Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.04.2020 klo 01:36

Täällä toinen joka joutuu turvautumaan lääkkeisiin! Sain lenkillä paniikkikohtauksen, ja tulin häveten ja itkien kotiin. Pelkään että ulos menemisestä ja ihmisten tapaamisesta tulee entistä vaikeampaa, että pelko jää jotenkin päälle siinäkin vaiheessa kun pandemia helpottaa - nyt on ihan hyvä niin kauan kuin liikun hiljaisemmissa puistoissa tai poluilla, mut auta armias jos on mentävä keskustaan päin.

Mitä meinasit laittaa pitsaan?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.04.2020 klo 10:31

soroppi kirjoitti:
Täällä toinen joka joutuu turvautumaan lääkkeisiin! Sain lenkillä paniikkikohtauksen, ja tulin häveten ja itkien kotiin. Pelkään että ulos menemisestä ja ihmisten tapaamisesta tulee entistä vaikeampaa, että pelko jää jotenkin päälle siinäkin vaiheessa kun pandemia helpottaa - nyt on ihan hyvä niin kauan kuin liikun hiljaisemmissa puistoissa tai poluilla, mut auta armias jos on mentävä keskustaan päin.

Mitä meinasit laittaa pitsaan?

Tä aika on meille raskasta. Oon huomannu et vaikka syön noita lääkkeitä, ahdistun silti, mutta se ei ole niin isoa ja kivuliasta enää. En sit tiä onko järkee pitää pientä ahdistusta päällä tai lisätä lääkettä. Päätin et ensi viikolla lääkäri soittaa, hän saa päättää. Pystyin käymään viikolla isossa kaupassa ihmeen hyvin, pientä sekavuutta oli, mut kotiin kun pääsin, alko päätä särkee nii et joutusin turvautuu lääkkeeseen. Sen jälkeen on pientä ahdistusta ollu ilmassa.

Laitoin pitsaan kinkkuu ja jauhelihaa va ja vegejuustoo. Oli ihmeen hyvää. Saan tänään ja huomenna sitä syö vielä, sìt täytyy maanantaille keksii jotain syötävää.

Aamu alko puol tuntii sit. Oon iloinen et sain näin kauan tääl metelis nukkuu. Lapset rääkyy ja musiikki soi.

Ei mulla ole tänään mitään erikoista. Teen kai noita karuselli lapasia vol. 2. Mut jos ekana pukeutuis ja keittäis teetä.

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 10:46

...voi hyvin ja hyvää pääsiäistä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.04.2020 klo 21:36

Kiitos samoin pikemiten.

En o tänään tehny oikeastaan mitään. Lapasia olen neulonu ja syöny. Nyt ku maha toimii taas, tuntuu et pitää koko  ajan va syä. Ystäväni, ahdistus, yrittää tulla lääkkeen läpi. Mietin miten sitä lääkettä nostais, kun ei mul aamul o viel, mut päiväl sit taas on. Tosin tänäänki ennen päivälääkettä. En mä tiä. Enkä mä tiä miksi se tulee, kun ei ole syytä.

Makaan pilkkopimeessä huoneessa. Puhelimesta saan vsloa. Otin lääkkeet ja odotan vaikutusta. Ai miksi ei o valoo, siks ku siitä palo lamppu TAAS . Ja kattolampun katkasija on tuol 3-4m  pääs vsrmaan (valehdellen).

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2020 klo 13:37

niin synkkää on toi ilma että tekeemieli mennä takasin sänkyyn. TÄällähän tarvii valoa.

Yö meni ihan ok;sti. Nyt vaan ahistaa hiukan taas joku asia. TOsin mä oon ajatellut isää aika paljon. Lapsuuttani ja isää siihen. Se ahistaa. Mietin, jos ottais tupla annoksen sitä lääkettä. On vaan raskas hengttää ja hiukan sattuu. kurkkua puristaa.

Täällä on vanhustaloissa koronaa. Pelkään et äiti saa sen ja sitä kautta isä ja et ne molemmat menevät sen mukana.

Ahistaa....

tunnn päästä voin ottaa lääkkeen vasta, tosin olen ottanut aamulääkkeet 7 aikoihin jo. Pitäiskö mun ottaa se lääke jo nyt. Ruoka on vasta myöhemmin.  Sit kun jaksan sen tehä.

Sattuu...

Olen tos tehnyt koko aamupäivän lapasia. Jotain edistystä.

En näe tätä tekstiä, mitä kirjoitan. En saa selvää. Kirjoitusvirheitä varmaan miljoona.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2020 klo 16:29

En ottanu, mut koko ajan mielessä.

Makaronit kypsymäs, lihan jo paistoin. Taisin laittaa liikaa mausteita.

Olo on väsyny ja ahdistunu vielä. Puhuttiin 30 minsaa tytön kans. Hän lohdutti mua. Autti hetken, mut oon ahdistunu edelleen.

