Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.04.2019 klo 19:40

olen ihan poikki. Ylitin taas itteni. Tein pakosta asioita viimisillä voimillani.

Käytiin bauhausissa ruukkuostoksilla ja ostettiin multaakin. Tyttö sai 3 minikaktusta. MÄ ostin isoille kukille purkit. Pitää kerätä rahaa taas, että saa lisää purkkeja ostettuu. Multaakin tarvis enemmän, mut en saanut kannettuu.

Isästä en tiä mtään. En tiä missä on ja missä kunnossa. Näin meillä perheessä toimitaan. Sisko valitti mulle kun ei hänelle kerrottu isästä mitään.

Jos nyt söis pari leipää ja jois vettä. Ei o tullu ku sosepiltti kiireessä syötyy ennen 12. Ja kello käy jo 20.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.04.2019 klo 15:54

Isä haettu kerhosta viimistä kertaa ja viety kotiin. EIlen lähettivät isän kotiin. Nykyään jos menee jalkojen takii päikkyyn, otetaan keuhkokuvat. Ihan sama kun meet mt takia niin tehään raskaustesti ja alapäätutkimukset. Ihan ihme päikky meillä. Hyvä heidän on muisstisairaalle kertoo mikä on jatkohoito. Kannassa ei löydy mitään.

Kirjoittelin päivällä pitkänkin stoorin ja tietenkin tämä sivut tilttas. Enkä mä enää jaksa kirjoitella.

Pitkä päivä takana. Nyt saa rauhottuu, tai yrittää ainakin.

Käyttäjä kirjoittanut 26.04.2019 klo 08:35

Minultakin otetaan lähes aina keuhkokuvat, jos joudun päivystykseen, koska sillä seurataan nesteiden kertymistä. Ja mulla katsotaan ettei ole sydämen vajaatoimintaa.  Varsinkin, jos isälläsi on jalat kipiät ja olisi nesteitä, niin olo helpottuisi aika nopeasti, jos nesteet poistetaan. Et kai sinä saa lukea isäsi omakantaa?

Tuo miksi mt-potilaalle tehdään raskaustesti ja alapäätutkimus, onkin uusi tieto.  Onko tuo muillekin tehty vai oletko sinä ainut, olisi kiva tietää? Multa kysytään aika usein, että voinko olla raskaana muttei tehdä raskaustestiä, jos sanon etten voi olla, kun miestä en ole nähnytkään puoleen vuoteen. Et kai vahingossa sano, että voit olla raskaana mutta silti olen vaan mt-potilas? Minä jotenkin nyt vaan luulen ettei päivistyksessä ole aikaa tutkia alapäätä, jos ihminen saa olevansa hullu?

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 26.04.2019 klo 09:46

Ihmettelen minäkin,.miten pääset isäsi tietoja lukemaan. Sairaustiedothan on salaisia. Ja mitä terveyskeskuksiin tulee ne voivat kyllä olla erilaisia, mutta tuskinpa missään tehdään noita kokeita vain siksi, että on mielenterveyspotilas. Jos tehdään, niin itse antaa kyllä  siihen aihetta omilla epäilyksillä. Rahaa säästetään joka paikassa eikä aiheettomia tutkimuksia tehdä.

 

 

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.04.2019 klo 11:43

Äiti pääsee isän tietoihin. Ja kyl mäkin, jos pankkitunnuksilla menisin, isän. Mutta mitä mä siellä teen tai haen.

Ei multa ole ku kerran tehty noi tutkimukset ja puhallutettu, kun menin mt asioissa sinne. Mut hyvä että sit tutkivat, vaikka ikävältä tuntui.

.....

Hetken kotona ja sit isää hoitaa. Saa nähdä saanko tytöstä apua, tai näenkö häntä ees.

Tulin just cittarista. Et tuol ulkona on hikinen päivä, ainakin jos joutuu jossain sisällä olee.

Tytön isä sai sit tiétää tytön sijoituksesta. Ma pitäis soittaa sossuun ja varata aika jonnekkin. Ja mennä sit jonnekkin. Tänään meni tunnin soittoaika ohi.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.04.2019 klo 16:04

Meni vähän " ylitöiks" isän kanssa. Hä oli nii pirun väsyny ettei tosikaan. Tyttö menee sinne viel tänään.

