Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.08.2020 klo 18:47

18: 40

Mietin jos jättäis kipulääkkeen pois. Jossain on meinaan jotain mätää. Toisessa reidessä ihmeellistä ihottumaa (?) Ja lämpö viikon heittelee 37-37.5  asteessa. Pelkään herätä huomen, et millaset ovat.

Tänään on muutenki ollu laiska päivä sängystä nousin vasta lähemmäs 14. Sit keitin pastaa, söin sen ja menin makoilee sohvalle.kun ruokaralli (tai mikä se on) loppu, alko silmät menee kii ja torkkusin jonkin aikaa.  Nyt oon päässy sänkyyn ja aivot on nii jumis.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2020 klo 13:19

13: 13

Jätin kipulääkkeet ja relaksantit pois ja sen huomaa kivussa.

Tulin tähän nojatuoliin istumaan. Selässä tä tuntuu, pakaraa ja reittä lukuunottamatta.

Tänään ei o mitään muuta ku olemista.

Käyttäjä kirjoittanut 15.08.2020 klo 16:14

Minusta on menny kaikki virrat täällä puuhatessa. Olkapäätä kolottaa ja ei jaksais edes kännykkää kädessä pitää, sekin tuntuu nyt niin painavalta. Tänään heräsin tosi aikaisin, 12 mennessä olin jo kahdessa erässä maalannu katon kaikkinensa, aina siihen näköjään yhteen laskien menee 4 h. Sen kokoinen katto.

Voimia sulle! Koitetaan jaksaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2020 klo 22:50

22: 40

Olet ollu Ahkera keskustelua. Mä hädin tuskin jaksan makaronia keittää.

Istuin nojatuolilla klo 21 asti. Tuli urheilua telkkarista ja halusin saada lapaset valmiiksi. Ja toisia aloittaa, mut sit iski epätoivo. Raitalanka oli 3ssa pätkässä ja keskimmäinen väärinpäin ja jsit ne alko ihan erii kohtaa. Piti purkaa molemmat 100g kerät ja ettii oikeet kohat.

Nyt pitäis pikku hiljaa mennä nukkuu. Kysyin, jos äiti kävis huomen mun puolest kaupas, mut voi olla et tulevat ni myöhään. No tiistaina pääsen kauppaan tukihenkilön kanssa.

Huomennakin tulee urheilua. Muuhun en nyt kye kun istumaan. Kotona olis paljon juttuja joita tarvis tehä, mut... taidan tehä sellai et yllätän itteni jossain jutus huomen. Pieni asia teille, mut suuri asia mulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.08.2020 klo 08:20

8: 07

Olen surullinen, olen murheellinen. Eilen lopetin lääkkeet ja nyt en pääse ylös sängystä ja muutenki on kipua vasemmalla. Ei se tainu onnistuu, mitä ajattelin. Vattu. Huomen mun pitäis fyskariin soittaa. Miten mä pääsen sinne ja takas. Tunnin matka. Ja mitä se voi tehä, jos mä en voi tehä mitään. Huomen piti soittaa h.lääkäriinki.

Olen niin maassa.

Kauppaan piti mennä, mut jätän menemättä. Syödään sit pelkää pastaa, jos leipä loppuu.

Näin huvittavaa unta. Olin serkkuni kans kylpyhuoneessa, kun se anto lahjax mm. Hiusten vaalennusainet. Aloin heti sitä tökätä päähäni, jonka aikana tajusin että suihkusta tuli koko ajan vettä mun silmille ja suuhu, ja siinä oli sitä väriainetta. Hetken aikaa siinä taistelin ja heräsin.

Pitäis varmaan koittaa nukkuu viel...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.08.2020 klo 15:06

15: 00

Kipua siellä, kipua täällä.

Miksi jätin eilen pillerin pois, tosin olisiko se auttanu.

Huomenna alkaa soittorinki. Milloin varata mikin aika.

Samalla iski pelko, pärjääkö isä kotona. Mä en tiä lähteekö huomenna tilhoon jo.

Hiki puukkaa, vaikka ei tekis mitään. Olo on hiukan heikko. Aiemmin päivällä lämpö oli 37.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.08.2020 klo 12:45

12: 42

Olen allapäin. Sain soitettuu puhelut, mut eka aika fyskarille on 25.9 ja h.lääkäri joskus lokakuussa. Selkä on pahana.

Maha on taas normalisoitunu, hetkeks.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.08.2020 klo 19:02

18: 50

Huomen tukari tulee. En tiä mitä teemme. Se ahdistaa.

Syön iltapalaa samalla. 3 leipää, kurkku ja mehua. Siihen ku lisätään soijavanukas, jonka aiemmin söin. On mun ruuat tänään. Jätin pastan pois, kun mietin vielä sopiiko se ees. Huomen vois kokeilla.

On muutenki "ranteet auki"- fiilis. Tekstailin kaverin kans ja joka kerta se menee siihen et mulla olo paskistuu ja itken.

Aloin tekee siskolle hänen pyytämää pikkukassia. Yhden kappaleen tein jo ja melkein toisenki. Hyvällä säkällä se valmistuu huomen jo.

