Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2022 klo 17:52

Soroppi, olen kaikkia tehnyt ja otan iltaisin rauhottavaa (millainen elämä olis ilman). Otan melatoniinia ja sen teho loppuu ilmeisesti 4 h päästä.

tänään on niin väsy ppäivä. ei jaksa kun olla. tein lipaston valmiiksi, mut en saanu laatikoita paikoilleen. en jaksanu kauan ees yrittää. tiskikonehommat sain hoidettuu ja koht se ohjelma onkin pyöriny.

ruuan tein ja osa perunoista oli puol raakoja. syön silti sen.

käsitöit en jaksa paljoo tehä. olen maanu peiton alla sohvalla kattoen urheilua.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.12.2022 klo 19:06

Tyhjensin tiskikonetta ohi kulkiessa aina melkein yhden tason kerrallaan. Lopulta se oli tyhjennetty. Ripustin sukkapyykin kuivumaan. Väkisin tein. Aina kun nousin jotain hakemaan, tein vähän. Mikään ei alkanut sujua.

Ruokaa en ole jaksanut tehdä. Jääkaapissa oli yksi eines hätävararuokana. Söin sen päivällä. Lisäksi oli jämäruokia, joita söin illalla. Söin myös suklaakonvehteja, joita oli yli puoli rasiaa jäljellä kaapissa. Huomenna pitäisi ostaa ruokaa lisää.

Saloka, todella väsy päivä minullakin on ollut. Ja huonovointinen. Olet sentään lipaston saanut valmiiksi ja ruokaakin olet tehnyt, kaikesta väsystä huolimatta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.12.2022 klo 19:31

Kävin suihkussa, vaikkei tehnyt mieli. Enää hampaat pitää jaksaa pestä tänään. Mikään muu ei ole välttämätöntä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2022 klo 21:35

Itken. Jotenkin kaikki surullinen asia itkettää. Pelkkä ajatuskin saa silmät märäksi ja kurkkua kuristamaan.  Saa nähä kuinka kauan tämä tunne kestää. TÄ on kamalaa, kun ei voi ajatella, ei puhua, ei tehä eikä mitään.

Olen vaan niin väsynyt. En jaksa tehä muuta ku antaa kyynelten tulla silmiin ja valua poskee pitkin alas. Näkökyky on huono. Pelkkä ajattelu on huono. Haluan tämän tuskan sisältäni pois.

Taidan mennä koittaa hakee teetä itelleni. Jos lämmin tee rauhottais hiukan. Mahdanko jaksaa lämmittää sitä. Pitäis ruokakin laittaa kylmään.   Mahdanko jaksaa nostaa vuokaa. Kaikki käsissä tuntuu painavan liikaa. Taidan mennä takasin sohvalle kun olen hakenut sen teen....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.12.2022 klo 10:58

Saloka, minuakin itkettää mutta eri tilanteissa. Alan itkeä, kun kaupoissa soi tietyt joululaulut. Tulee hirveän surullinen olo.

En tiedä, yrittäisinkö tänään lähteä kauppoihin vai jäisinkö kotiin makaamaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.12.2022 klo 13:49

Hei saloka ja Purjevene. Täällä myös itkuinen aamu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.12.2022 klo 15:42

Soroppi ja saloka, lohduttaa kuulla, etten ole ainoa, jota itkettää.

Lähdin lopulta liikkeelle, mutta oli masentunut olo kaupoissa. Lähdin pois aika pian, koska tuntui, etten jaksanut edes kävellä siellä. Nyt olen taas kotona enkä saa mitään tehtyä.