Olen paljon miettiny isää. Ja niitä viime vuoden aikoja. Olisiko ollu parempi et isä olis luovuttanut.

Pitäis kokeilla jos pystyis kukka ja parsakaalii syä. Kun ei täs ruokavalios oikee jaksa. Sais samalla pakastinta tyhjäksi....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.04.2019 klo 13:48

Yks pää, eikä sillä voi vaatii liikoja. Tämän päivän ruoka jäi koko yöksi pöydälle, eli roskiin.  Onneks mul on porkkanaraastetta. Sit menin juomaan mukillisen teetä. Armoton hiki iski ja ootan mahan reagointii.

Kukkia pitäis purkittaa, mut en saa noita isoja ainakaan yksin. Pienemmät saisin, mut tällä hetkel en jaksa.

Luin erityisherkkyydest, oon aika varma et oon erityisherkkä. Tämän ku kerroin tutul, alko se sanoo et niin hänki. Nyt kun oon enemmän hänel pihunu bussissa liikkumisen ongelmasta, alko hän sanoo et niin hänelläkin. Sille ihmiselle on ihan sama sanooko et rotta juoksi lattialla, niin ni hänelläkin.

Isä puhui et sisko olis hänet viemässä ulos. Oho, jos se on totta. Onhan se isälle hyväksi ja tuolla on kaunis päivä. Pitää illal soittaa ja kysyy, kävikö sisko.

Yöl sain ihan hyvin nukuttuu, mut aamulla heräilin taas aikaisin. Jäin silti torkkuu.

Tekis mieli leipoa munkkeja, mut ei tällä hiellä.

Käyttäjä kirjoittanut 27.04.2019 klo 19:58

Hei saloka.

Olet tosiaan äärimmäisen väsynyt jos kirjoituksiasi uskoo. Kuinka olet järjestänyt itsellesi lepotilaa. Oletko vielä työn touhussa aina kuin jaksaisit tehdä jotain. Katsotko iltaisin TVtä. Kuunteletko Radiota. Luetko lehtiä, jos luet, mitä lehtiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.04.2019 klo 20:50

Pikemiten, vapaa-aikana istun tai makaan sohvalla. Tällä hetkellä virkkaan pöytäliinoja. Enimmäkseen "katon" urheilua. Telkkari pyörii vaan taustalla. Kun alan siivoo ym. Laitan kuulokkeet korville ja kuuntelen musiikkia.  Iltaisin sit tuun sänkyyn ja katon puhelinta kunnes väsyn ja alan nukkuu.

...

Äiti kertoi isän aamusta. Oli ollut ihmeellinen jo eilen illalla. Aamulla suihkun jälkeen oli rohissu ja oli antanu äitin ajaa höylällä parran. Mitä äiti ei ennen o saanu tehdä. Nyt mä mietin pienessä päässäni, onko tä keuhkokuumeen alkua. Ja sen tietää vasta ku kuume nousee. Jalat isällä ei enää niin turvoksis, äiti laittanu jotain rasvaa. Mut ne on siniliilat taas. Mut tällä mennään ja katotaan koska se puhelinsoitto tulee et isää viedään jonnekkin.

Olen syöny itteni kipeeksi. Syöny varmaan 3-4x enemmän mitä normaalisti syön.

Sisko ei ilmeisesti ole käyny isällä. Ei mitenkään uutta. Mun harteille kaikki jätetään.

Oon sängys maannu jo jonkin aikaa.. tyttö tuli pikakäynnille. Ei me paljoo mitään puhuttu.ei tyttö ollu vissiin sillä tuulella. Hän tulee ensi viikolla taas, ehkä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.04.2019 klo 10:24

katon taustalla vanhaa perjantai-ohjelmaa syömishäiriöstä. Aika raakaa, mut aika paljon samoja ajatuksia mulla on.

Paino noussu taas, ku maha ei toimi. Tiedän, kun saan sen toimii, tippuu painoki. Ja ku menkat on taas viikon myöhässä, sekin lihottaa. Ja tietenkin eilinen hirmusyöminen.

Tänään pitäis mennä suihkuun. Ajattelin ton ohjelman kattoo ja sit mennä.

