Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.08.2023 klo 16:59

masha2 kirjoitti:
Kun luin noita postauksiasi pidemmältä ajalta, niin syömättömyys ja juomattomuus koko ajan päällimmäisenä huolena ja vaivana. Olet varmaan laihtunut jo aivan olemattomaksi jos noin vähän syöt ja juot, kuten kerrot. Kai näihin oireisiin jo lähipiirikin on havahtunut ja  toimittavat sinut terveyskeskukseen tutkimuksiin.

 

Juu painoa on alas tullut aika paljon, mut sitä myös on ollut aika paljon ja vieläkin on liikaa, joten ei terveydenhuolto tee sille oikee mitään. Kyllähän lähipiiri on alkanu kommentoida asiaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.08.2023 klo 09:32

Ja taas mennään. Oottelen tukaria. Saa nähä miten sen kans menee. Sen jälkeen tarvii alkaa voimii kerää että ti jaksaa hoitaa kaaosta, en tiä kuinka kauan.

Yö oli lyhyt, taas. Oli myös vaikea saada unta.

Nukkumaan haluisin, mut se on mahottomuus tällä hetkellä. Pitää va jaksaa jotenki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.08.2023 klo 15:16

tapaaminen meni kai hyvin? Juttelimme va koko 2h. Myös tyttö jutteli meijän kanssa loppu puolella ja kertoi asioita omasta näkökannasta. Kai niitä asioita aletaan pikku hiljaa viemään eteenpäin, ku ekana keksitään miten ja mistä. Tukari ainakin ottaa ensi viikolla vissiin sossuun yhteyttä. Tiesin kyl asiasta.

Eniten tässä harmittaa se, ettei äitini oikee ymmärrä eikä usko. Tyttö yritti hänelle sanoa asoita ja mäkin ja äiti se va ingooraa ja vähättelee ja suuttuu. No katotaan mitä äiti seuraavaks tekee. Sanoin tytölle, että eihän tässä o pelkoa että mulle koitus jotain pahaa. Multa ei voi tyttöä enää viä pois ja kämppää multa ei voi viä, koska siihen ei ole mtään syytä, sillä pystyn, osaan huolehtia raha-asioistani.

No jaa. sain poikkista hiukan kiusata. Ekana tosin se kiusas mua. Mut varoitin tyttöä siitä. No nyt ootan poikkiksen reagointia mun tekemisiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2023 klo 12:34

nukahtaminen taas venyi ja nyt ei oikee jaksais pysyy hereillä. mut kaipa se tässä menee pikku hiljaa eteenpäin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.08.2023 klo 23:09

koira tuli eilen klo 21 jälkeen. Piti sitä rauhotella ym. Yö meni hänen osalta ihan hyvin, mut mä en ite saanut melkein yhtään unta. Pyörisin ja makoilin ja sit alko jalkaki sattuu. 8:lta äiti soitti. Menn sit koiran kans äkkiä ulos ja tulin takas. Hetken makoilin ja sitten sopisin tutun kanssa että hän tulis tänne seuraksi. Ollaan viimeks nähty ennen koronaa. Tuttu oli tossa yli 19 asti täällä. TYttöki tuli ekana hetkeks käymään ja tuli uudelleen poikkiksen kanssa kattoo leffaa ja syömään. Tossa ne vielä kattoo leffaa. TYttö miettii, missä hän yönsä viettää. Koiruus on vissiin ainakin täällä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2023 klo 12:05

tyttö kävi tossa moikkaamassa. tulee illemmalla hakee koirulin pois.

alle 4 tuntia tuli viime yönnä unta. pitäis varmaa kokeilla nukkua hiuka. ei va jotenki jaksa enää eteenpäin. tahdonvoimalla mennään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.08.2023 klo 17:45

Olen kamalan väsyksissä. Olin tänään töissä. En jaksanut siellä oikein mitään, mutta yritin silti parhaani. Nyt olen vaan maannut sohvalla ja syönyt kaikkea, mitä jääkaapista löytyy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.09.2023 klo 11:24

koiruli haettiin eilen myöhään illalla pois. Hiukan on outoa olla, mut kaipa se tässä menee. Poikkis menee kuulemma kauppaan. Laitoin pienen listan jos tois mulle muutamaks päiväks syötävää. En jaksa tällä hetkellä oikee ajatella enempää. Haluaisin va olla. Kotia pitäis kunnostaa ja siivota, mut en yhtään jaksa perehtyy siihenkä duuniin. Kai se äiti kohta ovesta tuu ja alkaa pakottaa mua siivoo. En kyl halua sitä yhtään. TÄytyy katella jos päivemmällä jaksais jotain ees tehä. Yöllä onneks sain nukuttuu vihdoin hiukan enemmän. Olis ollu kivaa aamullaki nukkua enemmän. Mut joo. Kaipa se tässä menee jotenki eteenpäin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2023 klo 04:02

Koiruli on sopeutunu ainaki toistaiseksi hyvin uuteen kotiinsa.

Jaksoin päivällä hoitaa tiskit. Olen helpottunu, vaikka kaikki ei mahtunukaa koneeseen.

Poikkis toi mahottoman isoja perunoita ja porkkanoita. Sain muutki miyä listalla oli.

Piikin unohin ottaa. Täytyy se yrittää herättyäni ottaa.

Olen ollu aika väsy tänään. Torkkusin aika myöhään. Ei va jaksanu kiinnostaa tai tehä mitään. Vieressä huusi tiietsikka, mut en jaksanu sitäkään. Puhelin soi välillä, mut yritin lopettaa puhumisrn, ku en jaksanu kiinnostaa kuunnella eikä puhua. Halusin olla va yksin peiton alla hiljaa.