Pitäiskö aamul ottaa se tupla. Siis ohjeessa luki et aloitus 2 x 75 mg vrk, eli aamu ja iltap.  2 pvä pääst saa lisätä aamuun 1 75mg ja siitä iltap. 1 75 mg. Eli mulla on lupa ottaa huomen aamulla 150mg ja siitä 2 pvä pääsy iltap. 150. Vaikka oon viikon syöny vaan tota 75 mg, joka on tähän asti auttany, mut nyt ei.

Pitäis varmaan mennä noita makrooneja ksttoo. Jos pääsis syömään tänään ees.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.04.2020 klo 21:26

Hitsi ku ei näe lukea. Kirjaimet ja rivit pomppii.

Nyt ei ainakaan ahista. Koht saa ottaa iltalääkkeet jo.

Tekis mieli dyä kaikkee, mut ei mul oo mitään. Kaupas en o käyny, enkä mene ennen ku jokin tärkee loppuu.

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 09:12

Toivon sulle hyvää päivää.

Voimia kaikkeen, voimaantumisia levon hetkistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2020 klo 15:08

Kiitos keskustelua.

Otin aamulla tupla annoksen sitä lääkettä, se on antanut virtaa. Olen aamulla herännyt 8:lta leivoin toscapiirakkaa. Sit menin käymään vanhemmilla ja kaupassa, näköjään ennen hirmuista myrskyä.

Sain äitiltä ison kasan keltaisia porkkanoita ja muutama kelktajuuren. Pitää huomenna ne keittää ja soseuttaa ja pakastaa.TÄytyy toivoo että herään aikaisin aamulla.

TYttökin on tulossa käymään. Saa nää kuinka kylmssään hän on.

Mut elo täällä on tasaista. Menen lämmittää ruokaa kohtaja otan päivälääkkeet samalla.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 10:25

Täällä näyttää taas lunta tulevan... hirveästi ei himota pukea lenkkikamoja. Joutilas päivä. Mitä sun keittiössä tapahtuu tänään?

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 13:39

Alkoihan se arkikin jo. Mukavaa viikkoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2020 klo 21:33

Keskustelua, tänään keittiössä kuorittiin, keitettiin, soseutettiin, pussitettiin ja pakastettiin isoja keltaisia porkkanoita ja muutama keltajuuri. Tuli makia karhee seos. Olis pitäny erikseen keittää, mut jälkiviisaana hyvä olla.

Pikemiten, musta ainakin kivaa ku arki alko, entä susta?

.....

Juu alussa sanoinki tämän päivän duunin ja sit oli koneellinen pyykkiä pesus. Päivällä loppui voimat sit kokonaan ja väsyin. Muutaman tunnin kun istuin chatis olo parani, mut ahdistus tuuppas tulee lääkityksestä huolimatta. Onneks se ei ollu paha, muutama itkun pisara tuli, kun tyttö kirjoitti et kaikiĺla on kaikki hyvin, et ei tarvii murehtia.

Mut selvisin tästä päivästä. Ajattelin, jos hiukan aikaa yrittäis lukea kirjaa. Sit ottais lääkkeet ja alkais menee nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2020 klo 12:07

rupeen pikku hiljaa uskoo ettei noi o lääkkeitä mitä mä syön, ne on jotain millä säädaan mun mustia heikommaksi ja näin mun heikommaksi. Jollain on jotain mua vastaan, ehkälääkäri tahtoo mut kans polilta ulos, näin hän pääsee musta eroon sitten. Kun oonsokea ja muistamaton, niin olen helppo pala. ENkä tosiaan mene tätä sille lääkärille sanoo. Äitikin sano että mulla on liian iso annos sitä uutta lääkettä. Vanhoista lääkkeistä mikään ei ole auttanut masennukseen, joten ne on va lume lääkettä tai sitten niissäkin on jotain mua tuhovaa lääkettä.

Pitää laittaa kaikki valmiiksi. Niin että kaikki on hyvin. Kertoo jotenkin jollekkin, ketä s mitäkin ja mihin mkäkin kuuluu. Ulos en mee kun silloin ku on pakko, eli perjantaina. Silloinki mun tarvii olla varovainen.

Ahdstaa....

Meen tekee noita lapasia, ei äiti niitä kumminka osa tehä. Näin sit on kasassa yhdet lapaset lisää laatikkoon. Seltä saa sitten äiti jaella ihmisille, jos tarvii tai polttaa nuotiolla mökillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2020 klo 14:52

ajatukset hiukan rauhottuneet, mut ahdistusta on pinnassa. Lääkäri ei ole soittanut, mut äiti on. Halus mut isoon kauppaan, mut mä en halua. Mun ei tarvii mitään ostaa. Muutenkin tarvis huomenna keksii jotain leipomista, mihin tulee soija "rahkaa".

Käyttäjä kirjoittanut 15.04.2020 klo 19:34

Rahka leivos on hyvää, vaikka kaikki ei tykkääkään. Toivottavasti joku keksii ehdottaa jotain, ite en muista milloin olen viimeksi leiponut mitään.