Yö jätti väsyneeksi vielä , vaikka yli 11 h nukuin.

Huomenna tarvii soittaa virallinen puhelu. Täytyy toivoo ettei tuu isoa laskua. Iltapäivällä on sit taas isän hoito.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.04.2019 klo 18:30

Olen va ollu tänään. Ekana etsisin nuppineuloja, et saisin liinan pingotettuu. Sit oon virkannu toista liinaa. Nyt makaan sohvalla, telkkarista pyörii ratamo tallennuksista. Jännittää huomen aamulla soittaa se virallinen soitto. Oikeastaan ahdistaa. En tykkää soittaa. Sit ku pitää sopii aikataulu, koska meen sinne. Help!

Onneks enää ei o ku muutama tunti ja sit pääsen nukkuu...

Äiti soitti. Lopettaa vissiin kotihoidon. Se tietää mulle enemmän työtä, tosin isän ei tarvis olla ku ti ja ke, muuten olen siellä n. 15 asti. Ai nii, to. Se kotihoidon kanssa on ongelmii, kun ei ne haluu tulla. Kaikkien kans on ongelmia. Tuntuu et mä oon ainut ketä välittää oikeesti isästä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2019 klo 11:53

Aamupuhelu meni ihan ok. Mutta monta kysymystä ja pelkoa jäi.

Oon tosi väsyny taas. Aina.

Muutaman tunnin päästä isää vastaan. Kumpa jaksaisin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2019 klo 15:09

isän kanssa meni yllättävän hyvin, vaikka hän olikin yltäpäältä märkänä. Mä autoi sit riisumaan kaikki vaatteet ja pukemaan kuivat ylle.

Matkalla en jaksanut ees kaupassa käydä. Olen niin poikki. vaikka mun olis pitänyt leipää hakea.

Olen alkanut juomaan teetä taas. Ihme että mun mahani kestää sitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2019 klo 22:31

Yritin saada seuraa huomiseksi, mut turhaan. Kuka nyt tälläsen kans haluis olla. Päätin sit et kun joskus herään, laitan luurit korviin ja alan siivoo. Samalla voin jua noi loput lonkerot jääkaapista. Mua muutenki pidetään joka paikassa alkoholistina, ni mitä välii enää.

Äiti sano et to ja pe on mulla vapaat. Ei tarvii huolehtii isästä. Ens ma sitten taas.

Ei se kotihoito sit lopukaan vielä. Ota siitäkin selvää. Tänään tätä, huomen tota.

Äiti haluis lähtee isän kans mökille, mut sisko ei ehi viemään. Toivon va, et äitillä on järkee ja ei tee mitään tyhmää.

Pitäis varmaa alkaa koittaa nukkuu. Väsyttää, mut ei nukuta. Pyörin sit taas sängys ku hyrrä.

Mut pakko se on va kohdattava...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.04.2019 klo 12:50

Se lonkku kosahti aika heti. Harmi va ku mul ei o ku 3 lonkkuu ja 1 paha siideri. Enkä mee ostaa kaupasta lisää.

Siivoskelin tossa. Keräsin roskia ja laitoin koneet päälle.

Kävin prismas ja tokmannilla jo. Ostin 4 housut itelleni, jotka nyt pyykissä. Ostin mä munkkejakin, mut en tiä mitä niillä teen. Tarjosin tytölle jo, et voi kavereiden kans tulla syömään. Ostin myös nakkeja ja valkosipulipatonkia. Oli pakko jotain ruokaa tai syötävää ostaa, muuten äiti olis alkanu ajatella jotain.

Kastelin peikon, ku oli rutikuiva. Pitäis tarkistaa muutki kukat. Tosin toi peikko on semmoinen juoppo et ei tosikaan. Ku pesukone on pyöriny ja oon saanu pyykit kuivuu, vois istuttaa kukkii hiukan. Toi tytön peikko tarvii isomman purkin ja enkeli purkin kokonaan.

Ei olis jaksanu reilu 8 aikoihin herätä ollenkaan, mut kyl se päivä täs eteenpäin menee. Väsymystä taistellen. Eilen satutettu kantapää on vieläkin kipeenä, ainakin rasituksen jälkeen.