Moi
Tästäpä ei kauheasti missään puhuta. Mulla on PCOS eli monirakkulaisten munasarjojen syndrooma, joka puhkesi syndroomaksi selkeästi sen jälkeen, kun olin käyttänyt e-pillereitä (lakkauttanut niillä munasarjojen ovulaatiotoiminnan). Oireet on moninaiset hormonaaliset: uupumus, unettomuus, akne, liikakarvaisuus, hiustenlähtö… Itsetuntoni on menny aika paskaks ja oon katkera sille, mitä e-pillerit mun ruumiille teki, ja ettei tähän saa todellista ymmärrystä ja missään ei puhuta tästä. Eipä sillä, en halua itsekään tulla asian esille omilla kasvoillani, enkä puhua tästä ihmisille.
Aiheuttanu masennusta ja ahdistusta niin paljon, etten oo suoriutunu opinnoista ja töistä ja oon ihan persaukinen. Vakavat itsemurha-ajatukset toistuu. Terapia ei pystyny auttaan tässä asiassa, oireet jatkuu ja haittaa mun elämää.
Erakoidun, elämänilo ja -halu menny. Vihaan tätä tautia. Ottaisin mieluummin monen muun taudin, joista voi sentään ääneen puhua ilman sitä, että hävettää ja inhottaa karvat ja finnit ja hiustenlähtö. En tiedä mitä tekisin. Kukaan tai mikään ei voi auttaa. E-pillereitä en suostu enää ikinä syömään, koska ne raiskas mun munasarjat ja vie mun libidon, en haluu elää sellasta elämää.
En tiedä mitä tännekin kirjottaminen auttaa. Luultavasti vaan suututan ihmisiä ja saan itsellenikin vielä huonomman olon.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.