Huomiseks pitäis keksii vaatetta päälle ja huomen pitäis pukee ne. Se tietää aamujumppaa. Nyt on voinu kulkee yöpuvussa 24/7. Hiukset harjasin tänään, puolet lähti. Miten uskallan mennä kampaajalle, ku hiuksia lähtee niin paljon.

Kai mä otan mehua ja suunnittelen huomista ja jne.

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2020 klo 20:09

Muistatko Hectorin laulun "pyyhi kyyneleet, ihan turhaan niitä teet...vuoksi mandolinimiehen... (vai miten se jatkui) jos vaikka kuvittelis että lekuri ois se mandoliniman 😚 tai fyssari... tai tukari 😮😃

Käyttäjä kirjoittanut 18.08.2020 klo 09:59

Eilen kuuntelin tuota mandoliinin miestä... tänään netistä löytyi rikotuista rajoista pidemmän tovin kuultavaa. Salme Blomster ei ole koskaan missään tullu aiemmin vastaan, mutta tuo teema, liiankin tuttu. Kai meillä kaikilla on vaihe ettei ei-sanan sanominen ole ollu helppoa, ainakin ollu jos ei enää.samalla tavalla sen takia ahdista.

Voimia tähän aamuun ❤

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2020 klo 10:59

Kiitos keskustelua ❤

Ei isä sit menny tilhoon. Onneks äiti taisi saada sen pe muistikeskukseen. Miten mahtaa siellä pärjätä.

Selkä oli taas kettuilupäällä.

Ootan tukaria. Mitähän me tehtäis. Joku pikku lenkki on kai mentävä. Viikon jo sisällä olleena.

Tuntuu et housut kahnaa. Ei o tottunu housuihin.  Pyykkiä pitäis pestä, mut en tiä miten. Luukku alhaalla ja kori alhaalla. Jotenki pitäis keksii et saa sen korin ylös. Mulla ei o hyvii käsivoimii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2020 klo 12:59

12: 50

Käperryin sohvan kulmaan, kuunnellen musiikkia samalla kuulokkeista. Tuntuu vaa nii turhauttavalta.

Ei me menty ulos. Sen sijaan tehtiin kotitöitä. Joutusin hammasta purren toivoo et käsis pysyy tavarat, kun alko kihelmöidä kädet. Sit miettii, kestääkö toi vasen jalka alla. Mut sain mä tehtyy jotain.

Jotenki musta on hyvä et mul on tä kipu. Olen ansainnu sen. En sen takii et oon avuton ym. Siksi mietin, pystyykö tk enää auttamaan. Kipupiikit auttaa vrk, joten ne on turhia. Tosin voin soittaa sinne aamulla ja kysyy, pystyykö ne tekee yhtikäs mitään enää. Onko mun va pakko yli kk hammasta purren mennä pelos eteenpäin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.08.2020 klo 23:31

23: 25

Äiti kävi alkuillasta ja oli kauanki. Toi mul margariinii ja sokerii. Ja pari tyhjää laatikkoo ja pari vajaa lankakerää. Toi se jotain rasvaaki ja laitto tohon selkään. Joutusin uudelleen laittaa illalla, kun vaikutus lakkas.

Mul on hienoi peukun kokoisia mustelmia reisissä. Tulee painettuu liikaa.

Pitäis mennä nukkuu. Tukih. Petas mun sänkyni hyvin. On hyvä nukkuu. Peitto on lakanana, kun lakana ei pysy. Tosin ei tääkään viritys kauan.

Mul on kurkku kuiva, siksi kipee hiukan.

Huomenna syödään makaroneja hiukan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.08.2020 klo 11:48

11: 44

Selkä edelleen pirun kipee ja viikon pääst alkaa isän hoidot. Miten kummassa selviin niistä.

Muutenki tänää on huono päivä. Olisin nukkunu ja nukkunu.

Tyttö soitti ja sano et joutu lätkii koulust kovien mahakipujen takii.

Haluaisin kaupasta herkkuja, mut en pääse sinne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.08.2020 klo 17:07

16: 55

Mietin, mitä ton selän tai kyljen tai mikä lie kans voi tehä. En pääse taas liikkumaan ennen ku oon pystys ja senki jälkeen sattuu vasemmalla jalalla astues. Maha on ihan sekaisin, vaikka söisin mitä. Kipulääkkeet teki siis tuhoaan. Millä mä nyt parannan mahani, et uskallan jonnekkin kotoota mennä?

Mieliala on matala. Välillä vajoan synkkyyden puolelle jo. Pitäis olla positiivi.

Viikon päästä alkaa isän auttamiset. Silloin ei voi enää paikat olla kipeet.

Olen miettiny, jos tä on jotain lantiosta tai lonkasta lähtevää kipua. Mut saan mä nytkin jalan toisen päälle, hiukan avustettuna.

Voikohan tk:hon soittaa ja pyytää lääkäriltä järempää kipulääkitystä? Äiti kyl sano rt toi voltaren on aika järeetä. Mut mulle se on pelkkä karkki joka sekoittaa mahan. Mut voinhan mä ehottaa siel tk:lle et vedän loput voltat ja panadolit ja katotaan onko sit enää kipuja. Mitähän ne siitä sanoo?