Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.01.2020 klo 17:31

nyt jo tietsikan kanssa sängyssä. Oon yrittänyt syä, vaikka ei ole nälkä ja eikä o maistunut. Tiedän että menen huonoon kuntoon jollen syö.

Kurkku on vielki kipee. Iltaa kohen on oikee alakylki kipeytynyt ilmeisesti huonosta yskimisestä. KOrvan on viel kuuro.

Laitoin ja peruin hoitajan ajan huomiselta. Hoitojalta tuli tyly, ilmoittele sitten kun paranet. Mä tiän että hän ajattelee mun bluffaavan, koska edellinen käynti peruuntu hammaslääkäri päivystyksen vuoksi ja nyt tämä taas sairauden. EN mä sille mitään voi. Ite hän on koko ajan saikulla.

Perjantaina e vissiin tarvii isääkään hoitaa, hyvä niin. Ettei isä saa tätä tautii. Saan maanantaihin asti koittaa parannella itteäni.

Sukat etenee, ei ne ohuemmat oikee, mut ne paksummat saan kohta sen yhen langan pois työstä ja työstää yhellä langalla vaan. Miettisin, jos tonne varpaiden kohdin tekis pienen yksittäisen raidan.

Tä kämppä on kaameessa kunnossa. Kumpa olisi sen verta voimii, että sais sivottuu. JOulusta asti on roskia. Kenkien pohjilta tulleita kiviä. YÖK. Mut en vaan jaksa alkaa imuroimaan tai viä jätesäkillistä roskia ulos.

Olen tehnyt itelleni yhen uv lupauksen, mut en taho kertoo siitä. Pelkään epäonnistuvani, niin ku kaikessa. Vikko ollaan tätä vuotta menty ja lupaus on pitänyt ainakin vielä. Heikkoja hetkiä on ollut, mut olen niistä päässyt yli.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.01.2020 klo 12:27

Uusi ankea päivä taas. Jos huomenna sais helpotusta ees korvaa.

Kyl kai tämäkin päivä tässä menee.

Kuuntelin yöllä kun ulkona myrskysi. Onneks ei enää.

Käyttäjä kirjoittanut 08.01.2020 klo 16:19

Hei Saloka. Ei ole kiva sairastaa mitään flunssamaista mikä vie loputkin mehut ihmisestä.

Toisaalta on siitä se vaikutus/hyöty/etu, että joutuu siirtämään sovittuja juttuja... ehkä siitä on vähän iloakin, saa keskittyä tekemään mitä mieli kehittää mielellään, kuten sulla nuo mitä kaikkia käsitöitä teetkään. Tuo mitä suunnittelit, kuulosti aika vaikealta, mun korvaan. Ei taitaisi onnistua multa. Miten voi kesken kaiken saada tehtyä varpaiden välikohtaan yhden eri värisen raidan 😗 mission impossible -?) mun silmukat tippuis puikolta://

Kuka nämä säät on keksiny tänä vuonna? P. Pouta ei oo kyllä ollu nimensä veroinen:/  toisaalta ei ole tainnu luvatakaan tähän hätään aurinkoa.. eilen katsoin sääkarttaa, ei näyttänyt Kreikassakaan olevan mitenkään kaksiset säät... onneksi ei ole matkaa päällä minnekään..

Toivotaan parempia kelejä 🙄

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.01.2020 klo 16:52

hoitaja soitti, kun ei uskonut että oon kipeenä. Sanoi että nyt on n. 15 vko tauko ja sen jälkeen katotaan jos loppuu hoidot polilla. Mua toi tk:hon siirtyminen pelottaa, kun en saa kaikkia lääkkeitä sitä kautta.Ja tämä kaikki soopa vaan isän takii. Hoitaja syyttää isää siitä että hän estää mun hoidot.

Olo on kummallinen. Kurkkuu välillä kutii ja pitää yskii, ääni on puoliks kateissa. Muuten olenkin sit aika ok. Vähän kurkku on karhee.

