Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.10.2022 klo 15:04

Tukari ja tyttö sano et kuulostan maaniselta. Tyttö sano et jos tä kauan kestää, on mentävä johonki. En ymmärrä. Mul on hyvä olla, mitä nyt päätä sattuu. Äiti imuroi täällä ja mä pesin lattiat. Eikä ees väsyttäny. Nyt äskö söin sosekeittoa, etten unoha sitä. Nyt pitäis alkaa kutoo noita sukkia eteenpäin. Jos laitan näkymättömät hihnat itteni ympäri ja kytken itteni tähän sohvaan.

Tyttö sano et jos etin puhekumppania, nii hän voi antaa poikkiksen koiralle puhelimen. Tyttö ite kärsii miggestä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.10.2022 klo 20:21

En mene sanomaan etteikö se voisi olla maniaakin. Tai sitten olet vain endorfiinipäissäsi ja helpottunut siitä että myrkytysurakka saatiin tehtyä. Joskus ottaa aikansa että kehokoneen vauhti hiljenee sen jälkeen kun sitä on joutunut ajamaan oikein lujaa. Eiköhän se ajallaan rauhoitu - toki jos uni ei korjaannu eikä vauhti ala laantumaan muutamassa päivässä, tytön ohjeessa voi olla pointtia 🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2022 klo 02:50

Sain toisen sukan kavennuksii vaille valmiiksi ja toiset on melke kavennuksilla asti. Harmittaa ku langankerijä on jossain hyvässä jemmassa. Pitää vissiin keriä vanhanaikaisesti kerät ja pyörittää niitä laukussa solmuksi asti. Miesten sukkiin ei sellaista mallia ole vielä, joten joudun ettimään.

Katon jos jaksan huomenna paistaa kokeeks lettuja kasvissosekeitosta. Ilman munia tarvii sekin tehdä.

Mitäs viel. Tyttö on leiponu jonku juustokakun. Olis tuonnu mulle maistiaisen, mut siin on maitoa. Ehkä joskus toisten sitten.

Pitäis väsyttää jo tähän aikaa, mut ei. Voisin ihan hyvin valvoo koko yön. Mut tiiän et sit mun pääni alkaa enemmän sattuu . Äitini ei tiä missä mennään, mut tyttö tietää. Äiti käski klo 23 mennä va nukkumaan. Millä sitä menee, ku ei yhtään väsytä.

Syömisetkin meni tänäänki penkin alle. Lautasellinen kasvissosekeittoa krutongeilla ja illalla n. 5 dl mansikkakeittoa. Muuten menny vettä ja teetä turhan liikaa.

Huomenna ois tarkoitus kukat kastella. Olen tehny pistokokeita säiliöihin ja aika kuivalta alkaa näyttämään. Se on sit taas kassillinen vettä raahattava pulloissa olohuoneeseen ja kasteltava säiliöt ja lautaset hyvin. Siinä on urakkaa, mut en taho tappaa noita.

Äiti suunnittelee ensi viikolla mun ikkunoiden pesuu. Mä en käsien kanssa siihen kye ja äiti jokseekin tykkää mun ikkunoista. Sit pitää verhotkin vaihtaa ja mun tarvii siihen kyetä. Mulla va loppuu voimat kun tarvii nostaa jotain silmien korkeudelle tai korkeammaksi. Ja nyt ku toi koko selkä on paskana, ni tuntuu jumalaisen ihanalta. Sit pitää toi köynnös ottaa verhosta irti, siirtää pöytää, suojata pakastin ja jne.

Pitäiskö sitä yrittää nukkuu. Jollei onnistu, ni laittaa rauhottumismusiikkia spotifyasta soimaan vaan. Kokeilis ekana ilman.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.10.2022 klo 09:39

Kiitos, Eieiei, kauniista sanoistasi 💚

Saloka, olet valtavan paljosta selvinnyt, kun on se raskas myrkytysjuttukin pitänyt hoitaa.

Minulla tänään kohtuullinen olo, melko tasapainoinen. Viikonlopun ruuat vaan on suunnittelematta. Pitää käydä tänään kaupassa, mutten tiedä, mitä ostaisin. Pitäisi tietää, mitä ruokaa yritän tehdä. Tänään päivällä syödään vielä vanhoja jämäruokia pois. Illaksi pitää saada laitettua jo jotain uutta ruokaa. Tai pakastimesta löydettävä jotain. Sielä ei ole valmiina oikein mitään enää. En tiedä, miten ratkaisen ruoka-asian. