Pelko irtisanomisesta.
Työpaikallani on irtisanomisuhka. Kymmenet ihmiset saavat lähteä, mutta vielä ei tiedetä milloin. Tiedän että masennun ja jopa romahdan jos itse saan potkut. Näin kävi syksyllä 2008 jolloin minut lomautettiin yli neljäksi kuukaudeksi työpaikalta. Sen jälkeen olen joutunut taistelemaan työpaikastani monien määräaikaisten työsopimusten muodossa. Ja välillä olin poissakin työpaikastani. Nyt olen vakituinen työntekijä ollut pari vuotta.
Olen aivan paniikissa kun ajattelenkin päivää jolloin minulle annettiin lomautuslappu. JOuduin samantien jonkinlaiseen psykoosiin. Pystyin vain vähän aikaa tekemään töitä, mutta pian romahdin ja vain itkin ja lähdin kotiin. Join yöllä viinaa että saisin nukuttua edes jonkin tunnin. Lääkäri määritteli tilani jonkinlaiseksi sopeutumishäiriöksi stressitilanteeseen. Siis en osannut käsitellä asiaa normaalisti. Nyt pelkään samanlaista reaktiota, jos saan irtisanomislapun.
Jos jollain on kokemusta niin voisitteko neuvoa kuinka voisin valmistautua etten saisi taas jotain itkukohtausta ja paniikkikohtausta. Toisaalta olen jo alkanut henkisesti valmistaa itseäni, mutta en tiedä toimiiko se. Toisaalta ajattelen että olisi helpotus päästä pois raskaasta 3 vuorotyöstä, mutta kun ei minulla ole mitään aavistusta mitä alkaisin sitten tekemään. Toisaalta voisin olla vähän aikaa työttömänäkin, mutta meillä on mieheni kanssa asuntolaina jota lyhennämme yhdessä.