Tyttö selvis vissiin kuumeesta, mut nyt on kurkku ku riivinrauta ja yskii kuulemma.

Huomenna päivällä sit se korvahuuhtelu. Pääsee kuulemaan muuta kun puolel korvalla, eikä rutisi korva aina ku jotain määrättyy teen.

Tein tossa äkkiä nokkospannaria ja söin sen. Nyt kaduttaa. Mut minkä sille voi ku sorsas on.

Har,i kun sylin chatit on täältä lähtenyt ja niiden omil sivuil ilmeisesti ei tänään olekaan chattii vaan perjantaina.

vähän aikaa kun tässä on istunut, ni alkaa heikottaa jo. Mitenköhän pääsen huomenna tk:hon, jos nyt jo on tämmöinen olo kun hetken jotain istuvalteen teen.

kukatkin pitäis huomenna vihdoin ja viimein kastella. Enkeli tiputtaa taas siipensä. harmittaa.

Käyttäjä kirjoittanut 09.01.2020 klo 09:43

Onko sulla pitkä matka tkhon siitä kodistas? Sattuuko olemaan mitään marjamehua, niistä sais vitamiineja. Jotain kannattaa koittaa maistuisko. Verensokerit matalalla jos heikottaa. Onko mandariinia tai klementiiniä tai mitä ne onkaan miniappelsiinit?

Sun kukat enemmän elossa, ehkä noin parempi kun ei anna liikaa vettä... mun hukkuvat yleensä kun en muista milloin viimeksi kastellut... kissa pitää huolen että joutunut karsimaan kukat minimiin... pien kaktus, jotain lajia, jonka yks osa löytyi lattialta...sitäkin pitänyt koettaa, kun ei aina jaksa päästää ulos - sisään - ulos - sisään - ulos..... nyt tyyty jäämään eteiseen, ei nau'u nyt mihinkää. Tänään näyttää taivaanranta keittiön ikkunasta mikä pikkusen pilkottaa valoisammalta, oranssiin vivahtaa... minkä värinen sun taivas tänään Saloka?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.01.2020 klo 17:54

keskustelua kirjoitti:
Onko sulla pitkä matka tkhon siitä kodistas? Sattuuko olemaan mitään marjamehua, niistä sais vitamiineja. Jotain kannattaa koittaa maistuisko. Verensokerit matalalla jos heikottaa. Onko mandariinia tai klementiiniä tai mitä ne onkaan miniappelsiinit?

Sun kukat enemmän elossa, ehkä noin parempi kun ei anna liikaa vettä... mun hukkuvat yleensä kun en muista milloin viimeksi kastellut... kissa pitää huolen että joutunut karsimaan kukat minimiin... pien kaktus, jotain lajia, jonka yks osa löytyi lattialta...sitäkin pitänyt koettaa, kun ei aina jaksa päästää ulos - sisään - ulos - sisään - ulos..... nyt tyyty jäämään eteiseen, ei nau'u nyt mihinkää. Tänään näyttää taivaanranta keittiön ikkunasta mikä pikkusen pilkottaa valoisammalta, oranssiin vivahtaa... minkä värinen sun taivas tänään Saloka?
<ul id="bbp-topic-revision-log-278826" class="bbp-topic-revision-log">
<li id="bbp-topic-revision-log-278826-item-278827" class="bbp-topic-revision-log-item">Muokattu kirjoittajan toimesta 7 tuntia, 57 minuuttia sitten. Syy: kirj.virheen poistuin

Bussilla pääsee tk:hon ovelta ovelle. Eli ei sinne niin pitkä matka ole. Syön erinlaisia vitamiineja jo nyt purkista. En ees tiä mitä kaikkee. Mut mitä tulee rsudan, kalaöljyn ja kalkin mukana ja sit foolihappoo ja b12.

