Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 01.04.2020 klo 22:04

Voit soitella tytölle ja olla tukena etänä, mikä nyt onkin suotavaa tän koronan takia. Nyt on liikkeellä koronan lisäksi myös paljon muuta. Flunssaa, allergiaa (katupöly ja herkimmille ehkä siitepölytkin), influenssaa ja toki myös korona.. ei oo mahdottomuus tuo koronakaan, kerta se voi oireilla tosi moninaisesti, joskus ei ollenkaan. Mutta yleensä isommin sairastuneilla siihen liittyy kuumekin, ja yskä.
Tyttös olis nyt hyvä olla vaan kotona eristyksissä kun on kipeenä, nii kauan kun on oireeton ja mielellään yksi terve päiväkin. Ohjeista häntä käyttämään kaupasta vaikka kotiintuotuna ruokapalvelua, tai jos joku hänen kaveri voisi viedä ovelle.
Jäitä hattuun ja seurailette. Ymmärrän kyllä et ahdistaa. Tää koronatilanne on ihan kamala, ihankun ei ois muuta stressattavaa tarpeeksi. :/

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.04.2020 klo 22:26

Keskustelua, ilmeisesti tressii tai allergiaa, kun ei ole kuume noussu tietääkseni.

Itkin koko iltapäivän ja panikoin. Äiti ei antanu armoa, vaan piti hänen kans lähtee isoon kauppaan ja pikku torille. Saaliiksi tuotiin 6 kennoa kananmunia, 3 pussia juureksia ja jonkun verta leivonnaisia plus molempien kauppaostokset. Kotimatka venyi ku 2 bussia meni nokan eestä. Varmaan matkalla ootettiin 1.5h yhteensä kaikkea. Onneks oli suht lämmin sää. Sain kennollisen munia ja nyt mun pitää keksii mihin käytän niitä.

Jälkiahdistusta ei tullu, ehkä siks et tulin suoraan sänkyyn.  Saa nähä millainen yö sit on. Tuleeko ahi päälle.

Mut nyt nukkumaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.04.2020 klo 16:50

3km lenkillä käyty ja ihan naatti.

Tyttö on paremmassa kunnossa. Tosin pojat oli tuonut maidollista jätskii vahingossa, joten hänel on vähän maha kipeenä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.04.2020 klo 21:06

Ahdistaa taas ni et hengittäminen sattuu. Painon tunne rintalastan päällä on kova. Kroppa muutenkin kipuilee, niska, selkä ja kädet. Yritän pitkittää iltalääkkeitä vielä, sit saisin 2 rauhottavaa. Kun en taho nukkumaan viel. Yritän lukea, mut tekstit pyörii va silmissä kun kirjainmato.

Mietin, uskallanko/kannattaako lääkärille soittaa huomenna. En ees tiä lääkärini nimeä. Ja se vissiin pitäis tietää. Täytyy huomen kattoo, jos jostain löytäisin sen nimen. Omakannassa on edellisen edellisen nimi koko ajan. Tai mistä tietää, jos lääkäri on vaohtunu taas.

En tiä mitä häneltä pyytää, kai jotain lääkettä tai sit suostumusta lisätä rauhottavaa enemmän pitkin päivää.

Se mikä mua ahdistaa, en oikeastaan tiä. On monet pienet ja isot asiat jotka on nyt siirtynyt mut rinnan päälle.

Viesteilin tytön kans. Vaikka en olis halunnu, ni pakko oli sanoo et ahistaa. Toivon etten saanu hänelle pahaa oloa lisää.

Ehkä mä jatkan kirjan lukemista  ja yritän saada ahia rauhottuu. Ite olen rauhallinen, vaikka itkenki koko ajan ku kirjoitan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2020 klo 09:33

soitin lääkärille soittoajan.  Eilen illalla ahisti niin paljon että kipeetä teki. Kun otin rauhottavat, niin alko pikki hiljaa auttaa ja helpottaa ja uni tulla silmään. Saa nähä mtä se lääkäri sanoo ja tekee. Antaako jotan lääkettä vai joudunko vaan kärsii.

