Pelko vainotuksu tulemisesta

Pelko vainotuksu tulemisesta

Käyttäjä Naana99 aloittanut aikaan 31.01.2019 klo 13:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Naana99 kirjoittanut 31.01.2019 klo 13:03

Moikka!

Elikkäs itsellä on kauhea pelkotila kokoaika päällä siitä että joku seuraa /vainoo mua.
Esimerkkinä eilen lähdin kotoa poikakaverin luo ja kun olin päässyt uloskerrostalon 3.kerroksesta, aloin miettimään jahka muistin sulkea oven. Kuulin matkalla oven sulkeutumisäänen ja mieleen tuli että joku meni kotiini.
Jouduin kävelemään takaisin asuntooni, tarkastamaan kaikki huoneet ja kaapit ennenkuin pystyin lähtemään. En löytänyttä tietenkään ketään.
Olo oli loppuillan todella ahdistunut ja kaikki pahat ajatukset oli läsnä.

Onko kellään muulla samaa? Mulla ei oo mitään diagnoosia liittyen tuollaisiin pelkoihin… Siks mielessä onkin että onko se oire jostain…?

Käyttäjä kaunis91 kirjoittanut 01.02.2019 klo 15:55

Hei.

Sinulla saattaa ehkä olla skitsofrenia. Suosittelen, että juttelet lääkärin kanssa niin asia selviää.

Käyttäjä Jo3l kirjoittanut 05.02.2019 klo 19:16

Moikka.
Jos sinulla on sairaudentunne niin tuskin mitään vakavaa on ainakaan. Vuosikausia minulla oli tunne että seurataan, asunnon ohiajavat autot kävivät suunnittelemassa jotain mitä minulle tekevät mutta jostain mystisestä syystä antavat mun elää toistaiseksi. Yleensä vakavissa sairauksissa muut ovat sairaita. Jos on jonkilainen hoitokontakti niin kannattaa puhua. Itse olen sanonut salailematta jokaisen mieltäni askarruttavan asian. Rukoile.

Käyttäjä Naana99 kirjoittanut 06.02.2019 klo 15:16

kaunis91 kirjoitti 1.2.2019 15:55

Hei.

Sinulla saattaa ehkä olla skitsofrenia. Suosittelen, että juttelet lääkärin kanssa niin asia selviää.

En olekkaan miettinyt sitä noin. Mun veljellä on skitsofrenia mutta todella paha sellainen, siks en oo tullut ajatelleeksi asiaa. Täytyypä ottaa hoitajalle puheeksi huoli asiasta.