Paskaa
Synnyin Tampereen keskus-sairaalassa. En muista siitä mitään. Ehkä hyvä niin.
Asuimme Tampereella muutaman vuoden kunnes muutimme Jyväskylään. Olin herkkä lapsi. En uskaltanut haistattaa vittuja kenellekkään.
Nyt haluaisin haistattaa vitut koko maailmalle ja elämälle. Minkä takia pitää ylipäätään syntyä, kun elämä on toistuvaa kärsimystä. Eikä mitään Jumalaa ole. Papin virka on turha. Pappi antaa turhaa toivoa.
Ainoa toivo mikä ihmisellä on. On se että hän on suosittu ihmis-yhteisössä. Ja jos hän ei ole, niin hän on silkkaa biojätettä.
Ja jos Jumala on oikeasti olemassa, niin hän on maailman vittumaisin äijä. Ei vastaa kun kysytään yms.
Minkä takia elää 30 vuotta kun koko ajan on aivan paskana. Liikunta ei auta, terveellinen ruokavalio ei auta.
Helvetti on tämä elämä. Turha etsiä sitä elämän jälkeen. Tämä on se helvetti mistä pyhissä kirjoissa puhutaan. Tämä maailma on silkkaa hulluutta. Ehkä tätä maailmaa ohjaa sitten itse saatana. En keksi mitään muutakaan selitystä sille että maailma on tällainen. Julma ja kaunis. Sotia ympäri palloa. Kidutusta. Sairauksia, kuolemaa. Mielipuolia, murhaajia, rikollisia, narsisteja, raiskaajia, pummeja, itsemurhaajia, sotilaita, psykopaatteja, paskanjauhajia, valehtelijoita…
Jos Jeesus oikeasti eli niin hän oli väärässä kaikissa opetuksissaan ja puheissaan. Maailma on ainut mitä on. Ja tämä maailma on paskapaikka. Toki voi yrittää parantaa sitä, mutta silti se pysyy paskana.
Kaikki uskonnot ovat väärässä. On vain tämä hetki ja kun kuolee niin raukeaa tyhjiin. Ei ole Jumalaa, ei ole saatanaa, ei taivasta, ei helvettiä. Musiikki on vain helinää. Raha turhaa. Kaikki kuolevat lopulta. Kaikki on turhaa. Ja kuolema kaikkein turhinta.
Se jolle elämä on antanut hyvät eväät voi olla iloinen mutta sekin ilo katoaa lopulta savuna ilmaan. Kaikki profeettojen näyt ovat skitsofreniaa. Kaikki papit ovat paskanpuhujia. Pitää olla varuillaan jos joku puhuu Jumalasta. Ja on tietävinään mitä hän tahtoo. He ovat paskanpuhujia. Maailma uppoaa kurjuuteen´, ýmpäristökatastroofeihin ja sotiin.
Uskonto voi lohduttaa. Mutta sen lupaukset ovat tyhjiä. Ihminen syntyy elää ja kuolee. Elämä on toivotonta taaperrusta kohdusta hautaan. Kaikki kaunis ja hyvä kuolee lopulta. Kaikki mitä on raukeaa lopulta tyhjiin. Nietzche oli oikeassa Jumala on kuollut. Tai ehkä hän ei ole koskaan syntynytkään.
Oikeastaan viha on ainut tunne mikä on jonkin arvoista. Viha ja pettymys. Pettymys elämään. Pettymys uskontoon. Pettymys tähän maailmaan. Eikö todellakaan maailma voi enempää tarjota. Tässäkö on kaikki mitä on? Tässäkö koko evoluution huippu?
Tiedän mitä ajattelette. Että minä olen paskanpuhuja. Että rakkaus voittaa.
Voi olla, ehkä tosiaan olen väärässä. En tässä myönnä sitä, mutta jos joku pystyy luomaan kaiken kattavan teorian. Yhdistämään tieteen ja arjen. Pelastamaan ihmisen. Niin hyvä niin.
Puhun tässä henkilökohtaisesta kokemuksesta. Olen ollut psykoosissa myönnän sen. Olen nähnyt enkeleitä, taivaan portin. Kuullut Jumalan äänen. Mutta ne tekivät minulle vain pahaa. Maailma tekee minulle pahaa.
Minua on lyöty, haukuttu yms. Sen maailma on antanut. Nimittäin tuskan. Viha ja tuska hallitsee tätä elämää. Elämä on painajainen jonka jälkeen ei ole mitään. Voit toimia tässä painajaisessa, voit yrittää tehdä siitä onnelan. Mutta se ei tule koskaan tapahtumaan. Painajainen se on ja painajaisena se pysyy.
Raamattua voitte puolestani säilyttää vessapaperina jos se edes siihen kelpaa..