Yö meni hyvin, paitti että aamulla näin unta että pienet lapset jäi rekan alle ja eikä jäänyt siihen, toisen isä vielä retuutti sitä lastaan että ainakn kuolis.

Täällä on pimeetä ja lunta sataa TAAS, missä se lumi oli talvella?

Huomenna olis tarkoitus mennä isän luo käymään ja kauppaan. Taas aihetta ahdistua. TOsn olen nytkin jo ahdistunut. Samalla matkaa voi mennä apteekkiin, jos lääkäri jotain lääkettä antaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2020 klo 14:59

Lääkäri soitti ja sain lääkkeen. Nyt vaan pelottaa huomenna aloittaa se, mut ennemmin aloitan sen ku kestän tätä kipua.

Käyttäjä kirjoittanut 03.04.2020 klo 18:22

Mitä lääkettä nyt otat? onko se säännöllisesti otettava vai tarvittaessa?

Ahdistukseenko sait sitä? Hyvä, että sait, kun nyt sitten rohkaistut käyttääkin. Vain otettuna lääke auttaa. Jossain tilanteessa voi ensiapua olla hengittämisestä. Pysähtyä ottamaan henkeä, antaa sen rauhallisesti tulla ulos. Niitä hengityksiä ihan keskittyen. Mieleen saattaa tulla ahdistavia ajatuksia, ok, antaa tulla vaan, ja ok, antaa mennä vaan ...

Itteeni auttaa eniten mielen purkaminen paperille, tavallaan saan niin ulos ne ajatukset, jotka muuten jäisivät pyörimään mielessä.

On vknloppu alkamassa. Parempaa huomista.... 🌹

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.04.2020 klo 16:35

keskustelua kirjoitti:
Mitä lääkettä nyt otat? onko se säännöllisesti otettava vai tarvittaessa?

Ahdistukseenko sait sitä? Hyvä, että sait, kun nyt sitten rohkaistut käyttääkin. Vain otettuna lääke auttaa. Jossain tilanteessa voi ensiapua olla hengittämisestä. Pysähtyä ottamaan henkeä, antaa sen rauhallisesti tulla ulos. Niitä hengityksiä ihan keskittyen. Mieleen saattaa tulla ahdistavia ajatuksia, ok, antaa tulla vaan, ja ok, antaa mennä vaan ...

Itteeni auttaa eniten mielen purkaminen paperille, tavallaan saan niin ulos ne ajatukset, jotka muuten jäisivät pyörimään mielessä.

On vknloppu alkamassa. Parempaa huomista.... 🌹

Moi Keskustelua.

aloitin ahdistukseen lääkkeen ja ainakin toistaiseksi syön sitä 2xpvä. Otin ekan pillerin joskus klo 15 aikoihin ja pelkään kaikkia sivuoireita ja mietin onko tämä sitä tai toi sitä.

mulle ei auttanut enää hengittminen, kun en saanut henkeä ja kirjoittaminen oli vaikeaa kun ei pystynyt keskittyy. TÄ oli viiminen vaihtoehto.

...

Tein 3 pvä ruuaksi jauheliha-munakasrullan. Siitä tuli ihmeen hyvää. Ekana pelkäsin syä sitä, mut sit ajattelin että olenhan mä ennenki munaa ja jauhelihaa syöny.

Kävin ulkona tänään. Kävin isää moikkaamassa ja samalla autoin parin lipaston ja kannossa alakertaan ja parin lipaston kannosta yläkertaan. SItten kun vapaudun, (näin tytönkin) menin apteekkiin ja kauppaan. Kotiin kun tulin söin jätskii minkä ostin ja oon istunut koneella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.04.2020 klo 13:06

Hiukan on heikko ja pieni sekavuus. Pari kertaa huomannu ettei puheesta saa ketään selvää. Yön nukuin suht hyvin. Otin ennen 8 lääkkeet ja painuin takas nukkuu ja heräsin 11.30 aikoihin. Tos mä oon sukkien langanpäitä päätelly.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.04.2020 klo 21:19

Päivä meni nopeesti. Nyt jo ihan poikki ja mietin nukkumaanmenoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.04.2020 klo 11:53

olen juonut teetä ja kutonut karusellilapasia. OLen huomannut että lääke on tuonut ongelmia. Kässtä katoaa voimat ja jalat on ku spaghettia. Olen varmaan myös unisen näköinen, on ainakin tunne semmoinen. Varmaan nukahtaisin, jos antaisin luvan.

