Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 15.01.2023 klo 14:47

Saloka, nukkuminen auttaa takuulla. Kiitos että kirjoittelet elämästäsi. Mielestäni sinulta opin semmoisia asioita että arjessa pysyminen askareita tekemällä ja niistä kirjoittamalla / kertomalla auttaa elämään hetkestä toiseen. Toinen asia on se että sinä pidät huolta isästäsi. Kiitos sinulle jälleen kerran.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.01.2023 klo 18:20

saloka kirjoitti:
ei sovi koomailumulle, ainakaan koko aikainen.

Iskee psykoosioireet päälle, tai ne on jo hiukan päällä. Väsymystila päällä, tunteet päällä, haluttomuus,voimattomuus päällä. Nukkua ei voi, kun haistan palaneen käryn,jonka lähdettä en löydä. Pelkkä haistaminen vie 2x nopeammin väsymystä.

Tarkistan kun en ole varma ymmärsinkö oikein, tuleeko oireiluja (joitakin tiettyjä/kaikenlaisia) enemmän nyt ilman lääkkeitä? Mun pitää ruveta soittamaan nyt äidille kun se tuli linjoille, mutta jaksamista kaikille!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.01.2023 klo 19:10

lasken tunteja, että pääsen nukkumista yrittää.En ota siitä paineita. Parin tunnin päästä jo kehtaa mennä sänkyyn.

Olen neuloskellut ja katellut tietsikkaa. Koittanut syä jotain. Mitään ei sellai tee mieli syä.Huomenna vois riisipuuroo keittää muutamaksi päiväksi. Ei jaksa mitään muuta järkevää syä. Onhan mulla 10 prk ruokakermaa jääkaapissa.

Voisjatkaa neulomista vielä tämä pari tuntia, ehkä hakea glögiä juotavaksi. Pitäiskö soittaa porukoille ja kysyy miten kenelläkin menee, tai laittaa viestiä sit.  Ei tarvitse tiedottomuudessa olla sitten, vaikka kaikilla taitaa mennä ihan hyvin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2023 klo 03:15

soroppi kirjoitti:

saloka kirjoitti:
ei sovi koomailumulle, ainakaan koko aikainen.

Iskee psykoosioireet päälle, tai ne on jo hiukan päällä. Väsymystila päällä, tunteet päällä, haluttomuus,voimattomuus päällä. Nukkua ei voi, kun haistan palaneen käryn,jonka lähdettä en löydä. Pelkkä haistaminen vie 2x nopeammin väsymystä.

Tarkistan kun en ole varma ymmärsinkö oikein, tuleeko oireiluja (joitakin tiettyjä/kaikenlaisia) enemmän nyt ilman lääkkeitä? Mun pitää ruveta soittamaan nyt äidille kun se tuli linjoille, mutta jaksamista kaikille!

Soroppi, ei mulla ole ollu kun 2 kertaa kk aikana. Kesällä nitä oli joka päivä parin kk aikana. Epäilen että olen niin väsynyt että mieli on järkkynyt. Kun on väsy niin mielikin on matala.

Pitäis varmaan alkaa mennä kohti sänkyä. Koittaa nukkuu. Aamulla tarvii kumminki nousta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.01.2023 klo 17:30

Äiti soitti 10 jälkeen että haluis kauppaan. Nosinne oli pakko sit mennä. En mä kaupasta ostanut paljon mitään, kun en keksi mitä syä. Ruuaksi ainakin maksalaatikkoa. Äiti sit antoi 4 kerää (vajaa) lankaa ja kirjoja. Kotiin pääsin parin tunnin päästä lähöstä,eli nopee reissu oli.

Loppu päivä on kulunut tietsikalla ja jäätyen, tai no täristen. Koitan puolittaa noita kerijä, että pääsisin huomenna viimeistään neulomaan. Mun pitää äitille tehä polvisukat.

Viime yö meni sellai hyvin, että kun vihdoin sain unesta kii, heräsin 5-6 sisällä n. 2 kertaa suunnilleen. Olin vissiin aika puhki. Mut aikaisemmin sais kyl nukkumaan mennä, kun klo 4. Mut sitä yritetään tänään sitten. HArmi ku telkkarista ei tuu mitään järkevää. On ilta aika pitkä meinaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2023 klo 01:17

nytpitäisuudelleen tehä siskon tilaamat sukat. Teen ne kun oon äitin sukat saanut valmiiksija kun saan uudet langat uusiin sukkiin.

saa nähä koska tänä yönnä meen nukkuu. Istun tässä tuolissa ja mietin,mitä seuraavaksi tekisin. Telkkarii en jaksa katella. Tietsikkaa kattelen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2023 klo 14:22

Palautetta tuli nukkumisesta. Pitäis unirytmi saada kuntoon. Mennä nukkuu ja herää samaan aikaa. Mietin tässä, miten se on mahdollista, kun nukahan vasta aamuyöstä. Herään about 8-10 aikoihin.Alanko menee vaan sänkyyn ja makamaan sinne moneksi tunniksi ja toivoa että joskus nukahan. ja sitten laitan kellon soittaa aamulla ja pakotan itteni nousemaan silloin, olen sit yön valvonut tai en. En ymmärrä.

