Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.02.2020 klo 21:05

Onnex sain mahan rauhoittumaan.

Miettisin täs, jos huomen menis suihkuun ku herää, ettei tarvii kamalan hajusena mennä isää vastaan.

Joku päivä tarvii kattoo, koska saan vietyy lakanat ja pyyhkeet pesuun äitille. Pitäis muutenki lakanat vaihtaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2020 klo 13:58

En sit jaksanu mennä suihkuun, mut osan lakanapyykeistä toin tänne äitille. Tein isän pedin valmiiksi, sillä on vahingos mun lakanani. Nyt makoilen tääl hiljaisuudes sohvalla ja ootan isää. Meen vissiin kaupan kautta kotiin sit tunnin päästä.

Olen tos tekstailu tutun kans, joka on viikon ollu sairaalassa. Hän pelleilee terveyden kanssa. Saa nähä, pääseekö hän ens viikolla kotio, vai kuinka kauan ne sitä pitää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2020 klo 16:32

Ostin soijarouhetta. Käytän tai yritän käyttää sitä jauhelihan kans.

Suunnittelin huomiseksi lasangen tekoo. Ostin pinaattilevyjä. Laitan sen tavallisten kanssa sekaisin.jännittää, millaista siitäkin tulee.

Isän kans meni hyvin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.02.2020 klo 21:14

Olen taas oireillu koko alkuillan. Pitäis yrittää jotenki saada itteni ruotuun.

Huominen lasangen teko pelottaa. Miten mun suunnitelmat onnistuu.

Yövalosta on lamppu menny ja joudun pimeessä olee. Ei se eilen mitään oireillu.

Tytöl on dg sekamuotoinen ahdistus ja masennus. Joutusin selittää miksi hänelle kirjoitettiin myös somaattinen migreeni.

Käyttäjä kirjoittanut 29.02.2020 klo 01:07

Hei taas vko tässä vaiheessa, ja sippi kun mikä. Nyt ei se kummempia kommentointeja kuin että voimia sulle kaikkeen. Koitetaan jaksaa ☀ huomiseksi maikkarilla povasivat taas aurinkoa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.02.2020 klo 15:10

Keskustelua, tänne iski joku lumipyry aamulla ja maa oli valkoinen. Nyt on pilvinen taivas.

Tein sen lasangen, on uunissa. Jännitän va, et siinä on liikaa valkosipulia. Yritin kermalla ja vedel laimentaa kastiketta.

Oon väsy. Ollu koko päivän. Voimat menny. Päätä hiuka sattuu. Kaipa tämä tässä menee.

Jos yrittäis päätellä toi yks sukka ja sen jälkeen päätellä langanpäät. En tiä jaksanko aloittaa uusia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.02.2020 klo 15:33

Mulla on ainakin masennusta, epävakaa persoonallisuushäiriö, ahdistushäiriö/sosiaalistentilanteiden pelko jollakin lailla ja todennäköisesti myös lievä pakko-oireisuus... Jee! Ei nyt vielä ehkä viiden suoraa, mutta lähellä ollaan...

Somaattiselta puolelta mulla löytyy pari tautia. Astma reagoi tänään pakkaseen. Pieni matka kaupalta autolle, ja mulla sattui jo rintaan. En ollut aamulla saanut otettua kortisonia, mutta kohtauslääkettä olin ottanut jo ennakkoon parit hönkäilyt. Silti pakkanen sai keuhkot reagoimaan.

Jos muistan, sun tytöllä on aika vaikea migreeni? Onko sulla myös migreeniä? Mulla on ollut kovia päänsärkyjä. Kertaalleen olen käynyt päivystyksessä samassa migreenilääkkeet. Eivät auttaneet, joten ilmeisesti mulla ei sitten ole migreeniä - osaatko sanoa?

Voimia sulle! Toivottavasti saat syötyä! Mä ostin eilen S marketista -30 % tarjouksesta Hetki Mozarella-salaatin. Siinä oli pieniä mozarellapalloja, karpaloita, siemeniä ja salaatinkastike. Tosi hyvää! Tänään kävin ostamassa vielä pari rasiaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.02.2020 klo 16:16

Mä neuloin polvisukat Nallesta. Kun aloin tehdä sukkia 7veikasta, tuntuu lanka tosi paksulta. En ole saanut vielä luovutettua polvisukkia siskolleni, kun hän ei ole käynyt täällä. Haluaisin nyt tehdä käsitöitä, mutta tällä päivällä ne rajoittuvat yhteen puikolliseen!

Sääreen särkee, kun löin sen kaatuessani yli 2 viikkoa sitten. Kauankohan sen parantumista pitää odottaa? Ehkä voisin olla uudestaan yhteydessä terveysenhuoltoon alkuviikosta. Särky on tällä hetkellä melkoisen kovaa. Olen ottanut jo aiemmin selkäsärkyyn lääkettä. Silti jalkaa särkee.

