Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2020 klo 20:04

Hei saloka. Minulla on flunssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:13

Uhrasin itteni ja kävin isossa kaupass kattomassa kun ihmiset hamstras paperia. Saa nähä tuleeko korona.

Kaupasta oli porkkanat loppu, mikä ihmisii vaivaa, porkkanoita.

Nyt saa sit ti asti olla ja ihmetellä. Ma on isän hoito. Saa nähä millaiset karanteenit ensi viikolla tulee.

Kyl toi korona hiukan ahistaa. Ei haluis men kotoota mihinkään.

Tyttö on ihan ahdistunu, eikä saa koulusta tukee. Me yritetään äitin kans sit tukea.

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:18

Voimia potilaalle 🖐

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:44

Terveisiä tytölle 💓, voimaannuttavia ajatuksia. Kukaan meistä ei ole yksin 💓vaikka siltä voi tuntua.  Voimia teille jokaiselle 💓

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.03.2020 klo 16:35

Kiitos keskustelua. ❤

Tein ihmeen hyvää broilerkeittoa. Söin itteni kipeeksi. Keittoa jäi huomiseksi ja sunnuntaiseksikin.

Laitoin astiakoneen päälle. Hiukan oli ongelmia käynnistämisen kanssa.

Huomen aamul vois ottaa hellimis-aamun. Pestä kasvot kunnolla ja laittaa hiuksiin naamio.  Saa nähä toteutuuko.

Huomen aamulla pitäis saada nukkuu. Olen tänään heränny 8.30. Ei ihme ettei käsityöt luistanu äskö.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.03.2020 klo 21:44

Iltalääkkeet otettu, nyt ootan va sitä univäsyä. Oon taas klo 18 asti maanu sängyllä. Pitäis jotain keksii iltoihin, etten va makais sängys. Olen niin poikki ja kipuinen, ettei huvita ku puhelimel plärätä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.03.2020 klo 18:40

Kysymys!

Jos sulla on sisar, miten puhuttelet hänen kanssa vanhemmista? Onko ne äiti ja isä, mummi ja ukki, pirjo ja matti jne.

Kysyn vaan siksi, että ekaa kertaa mun muistaakseni, siskoni puhuttelee mulle mummista ja taatasta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.03.2020 klo 23:53

En muista otinko iltalääkkeet, enkä jaksa mennä enää kattomaanka. Olkoon.

Huomen pittää hiukset harjata. Laitoin sen naamion tänään ja pesin hiukset. Muutenki olin suihkussa.

Ma laitan fysiolle viestin, jos pidettäis taukoa kunnes korona rauhottuu. Täällä uhataan sulkee linja-autotkin. Koko kaupunki sulkeutuu kohta.

Mulla on edelleen pää kipeenä. Vihlasee välillä tosi "kivasti". Mut en o ottanu lääket siihen.

Huomenna jatkan käsitöiden tekoo ja tallennuksien kattomista. Siinä meneekin se päivä taas.

Ma on isän avustaminen, jollei muutu suunnitelmat. Ma pitäis lääkärinki soittaa mulle labratuloksista.

Viikolla pitää soittaa h.lääkäriin ja kysyy onko aika vielä voimassa ja jos on, niin voin myöhästyy muutaman minuutin.

Tapaan tukarinki pitkästä aikaa. Ei o yhtään hajua mitä teemme. Kai menemme kävelee ulos.

Mut nyt nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.03.2020 klo 10:45

Ristiriitaisilla fiiliksillä ja älyttömällä oireiden tutkailulla mennään. Mä sekoon kohta tänne.

Pelottaa laittaa viesti fysioon. Jollei hän ymmärrä, mitä mä yritän sanoa.

Huoli tytöstä. Hän joutuu naapuri kuntaan menee isoon kouluun, sitä ei suljettu, mut naapuri lukio suljettiin. Eniten huolettaa se, et tyttö kuuluu riskiryhmään. Eilen sanoin hänelle et laittaa opelle viestii ja kysyy mitä tehä.

Kuulun mäkin riskiin. Mut ei se mua huoleta. Enemmän huolettaa perheen puolesta.

Onneks täällä ei niin paljoo ole tartuntoja ku hesassa, mut se on joka päivä melkein tuplantunut. Niin ku koko suomes vähintään melkein 50 lisää aina. Tämän päivän tietoja en tiä vielä ja kauhulla ootan, mitkä ne on.

Ahdistaa ni et sydämeen pistää.

Ehkä mä selviin tästä ja jatkan tylsän ankeeta elämääni.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.03.2020 klo 11:59

saloka kirjoitti:
Pelottaa laittaa viesti fysioon. Jollei hän ymmärrä, mitä mä yritän sanoa.

Ehkä väärinkäsityksen riskiä voi välttää jos sanot mahdollisimman suoraan sen mitä tarkoitat? Se tuntuu usein ainakin minulla toimivan paremmin kuin se että yrittää antaa ymmärtää. Tosin aina ei ole helppoa tietää itsekään mitä haluaisi sanoa, eikä aina ole mahdollista (ainakaan mulle) päättää sitä ennen kuin alkaa puhumaan.

Oletko koettanut rajoittaa uutisten seuraamista vai tuntuuko kriisi niin akuutilta ettei se tunnu mahdolliselta? Mietin viimeksi tänä aamuna että minun pitäisi varmaan tehdä niin - oman toiminnan ohjaamisen kannalta riittäisi ihan hyvin että katson kerran päivässä missä mennään, eikä oikeasti ole mitään syytä miksi minun pitäisi nähdä tilannepäivitys muutaman tunnin välein.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.03.2020 klo 15:24

Soroppi, laitoin viestin jo nyt, kun huomenna on kiireinen päivä.

Ehkä mun kannattais uutisten lukemista hiukan välttää, mut toisinaan haluan tietää tämän alueen tiedot. Tosin tänään oli uutisis ettei täällä enää kaikkia testata, joten mistä tietää ketä on viruksen kourissa.

Annoin 3lle isommalle kukalle vettä kannullisen. Viel pitäis muut kukat, mitkä tarvii vettä, ni kastella. Nyt ei jaksanu.

Olen kutoillu ja kattonu tallennuksia. Olen klo 14 syöny ruuan jo. Iltapala sit taas tuhdimpi.

Isän haavat mätii, vaikka kui niitä joka päivä putsaa. Onneks to on isällä lääkäri, ni äiti voi kysyy apua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.03.2020 klo 21:16

Onkohan korona iskeny? Aivastelen taas ja kurkku on ku olis jotain kitkerää juonu. Päätä sattuu aina välil. Lämpöö ei o ku 36.8. Ota tästäki nyt selvää...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.03.2020 klo 11:11

Tä kaupunki suljetaan pala kerrallaan. Nyt kaikki intervallijaksot peruuttu. Eli äiti menettää työpaikkansa, jollei uutta löydy läheltä. Isän kerho ehkä peruuntuu tämän päivän jälkeen.

Pitää muistaa apteekis käydä. Samalla vois kattoo onko kaupassa munia ja leipää ainakin. Ni ja sokeria ja jauhoja, jos jaksais leipoo joku päivä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.03.2020 klo 16:39

Jauhot oli loppu kaupasta. Mut muut sain.

Tein tos kasvissosekeittoo. Oli hyvää.

Kohta pitää isälle soittaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.03.2020 klo 22:37

Suomi menee kiinni sit. Ehkä hyvä niin..

Mä meen nukkuu...