Huomen päivällä voi olla et koiruus tulee hetkeks hoitoon. Ettei tarvis heti yksin olla uudessa kodissa. Mut sen näkee sitten.

Pitäis alkaa enemmän ajattelee, mitä tk:hon kirjoittaa. Pitäis ma vissiin viimeistään kirjoittaa sinne. Mulla olis paljo kerrottavaa, mut en saa niitä järkevästi ulos. Enkä paljoo jaksais alkaa rautalangalla vääntää. Sit ku on koko ajan pelko et tä leimataan va vaikeaksi masennukseksi, vaikka ympärillä ihmiset, jopa viranomainen, sanoo ettei tä ole sitä, va ihan muuta. Mut et mitä, on täysin arvoitus mulle. Enkä tosiaan halua lääkäriltä kysymystä, mitä haluan tai toivon, sillä siihen mun olis pakko sanoo että sitä et mut kätettäis kokonaan rauhaan ja et saisin olla 4 seinän sisällä loppu elämäni, yksin., rauhassa. Mutta tiedän että se ei ole mahdollista. Sen jo tukarikin sano mulle, ku kerroin.

Mut joo, taidan alkaa kohta yrittää nukkuu. Jos vaikka sen jälkeen jaksais suihkussa käydä sitten. Jollei olis niin heikko olla tai voimaton.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.09.2023 klo 12:25

jaksoin ja pääsin vihdoin suihkussa käymään. Ei kyl tullu yhtään puhtaampi fiilis, va iho tuntuu kutiavan hiukan enemmän. Kai se tossa alkaa pikku hiljaa ehkä helpottaa.

Ketuttaa.TV taas temppuilee eikä suostu antaa singaalia.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.09.2023 klo 18:21

Söin kakkua, jota oli jäänyt eiliseltä. Epäterveellisiksi ovat ruuat menneet. Täytyy huomenna yrittää vähän ryhdistäytyä.

Väsyttää, kun aamulla kello soi jo kuudelta. Vielä kolmena aamuna pitää jaksaa herätä liian aikaisin ja sitten saa taas nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Nykyään tuntuu yhä vaikeammalta herätä kellonsoittoon. Haluaisin nukkua, jos kerrankin saan nukuttua enemmän.

Tyttö menee usein kouluun kahdeksaksi. Se tietää aikaista herätystä. Laitan aamiaisen valmiiksi sillä välin, kun hän tekee aamutoimia. Välillä itsellä on työpäivä ja pitää nousta aikaisin, jotta ehdin työpaikalle ennen ruuhkaa.

Haluaisin vain nukkua. Tuntuu, että koko ajan väsyttää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2023 klo 11:46

päivissä ei suurempia vaihteluita ole ollu. Väsy sen ku kasvaa, kun en unta saa. Aamullakin miettisin, miksi pitää alkaa väkisin pakottaa nukkumista, kun ei yhtään oo sellaista oloo et olis uninen. Oli vaan hirveen poikki. No aloin sit koittaa nukkumista ja heräsin vissiin tunnin päästä kun äiti soitti. En kyl yhtään tiä mistä puhuttiin. Havahuin siihen että mul oli puhelin korvalla ja olin nukahtanut. Siitäs sai ku soittaa. Sain onneks sen jälkeen nukuttuu vielä jonkin aikaa, mut liian vähän.

Olen tota laatikkoa syönyt. EI se erikoiselta maistu, mut onpa ainakin jotain syömistä. Tein kinkkukiusausta ja laitoin siihen kukkakaalia. Onneks toi kaali ei puske läpi.

Mut joo...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.09.2023 klo 17:40

On ihan levoton olo työpäivän jälkeen. Huono päivä oli. Keskittymisvaikeuksia oli koko ajan, enkä saanut paljon mitään aikaiseksi. Yritin kyllä kovasti.

Nyt olen ylikierroksilla enkä saa mieltä millään rauhoittumaan.

Söin juuri kasviskiusausta. Se oli tosi hyvää, mutta se ei oikein pidä nälkää, kun siinä ei ole proteiinia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.09.2023 klo 12:16

oottelen lääkäriltä, koska hän ehkä haluis nähä. Jouduin hiukan sanomaan tk:ssa jotain mikä ei ollu mun mieleen. Hitsi ku alkavat tekemään dg ja olettamuksia puhelimes vanhojen dg ja jonkun tekstin perusteella. No onneks mun ei tarvii yksin sinne lääkäriin sitten mennä. Tyttö sano et hän on ihan ilomielin halukas tulee, jos va pääsee. Hän meinaan haluaa stopin tähän pelleilyyn. Ollaan muutenki tytön kanssa puhuttu asioista. Olen saanut sanoa miltä musta tuntuu eräät asiat ja eräät ihmiset ja eräät tilanteet. Olen saanut kertoo haluistani ja pyynnöistäni. TYttö ei ole tuominu mua. Hän on mun rakas, joka tahtoisi auttaa mut ei tiä miten.

Oottelen tässä, että lähdemme tytön kanssa poliisilaitokselle tekee tunnistautumisen mun henkkareihin. TOivottavasti siinä ei mene mitään tolkuton aika.

TÄnään ei oikee lähe. KEsti tunti että jaksoin sängystä nousta. SIlloinki oli pakko.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.09.2023 klo 19:12

Levoton olo nytkin on. Huomenna ei tarvitse herätä aikaisin. Toivottavasti saisin unta.

Söin tänään järkevämmin, myös oikeaa ruokaa.

Väsyttää kovasti, mutta vielä on liian varhaista mennä nukkumaan.