Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.10.2024 klo 14:23

käytiin su koirulin kanssa vanhemmilla ja käynnin jälkeen tuntu ettei isällä oikee ollu kaikki ok. Hän oli ihmeen vaisu ja ei oikeen tehny muuta ku istu. EI kauhiasti puhellu ja sellai. Koiruliki jätti sen rauhaan aika paljo. Hiukan leikitti ja siihen jäi. EN oikee puhunu isän kans yhtään koko käynnin aikana. Kerroin tytölle ja tutulle tästä heti samana iltana.

Eilen kun puhuin äitin kans puhelimessa, kerto äiti että isä on koko ma päivän nukkunu ja ollu sekava hiukan ja ei o puhe onnistunut. On vissiin saanut taas jonku aivoinfaktin jossain kohin. Isähän niitä saa. EI oo isää tarvinnu viä mihinkään, kun ei niitä voi oikee hoitaa mitenkään.

Miettisin sit oliko toi mun su huomio isästä jotain ennettä ma juttuihin. EN tiä. Hiukan pelottaa...

Tyttö yrittää keksiä keinon että tä mun eläintarha poistuisi tääältä. Olen aika paljo tytölle antanut rahaa ja sanoin että niistä voidaan keskustella sitten, jos hän saa noi eläimet pois jotenki. Nyt hän kuulemma alkaa pähkäilee jne asiaa.

Huomenna yritän jaksaa alkaa siivoilla täällä. Koitan laittaa asioita ruotuu jne. TÄnään en jaksa. Kävin suihkussa tossa ja se hiukan väsytti. Muutenka ei oikee saanut unenpäästä kii yöllä. Onneks nukahin sit jossain vaiheessa.

Aloin tekee tos yks päivä niitä kolmansia sukkia tytön tilaukseen. Olen niitä pähkäilly täällä ja tehny. AIka hyvin on valmistunut, toiset on jo melkein ehkä varret tehty. Sit pitäis viel naisten ja miesten pesukarhulapaset tehä, ilman ohjetta, mut kuvan avulla. TOta tytön peittoa pitäis tehä myös ja sitten noita kastesukkiaki. Plääh... kaipa ne joskus valmistuu sitten. toivotaan.

TÄnään on hiuka semmoinen päivä ettei jaksa alkaa vääntää asioista. SOitin tytölle jo ja sanoin että tehään sopimus ja elkää alkako vääntää asioista tänään. Että on hiukan sauhut päässä ja voi olla että kierrokset alkaa nousta mulla aika äkkiä. Et nyt kannattaa hiukan alkaa hillitä asioita. Kyl tä tässä menee ja mäkin rauhotun. Tyttö tietää sen ja olen sen hänelle aikaisemmin sanonut. Tuli tossa vaan pienen ajan sisään niin monta asiaa kun piti vänkätä ja selvittää ja miettii miten mikäki juttu on. Ei oikee tuntunu meikä ymmärtävän mitä luki ja piti muilta kysyy että mitä tarkoittaa ja jne. Sit mun sanani ymmärretään väärin, vissiin ja joudun korjaamaan. jne jne. Alko hiukan kierrokset käymään päässä. TUli lähelle sellai että nyt on hyvä idea sanoo eteenpäin että antakaa sellai rauhaa ja älkää vänkätkö, muuten mä flippaan ja tulee taas sellainen huutomyrsky ja riidat ja sit taas porukka pelkää että teen itel jotain kun ei saa yhteyttä ja olen niin sekaisin jne. helpommalla he pääsevät kun ei jankkaa tällä hetkellä asioista, joista ei ole hyötyy. Ja jos joku asia ei mun ymmärrykseen mene sellai, niin koittaa sit jotenki toisenlaisesti selittää asiaa jne.

Olen sanonut että mun päässä on jotain omituista. Jos mun selityksiä ei ymmärrä ja olen toivonut että yrittää sit kysyy tarkentavia kysymyksiä ihan rauhassa. Ja jos mä en ymmärrä mitä toinen kysyy tai selittää, ni yrittää kertoo sitten hiukan erinlailla jne.