Minkälaista lasagnesta tuli?

k

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.02.2020 klo 16:49

Jp. Ei sitä oikee tiä onko tytöl migreeni. Estolääke vähentänyt kohtauksia, mut pää on kipee 24/7. Mut marraskuussa löydettiin sattumalta päästä kysta. Nyt meillä herää kysymys, onko nä pääsäryt siitä. Neuro ei kuuntele tyttöö ollenkaan. Loppu vuodest kuviin ja jos on kasvanu määrättyyn mittaan ni kai leikkaus. Mitään meille ei ole kystasta puhuttu. Ei paikkaa ym. Mun muistaakseni mulle sanottiin tai tytölle sanottiin et ois 8mm.

Lasangest tuli ihan ok:ta . Eipä o kuivaa ainakaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.03.2020 klo 08:51

Mun on huono olla. Tarvitsen kai lisää unta. En haluaisi mennä enää sänkyyn, mutta kai se on pakko. En tiedä, miksi mun on nykyisin niin vaikea nousta aamusta...? Mutta nyt on suostuttava sänkyyn. :/

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.03.2020 klo 10:49

Jp ❤

Täällä sataa lunta, taas. Kui sitä nyt sataa, ku vois kevät tullu.

Katoin äskö pääsenkö linja-autolla torstaina hammaslääkäriin. Pääsen, mut joudun ehkä sielä jonkin verran oottaa.

Haluisin alkaa kutoo sukkii, mut en tiä jaksanko. Ehkä mä istun ja ihmettelen täs vähän aikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.03.2020 klo 12:22

Maa on musta. Mieli on musta. Miksi menin syömään 2 soijajogurttia. Miks oon tällänen epäonnistuja. Olen väsy, en saanu oikee hyvin nukuttuu. Tytöllä ei o kaikki hyvin. Miksi en saa pidettyy tätä korttitaloo pystyssä? Tuuli kaataa sen aina.

Teen tai tein jämäsukkia.  Tulee niist ihan ok:t kai. Keltaista, liilaa ja vihreää... en voi tehä pitsisukkia, kun en tiä millä mallilla teen. Lanka on jo.

Valintojen vaikeus. En taho tehä YHTÄÄN valintaa.

Vaihdoin aamulla vaatteet, mut suihkuun en vieläkään menny. To asti paita sai mennä pyykkikoriin.

Olenko jo vajonnut liian alas? Voiko tästä yksin enää selvitä?

Ku tuun iskältä, pitäis jaksaa tiskit laittaa koneeseen ja kukat kastella. Tuntuu liian ylivoimaiselta.

Tuttu pääsee kotiin, mut vissiin jatkaa elämäänsä samalla tavalla ku ennen sairaalaa. Miksi hänkään ei voi hidastaa. Olla ja nauttii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.03.2020 klo 22:40

Pahoitin isän mielen ja samalla omanikin. Miksi olin nii tyhmä!

Tuttu pääsi kotiin. Saa nähä kauanko kotona voi olla. Aika heikolta kuulosti ku soitin. Sitä se teettää ku polttaa ja ku ei hoida sairauksiaan.

Pitäis varmaan lääkkeet ottaa ja alkaa nukkuu. Tyttö tulee huomen ja tukari tulee. Siivotakkin pitäis ja kattoo jos suihkussA kävisi aamulla. En lupaa mitään. Tiskikone ja kukat tarvis hoitaa kans.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.03.2020 klo 08:11

Ehkä kaksi soijajogurttia ei ole maailmanloppu, minusta ne kuulostavat ihan terveelliseltä ruoalta? Tiedän tuon tunteen valintojen vaikeudesta. Ainakin mulla siihen liittyy pelko että valitsen huonosti ja siitä on ikäviä seurauksia. Jotenkin tuntuu siltä että valinnasta riippuu liian paljon, vaikka se ei itse asiassa kovin olennaista olisikaan.

Ikävä kuulla tytöstä. Varmaan (näin ulkopuolisen silmin) vaikeinta vanhemmuudessa on, että joutuu hyväksymään sen ettei kaikelta voi suojella, ettei kaikessa voi auttaa vaikka miten haluaisi. Olet vastuuntuntoinen ihminen, ja se saattaa tehdä asian vaikeammaksi hyväksyä, mutta joskus tapahtuu kamalia asioita ilman että me olisimme mitenkään voineet niihin vaikuttaa.

Olen huolissani susta, siitä miten yksin olet noiden asioiden kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.03.2020 klo 17:47

Soroppi ❤

Puhuttiin tukarin kans tänään va. Puhuttiin isästä ja kaikesta muustakin. Sain sanottuu mitä ajattelin.

Mut sen tiesi sit mikä iltana ootti. Kumpa iltapala pysyis sisällä...

Huomenna taas fysio. Taas puhumista.

Voiko muka puhumisella parantuu? Miten? Mä ainakin sen jälkeen ahdistun.

Kerroin tukarille suunnitelmani itteäni kohtaa. Et yritän nä 4kk jotenki pärjätä ja sit huolehin ittestäni.

Olen väsyny ja huono olo. Aivot ihan jumissa.