Olen aamulla aikaisin herännyt, ennen puolta 9. Siksi kai tämä päivä tuntuu pitkältä. Juon lisää teetä ja katon ku paino nousee kilon päivässä.

Illaksi on viel munakasrullaa ruuaiksi. Se ei ole yhtään tehnyt pahaa mahalle. Ihmettelen. HUomenna pitäisi jaksaa tehä jotain ruuan näköistä. Mutta mitä. Teenkö jauhelihaa tai kanaa, vai kasvista.

Odotan tukihenkilön soittoo. Emme tavaneet tänään.

Tyttö kysy multa, miten mä jaksn päivät pitkät olla masentunut. Miten jaksan tehä kotitöitä niin paljon kun teen. Miten jaksan kaiken. Sanoin et kirjoittamalla. Kirjoitan tänne ja täällä tukihenkilölle. Kirjoittelen myös chateissä. Ilman tätä, en jaksais. Jos joutuisin olee yksin oman oloni kanssa. Esim nyt.

Ei mua mikään kriittinin vaivaa, en vaan jaksa. Voimat on poissa, on kipuja, ja väsymystä. Menisin tosiaan sänkyyn, mut en halua.

Postikin tuli, pitää jaksaa mennä hakemaan se.   nähdään!

Käyttäjä kirjoittanut 07.04.2020 klo 19:01

Hei voimia koitan sulle pyytää ❤

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2020 klo 19:30

siivosin 3 tuntia tätä kämppää ja silti on pyykit pesemättä ja lattia pesemättä. HUomenna menen kauppaan hakee pitsa aineksia. Sen jälkeen olen vaan. Lääke hiukan alkaa haittavaikutus laantuu. Ahdistus ei ole niin kova ollu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2020 klo 21:55

Mitäpä posti toi tänään, enpä muista. Toivottavasti ei tärkeetä.

Vein jätesäkillisen roskia ja 2 kestokassillista lehtiä roskiin.

Sain kehuja kun olin 2 h ehtiny melkein kaiken siivoo.

Äitille pitäis jätesäkillinen pyykkiä viä. En va tiä koska.

Juteltiin tytön kanssa pitkään tossa eri jutuista. Hän kannusti mua siivomises.

Voi olla et huomenna on huono päivä. Nyt jo jalka sattuu ku nytkäytin sen pahaan asentoon.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.04.2020 klo 09:24

Onko tänään tänään ja huominen huominen, vai oliko huominen tänään ja eilinen huominen.

Vähän on päivät sekaisin. Ne kertoo et tänää olis pyhä. Et ois joku pääsiäinen. Saako silloin syä täytettyjä suklaamunia aamupalaksi?

Eilen oli vissiin torstai, sillon en siivonnu, vaikka teki mieli, kiviä edelleen potkin lattialla.

Mut mitä tein eilen 🤔.tyttö ainakin kävi. Mut oonko käyny jossain tai jotain, en tiä.

Tänään heräsin 8 aikoihin, pitää siis verhot vaihtaa. Tosin nukuin 10 h. Kävin jo suihkussa. Pesin kasvot voidemaisella aineella. Pystyin suihkus seisten pesee itteäni, vaik hiusten huuhtelussa kädet tuuppas väsyy. Haluun lyhyemmät hiukset.

Nyt pitäis siirtyy olkkaan kattoo telkkaa ja kutoo. Myöhemmin teen pitsan itelleni ruuaksi. Jos nyt mun suunnitelmat pitää paikkaansa. Ne tosin voi mennä ni et joudun lähtee kaupunkiin tytön luo viemään kurkkupastilleja. Ja näin ollen pitsa jää tekemättä kokonaan ja joudun syömään vegepuikkoja ja makaroonia.