TÄnään on ollut surullinen päivä. On suru ollut pinnalla. Itkeskellytja kurkkua kuristanut. Väsymystäon ja kipuja,mut pakko vaan painaa pitkää päivää. Saa nähä koska ensi yönnä saan unesta kii...

Tein 4 litraariisipuuroo. Syön sitä nyt 2 kertaa päivässä. Olis mulla leipää, mut en saa sitä vaan jostain syystä kurkusta alas. EIlen makkaratkin oli hiukan tuskaa.Edelleen muumikeksejä on tossa vieressä,kun en saa niitä kurkusta alas. Ei vaan jaksa oikee jauhaa ruokaa eikä niellä. Helppo sitten tehä puuroa tai kiisseliä ja niellä sitä.

TUntuu ettei kukaan ymmärrä millaisessa tuskassa mun elimistö on. En ees ite tiä.Mut pitäis laittaa johonki pakkopaitaan ja sänkyyn kytkee. Antaa lääkkeitä niin kauan että saan velat maksettuu. Mut ei,mut annetaan olla vapaalla jalalla. Jos totta puhutaan, en ees halua minnekkään...

Mutnyt taidan hetken kutoo, ennenseuraavaa chattii...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2023 klo 17:05

En tiä mihin aika menee. se kuluu vaan pirun nopeesti.

Tos tappelin boxin kanssa. netti toimi, mut telkkari ei tykännytmennä päälle,tai no boxiei tykännyt. Lopulta otin johot pois ja kappas, alko pelittää.Joku omituisen omituinen härösiinäkin oli.

Jos vaikka nyt kokeilis totakutomista,ku viime viestin jälkeen en sitä tehnyt. Epäilen vaan, että ei noikaan sukat kelpaa mun silmilleni,vaan keksin pääni siällä miljoona syytämiksi ne on rumat. Onneksi muut sanoo toista.

Jos kuppi teetä rauhottais mieltä ees vähän.Sais sokerias amalla kroppaan JA jos vaikka sais hiukan energiaa loppuillaksi.Mukillisen kun uskaltaa vielä juaja sen jälkeensit glögii  vaan. Pitää kohta keksii, mitä glögin tilalle alkaa juotavaksi kehittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.01.2023 klo 11:10

sain unta klo 2 aikoihin, mut heräsin sitten muutaman h päästä koomailee hetkeks. Sit nukahin uudelleen uudelleen. Heräsin 10 aikoihin kokonaan ja en muista kuinka paljo olen heräillyt välillä.

väsyttää...

piti tänään koittaa mennä tuvalle,mut en taida jaksaa. Ulkona tulee jotain taivaan täydeltä jotain alas. Ainakin hetki sitten. Nyt näköjään koittaa aurinko paistaa.

TYttö soitti, on toista päivää miggessä. Silti hän on kelan kuntoutukseen mennyt tapaamiseen. TOsin ne oli sieltä palaverin jälkeen lähettänyt kotiin takasin. Sanoin tytölle että menee pimeeseen kun kotiin pääsee. Onneks tytöllä ei ole ku huomenna enää kelaa ja sitten se on lusittu,tosin hänellä on jälkipyykki eli avun hakeminen ja sitten sairasloman jatkumo.

Vois tästä pikku hiljaa ajatella mennä teetä laittaa. Samalla voi jatkaa sukkien neulomista. Jos ottais tänään hiukan rennommin taas. On jotenkin uuvuttava olotila. Mut kaipa tämä tässä menee. Muistin mä sentää eson ottaa aamulla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2023 klo 00:17

Jouduin ottaa lääkettä, ku jalat sattui ni paljon. Ärsyttävää kipua.

Mietin täs, yrittäiskö tähän aikaan jo nukkumista. Ei täs oikee muutakaan tekemistä oo. Ei viitti oikee kirjoittaa eikä lukea. Netis ei o mitää  ihmeempiä. Ehkä se sit on nahkalaput näön eteen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2023 klo 14:50

isältä tuli jo eilen kysymys tai toteemus etteipääse kerhoon, kun ei ole viejää ja hakijaa. Äiti jo eilen multa kysy ja tänään soitti aamupäivälläisän toiveen.Mä sit lähin heille ja sieltä isää viemään.SIllä aikaa ku isä kerhoili,niin kävin äitin kanssa kaupassa ja ite kirjastossa hakemassa äitille pari kirjaa. Sit hain isän kotiin ja lähin viennin jälkeen kotii kohti.

Jalat on edelleen kipeet,mut kävelemään pystyy, onneks.