Joskus piristää lähteä eri ympäristöön vaikka vain katselemaan näyteikkunoita tai hypistelemään tavaroita, vaikken mitään ostaisikaan. Nyt ei selvästikään niin käynyt. Tuntui lähtiessä masentuneelta ja kaupoissa masentuneelta ja kotiin palattua masentuneelta. Tuli sentään kokeiltua. Kaupoissa oli ankea tunnelma. En tiedä, oliko sitä tunnelmaa siellä oikeasti vai oliko se pelkästään mieleni sisällä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.12.2022 klo 20:03

varmaan yli 20 litraa vettä kantelin keittiön ja oloh. välillä. Tuli siis kukat kasteltuu. Oli raskasta, mut tulipa tehtyy.

Tyttö tuli yhen hyllyn hakee ja samalla laittaa lipastoon noi laatikot paikoilleen. sain kukat lipaston päälle ja muutenki pois vessasta ja keittiöstä. hiukan ne on kärsineet, toivottavasti siitä tokenevat.

En oo oikeen tänäänkä saanu mitään tehtyä.  Olen kuluttanut sohvaa vaan ja miettinyt, että joko se pahin masis iski. käsitöitä oon koittanu tehä, mut ei vaa jaksa. huomenna pitäis purkaa tavaroita hiukan. ei ne itekseen kaappeihin mene.

kello kulkee todella hitaasti. en pääse ikinä nukkuu, ainakin siltä tuntuu. viime yönnä heräsin valot pääll ja kirja vieressä, aamulla valo oli sammutettu, mut kirja oli edelleen vieressä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.12.2022 klo 20:50

Hienoa, saloka, että sait kukat kasteltua! Ymmärrän urakan raskauden. Minulla kukat on kastelematta ja samanlainen olo on, että kamalan raskaalta tuntuu. Yksi kasvi nuupahti ihan kokonaan ja annoin pelkästään sille aamulla vettä, kun oli pakko, mutta en jaksanut alkaa kastella muita. Yritän huomenna, jos jaksaisin. Tällaisia asioita ei voi lykätä loputtomasti, koska muuten ei ole kohta enää yhtään elävää kukkaa jäljellä. Miten pelkkä viherkasvien kastelu voi tuntua niin isolta urakalta. Kyllä se tuntuu.

Pesin vajaan koneellisen pyykkiä, jotta sain ne kuivumaan alta pois, ennen kuin tyttö tulee huomenna pyykkeineen. Tämän sain tehtyä.

Söin sämpylöitä, kun iltaruoka ei maittanut. Laitoin väliin tuorejuustoa ja broilerileikkelettä ja tomaattia. Kaupan sämpylöitä olivat, mutta ihan hyviä, paistopisteeltä. Aika kova kuori oli, vaikka pehmeitä olivat sisältä. Ostin niitä tänään. Itse leivotut olisivat parempia, mutta en jaksa leipoa mitään.

Onneksi kohta voi mennä nukkumaan. Huomenna pitäisi laittaa ruokaa. Ostin karjalanpaistilihat. Tyttö tykkää karjalanpaistista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2022 klo 02:09

Alle 3h sain sit unta. Siinäkin ajassa olen jossain vaihees ottanu laturista puhelimen. Nyt sit mietin, mitä tehä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.12.2022 klo 08:44

Heräsin neljän jälkeen enkä saanut enää unta. Ahdistus ja pelkotilat olivat kauheita. Nousin ylös lopulta. Koko ajan on huono olo.

Sain äsken kukat kasteltua, pakotin itseni tekemään. Silti on edelleen yhtä huono olo. Joidenkin kukkien mullat olivat kivikovia möykkyjä. En tiedä miten ne ovat vielä elossa.

Tästä päivästä on tulossa kauhea. Tai on tullut jo. Johan tätä päivää on ollut yli neljä tuntia, kun heräsin niin aikaisin. En tiedä miten jaksan kaiken mitä pitää tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2022 klo 15:02

kipu on kova, otin lääkkeen siihen. koitan levätä nyt. ennen ku lääkkeen otin, mietin että saanko sen ees otettuu, niin huono olo oli. Mut sain sen otettuu ihan hyvin, ilman kakomista yms. Kyl se kohta helpottaa, toivon niin, sitten pääsee ruokaa lämmittää. On vielä syömättä.