Tänään oli ihanan aurinkoinen päivä. Aurinko paistoi tavallista kauemmin.

Korva on huuhdeltu auki. Kiva vaa kommunikoida sen hoitajan kans, kun eilen lähti totaalisesti ääni. Jos se viel ma on poissa, tarvii fysio peruu, koska en voi puhua js peruu tukihenkilö taas.

Tänään oli va pottupalleroita ja munia ruuaksi. Eilen tein nokkospannarin. Huomiseksi vois jotain lihaa ottaa sulaa. Kun ei kermaa o, ni se taitaa olla sit jauhelihaa. Mitähän siitä keksisin.

Aamupäivällä jaksoin tehä sukkia eteenpäin. Nyt makaan 2n peiton alla kattoen pikku kakkosta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.01.2020 klo 09:53

Yö oli kauhee. Meinasin monet kerrat tukehtuu omaan limaani.

Tyttö on tulossa tk:hon.  Saa nähä onko sil korvatulehdus tai joku muu.

Mulla ei ääntä tuu vielkää. Onneks ei tarvii isää hoitaa. Jospa maanantaiseks ääni jo tuuppais tulee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.01.2020 klo 13:44

Ei ollu tytöllä tulehusta, va korvapaine on korkea, siksi sattuu korvaan.Sai nenäsumutetta ja jotain pillereitä.

Kävin kaupassa ostamassa ohrahiutaleita, ajatuksena kattoo, minkä makuista puuroa siitä saa. Kun en voi kauraa käyttää. Ostin myös leipää lisää ja kermaa, että saan puuroo tehtyy.

Ääni on kuumenna hiukan parempi kun eilen illalla, tosin söin tossa puoli litraa jätskii. Kurkkuu kutiaa ihan sairaasti.

Annoin vitamiinit tytölle ja neuvosin miten ne poreet juodaan.

Äiti ei o vieläkään isälle sanonut että oon kipeenä ja kurkkusta ei tuu ääntä. TArvii kysyy tytöltä jos se soittais huomenna taatalle tarkistus soiton. Siskoa en voi pyytää enää, kun isä ei tykkää siitä. Ite en voi soittaa, kun ei se saa mun puheesta selvää.

Ulkona oli pirteä pakkanen, onneks ei ollu liukasta, kun olin tennareilla liikkeellä. Kädet hiukan paleli, kun en pistänyt hanskoja. Aurinko tykkää paistaa.

Katoin tos äskön kukkien kunnon. Ne tarvis vettä ja äkkiä. Pitää koittaa tänään jaksaa. TOi avokafon kokeilun heitän roskiin, se sai mahdollisuuden, mut kuoli. Sen paikalle täytyy keksii uusi kukkanen. Orkidea, se ainut mikä mulla on, on puhkenut kukkaan. Ihanan liila kukka puhkenut.  Otin karanteenista kukat muiden joukkoon ja koko ajan elkään että tulee taas punkki taloon.

Mut eipä tänne tämän ihmempiä tällä kertaa...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.01.2020 klo 11:22

Tsemppiä taudin loppuvaiheeseen, kuulostat ainakin vähän paremmalta jo! Kokeilitko jo ohrapuuroa? Missä vaiheessa siihen lisätään kerma?

Käyttäjä kirjoittanut 11.01.2020 klo 12:58

Huomenta Saloka.

Mun olo kurkussa kuin yöllinen chilinoksennus ois vieny kurkunpään yläosasta osan mennestään. Enkä jaksa puhua. Olo taas nyt ehkä enemmän flunssamainen kuin joulun/vuodenvaihteen aikaan oli. Kun saan tuon lämmityksen vaiheeseen, lähden unikanavaa selaamaan... sinne sulle 💫 sun elämään ja sun elämän ihmisille hyviä olotiloja 💫

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.01.2020 klo 14:03

Masentaa. Ja väsyttää. Juon juuri nyt kahvia - ja kun olen juonut jo aamukahvit - tästä tulee sitten liikaa kofeiinia. Ei tunnu sekään hyvältä. Tunnen oloni kehnoksi.