Yö meni suht hyvin.Nukahin 0-30 ja tein kyl välikuolemaa ja miettisin maailmaa. Äiti herätti 10.30. 6 aikaa kävin vessas.

Ostin kofeiinitonta teetä, kun en tiä onko noissa mun teessä kofeiinia. Olen iltaisin juonut lämmintä glögii, mut se varmaan loppuu tänään illalla. Mun kaupassa on vaan huono valikoima kofeiinittomasta teestä,tai sit en vaan osannut ettii niitä.  No juuan tota nyt toi paketillinen ja sit miettii,meneekö jostain muuasta kaupasta ostaa jotain muuta makua. TOta makua en enää muista.

Pitäis syä jotain. Mul olis salaattia. mul olis puuroa ja jne. Mietin tota salaattia, jos sitä söis tänään, huomenna sit loput puurosta.

Ostin ekan kerran tänä vuonna ruunebergin torttuja. Saan niillä herkutella loppu viikon. JOtain makeaa mahan pohjalle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.01.2023 klo 15:04

Monta päivää vaan meni selviytyessä jotenkin. En ole muistanut edes täällä käydä. Kaikki aika vaan menee ohi. En saa oikein mistään kiinni.

On liikaa kaikkea. Koko ajan jotain on tekemättä ja on pakko se vielä tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2023 klo 17:57

2 hupparia ja 2 peittoa ja housut päällä,silti on kylmiä väreitä ja kylmä. Muutenkin on huono olla. Näkee sit, koska tästä lämpenee,jos lämpenee. SIt vielä on psykoosioireet päällä hiukan. Yritän olla ajattelematta sitä. ALan olla tosi väsynyt näihin juttuihin. Koko ajan jotain ja jossain.EIlen tota ja tänään tätä.Ikinä ei saa olla rauhassa.

Kipujakin on. JAlat tosi kipeet. Tarvii varmaan taas illalla ottaa lääkettä niihin. JOs vaikka sais yönki nukuttuu samalla.

Saa nähä, jaksanko tänään tarttua puikkoihin ollenkaan. Eilen tosin tein aika paljon. joten ei haittaa välipäivä ollenkaan.

Huomenna tarvii syä loppuun toi puuro ja sitten lauantaina keksii jotain syötävää. On vaan vaikeaa keksii,kun ei tee mieli syämitään ja ei jaksa syä mitään.Juominenkin on vähän sitäsun tätä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.01.2023 klo 11:36

tilasin itelleni fysio ajan, vaikka tilatessa sanoinkin etten tiämiksi sinne menisin, muttakun muutamahdollisuutta tonjalan tutkimiseen ei ole. Olen siis valvonut taas yön jalkani takii ja edelleen siinä on kipua. Mun piti pestätänään pyykkiä,mut se saa nytjäädä. Aijon levätä ja yrittää sitä kautta saada kipua pois.

pitäis varmaan hakee juotavaa, kun alkaa suu kuivuu. Samalla vois alkaa kutomaan noita sukkia hiukan eteenpäin taas. Ottaa tänään tälläi rennosti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.01.2023 klo 16:42

KOitin syä, mut en jaksanut loppuun syä. Jätin osan syömättä, mut en viitti pakottaa itteäni.Söin aika paljon kumminki ja olen tänään syönyt 2 runebergia jo. Huomenna ajattelin kokeilla tehä vissiin risottoo, jollei makaronia/pastaa löydy tarpeeksi. Ajattelin ottaa pitkästä aikaa jlihan sulaamaan ja sitten keitän riisi /makaronia / pastaa ja lisään jotain kasvista joukkoon. Nyt se tuntuuhyvältä, mut sit ku saan eteeni voi ruokahalu kadota.

Nukuin tossa pikku unet aikaisemmin. Millään ei tehnytmieli nousta ylös,mut sain itteni nostettuu. TOivon ettei oo yöuneista pois. Mut HEI!se auttoi kipuihin ja muutenkin olotilaan. TOsin nyt on taas pienoinen huonoolo. Taisin siltikin syömuutama lusikallisen liikaa.

Olen aika paljon jaksanut tänään kutoo. Sukan vartta kasvaa kasvamista. Kohta pitäis mitata onko sopivan kokoinen jo, ja kuinka monta kerrosta vielä teen.

Äitiltä "pöllisin" yhen kirjan, jossa on paljon isoäidin neliöistä tehtyjä villa paitoja ja -takkeja. Tekisniin mieli tehä niitä, mut niihin menee lankaa niin ketusti. Onhan mulla lankaa varastossa,mut en tiä onko ne sopivia. Pitäis päästä varastoon kattomaan.

Mut eipä tässä ihmempiä.Päivän aivastukset näköjään alkaa taas. n. 2 hpäästä alkaa peli. Sen jälkeen voi alkaa miettii sänkyy. Taisit puudutan itteäni tietsikan ääressä.