Mut joo... taidan jatkaa noiden sukkien tekoo....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2024 klo 03:19

Olen heränny 8.10 klo 11 aikoihin ja nyt ollaan 10.10 klo 3.12. En ole tässä välissä ku ehkä 2 sekunniksi nukahtanu. Saa nähä saanko ensi yönäkään unta vai alkaako päässä huutaa asiat suoraa kurkkua. Enkä saanu niitä hiljaiseks ees sillä että aloin ajattelee koirulii ja sen hauskoja juttuja. Ne jutut päässä huusi läpi. Alko tulee iso itku kun tiedin et aamulla ois aikane herätyd viel. Lopulta 7 aikoihi luovutin ja nousin. Aliin täristä ja oli kylmä. Yritin va kestää ja lämmitin teetä ja koitin sitä jua. Lopulta päivällä huomasin että teetä on menny jotain 2-2. 5 litraa jo. Join hiukan lisää vielä.

Nyt sit ootellaan nukkumattia. Väsy olis, mut on huono olla missään asennossa. Sänky tuntuu inhottavalta, kovalta. Kaikki on huonosti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2024 klo 13:26

alkaa käämit palaa elämiseen. joka asia saa savun nousemaan päästä. Jokainen asia ärsyttää. Ei jaksa enää kuunnella. Pää hiukan niin ku räjähtää kohta. Yritän kestää, mut en tiä jaksanko enää kauan. Ehkä on parempi va olla hiljaa ja ei puhu kenenkään kanssa. On ihan hiljaa va.

Aloin eilen tekee niitä pesukarhulapasiakin. Saa nähä koska mulla menee hermot niihinki. Ehkä sitten ku alan niitä miesten lapasia tekee. Vielä ainakin menee ihan ok noi naisten lapaset. Miljoona sivuu auki yhtä aikaa ja sit on kuvakin lapasista. Niitä yrittää sit katella kun video pyörii taustalla. Mietin miten teen korvat noihin lapasiin. Onko vaan helpompi virkata ne. EN jaksa tutulta alkaa kyselee, kun äskön jo alko vituttaa sen kans puhuu. EN ymmärrä kun ei voida puhua sivistyneesti puhelimessa vaan pitää porsailla (röyhtäillä ja mussuttaa ym. ) ja alkaa puhuu ihan muuta esim. valittaa vessahätää tai jotain miksi paita on likainen. EN jaksa alkaa puhuu 2 minuutin puhelua niin että se kestää hänen ansioista 10 minuuttia ja enkä tiä onko silloina vastausta saanut. On vissiin paljo parempi vaan yrittää ite selvittää asiat.

Pitäis siivoillakki, mut ei oikee fiilistä. Piti eilen ottaa lihaa sulaa, mut unohin. Onneks mulla on pakkasen jotain riisi-vihannes sekoitusta. Lämmitän sitä ja syön. TOivon et täyttää jonkin verran sitten. Pitää yrittää illalla ottaa sulaa lihaa sitten.

Huomenna koiruliki tulee vissiin. EN tiiä sellai päivistä tällä hetkellä ollenkaan. Arvuuttelen vähän sitä et onko tänään lauantai vai perjantai tai torstai.

Mut kaipa mä alan pähkäilee taas tota kudinta...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2024 klo 12:21

sovittiin tukarin kanssa että koitan tilata tk:sta ajan lääkärille. Sanoin kyl et se tulee olemaan vaikeeta, mut koitan. Odotan sieltä puhelua. Mun osalta ei ole vaikea, mut heidän osalta voi olla.

En oikee jaksa sellai tällä hetkellä. Käytiin tukarin kanssa kaupassa, kun tarviin asioita kotiin. Nyt oon ihan poikki ja ei oikee jaksa ees hymyillä saati kamalasti puhuakaan. Yritän vaan tappaa aikaani eteenpäin.

EIlen oli jo tuskainen päivä. TOivoin jo aamupäivällä että saisin itteni uneen ja enkä ikinä enää heräisi. Enpä sit nukahtanukaan enkä muutakaan. Onneks olo tuli hiukan siedettäväksi. Jaksoin suihkussa käydä, mut sekin meni reisille. Oli kylmä ja koitin laittaa vettä kuumemmalle, mut lopulta älysin että pakko lopettaa ja sulkee suihku, muuten kohta olen palovammoissa, kun en tunne et vesi on kuumaa vaan on kylmä koko ajan.

Vähän tos äskö siivoilin täällä. Pitäis paljo enemmän siivoilla täällä. Pitää vaan kerätä aina voimia että jaksaa.

HAluaisin vaan nukkuu....