Pesin eilen paljon pyykkiä. Olin miehen luona saunassa. Ja yönkin hänen luonaan, kuten normaalisti.

Mä tein porkkana-linssi-sosekeittoa, josta tuli liian suolaista. Söin sitä kuitenkin annoksen. Laitoin keittoon lisäksi kevytkermaa. Ja ruokakulhoon vielä lisäksi raejuustoa. Kyllä se alas meni... Eikä oikeastaan ollut edes pahaa. Aion kuitenkin keittää sekaan jotakin: porkkanaa, perunaa, bataattia, niin saan laimennettua suolaisuutta, ja pakkaseen lisää ruokaa...

Mitä sinun ruokalistallasi on?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2020 klo 19:48

soroppi kirjoitti:
Tsemppiä taudin loppuvaiheeseen, kuulostat ainakin vähän paremmalta jo! Kokeilitko jo ohrapuuroa? Missä vaiheessa siihen lisätään kerma?

Laitan soijakermaa riisi- ja msnnapuuron loppuvaiheessa, kun ekana keiyän suurimot veteen.

En ole viel ohrapuuroo maistanu. Mul on hiukan vaikee uskaltaa uutta maistella, mut aijon maistaa joku päivä.

Kiitos tsempeistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2020 klo 19:57

Kiitos keskustelua. Tiedän millaista on ku ei jaksa puhua. Tänään on mulla semmoinen olo. Tsemppii sulle!

Jp, mä tein muutamaksi päivää mannapuuroa. En tiä onko kamalan terveellistä, mut en jaksanu muuta. Pää on ihan tyhjä. Sun keittosi kuulosti hyvältä. Tsemppii sulle!

Päätä alkaa sattuu. Yskiny kurkun puuduksiin. Ääni kateissa vieläkin. Onko taas klo 4 aikoihin herätys, ni ku 2-3yötä jo. Yskän takii ei uskalls paljoo syä tai jua kerrallaan. Äiti vihjasi et nyt hä on kipeenä. Toivottavasti isä ei tuu. Sillä sit se on sairaalareissu.

En jaksa nyt kirjoittaa enempää. Katon jos myöhemmin jaksan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.01.2020 klo 21:10

Valmistaudun nukkumaan ees ne muutamat tunnit. Pitää oottaa et lääke vaikuttaa. En o tänään tehny ku puuron, astiakoneen pistin päälle ku täytin sen aikaisemmin. Olen koittanu kutoa, mut ei. Hetken jaksaa ja sit on lopetettava. Osan kukista kastelin. Olen oikeastaan aika paljo saanu aikaa. Mut olen myös paljon kuluttanu tota penteleen sohvaa ja ollu peiton alla.

Huomisesta en tiä mitään. Suihkussa pitäis käydä, siihenki menee voimii.

Mä tosiaan olen nyt 2-3yötä heränny 4 aikoihin yskimään ja sen jälkeen ei nukkumisesta o tullu mitään. Jos nukahan, herään yskimiseen. Olen ihan loppu jo tähän, mut kestettävä on.

Toinen puoli päätä sattuu, ihan va yskimisestä.

Kai tä on jo voiton puolella. Kumpa äänen sais takasin. Sekin lähti keskiviikkona.

Toivottavasti teille ei tulis tätä tautii, mikä lie sit onki....

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.01.2020 klo 00:21

Mulla on jokin tauti, mutta vielä lievänä. Parina päivänä olen yskiskellyt, mutta ei tämä ole vielä mitään vakavampaa... Haluaisin sairastua pahemmin, ettei tarvitsisi viikolla mennä hoitojuttuihin. Nyt ne tuntuu pakolta... Olen varmaan ensi sijaisesti nyt vain väsynyt. Kello on jo yli puolenyön...