Mun piti siivota tänään, mut äiti soitti kesken siivouksen. Piti hänen kans kauppaan mennä. Onneks tämä kipu ei tullu siellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.12.2022 klo 20:29

Alkaa hiukan olee suht ok olla ja kivut poissa, paitsi hiukan heikottaa. Mut se kuuluu tähän. Pikku hiljaa...

Olen koittanut juua ja koittanut syä jotain. Ei oikee tee mieli ku on oksettava olo. Se on vaan kivun vuoksi.

Onneks huomenna aamulla saa nukkua ja löhötä sängyssä. Saa mennä takasin peiton alle ja kerätä voimia. Ei tarvii tehä mitään. Saa noi tavarat olla huomennakin vielä laatikossa. Huomenna on pyhä ja näin ollen lepopäivä. Eihän se telkkari mitään rikkauksia anna, mut kaipa sitä jotenkin pystyy tuhoo aikaa elämästä huomenna.

Mietin jollen sittenkään laita ranuja huomenna, vaan perunasilppuja ja ryynäriä.

Askelia on tullu ihan kivasti tänään. Muhun verrattuna. Joskus on tälläsiä jaksavia päiviä ja joskus 100 päiviä.

Roskat pitäis huomenna jaksaa kerätä, jos jossain vaiheessa jaksaisi ne viä. On taas kertynyt, tai olihan ne ennen edellistä kuormaakin täällä, en vaan vienyt niitä, vaan vein ne haisevat pois.

En taida jaksaa tänään pillereitä pyöritellä. Otan iyölääkkeet purkista. Jos huomenna aamulla jaksais lajitella tabut lokeroihin. Ei siinä kauan mee....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.12.2022 klo 02:50

Tuskaa... kun saa jalkakivun pois, on helvetinmoinen selkäkipu. Ja toisinpäin. Nyt makaan kyljelläni, tyynyllä tuettu selkä ja mahapuoli. Saa nähä koska pääsen nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.12.2022 klo 06:54

Tä yö meni ihan päin mäkee. Sain vihdoin kivut siedettäväksi, mutta sitten meni yöunet. No levätään tämäkin päivä sit.

Tiesin et uhkakuvat mun pääni sisällä teki hallaa. Pelkään niin tapahtuvan.äitin nilkka on menny pahemmaksi. Se taitaa vaatii lääkärin kattomista. Pelkään että siellä on jotain pahasti vialla ja et äiti ei pysty sit hoitaa isää. No isä joutuu laitokseen, koska mä ja tyttö emme jaksa alkaa omaishoitajaksi. Ja jos isä joutuu laitokseen, on sillä herkkä masentua, koska tietää että aika käy vähiin. Kun taas sitten alan miettii, kuinka paljo äiti jaksaa hoitoja se nilkan kanssa. Ei äiti mikään super ihminen ole. On hänelläkin sairauksia. Nää asiat on ilmeisesti pilannu mun yöni.

Eikä se siihen lopu. Tyttö soitti 2.30 mulle ja sano et tekee "kuolemaa". Hänel on muutaman pvä migge päällä. On eilen päivällä ottanut estolääkkeen ekaa kertaa pitkään aikaan. Yöllä heränny järjettömään mahakipuun ja huonoon oloon. Menny sit päivystää vessaan. Huoli on hänessäkin. Pitääkin laittaa viestii tämän jälkeen ja kysyy miten menee.

Nyt mietin, mikä saa mut nukkuu ees pari tuntii, ennen ku helvetti on taas irti, ku jalka ja selkä kipeytyy. Nyt on jo huono olo, ei pahemmin kiinnost syä tai jua, ettei tulis hissillä takas. Ehkä mä laitan tytölle sen viestin ja sen jälkeen otan kutimet ja teen sitä n. H. Ja sit koitan nukahtaa hiukaks aikaa...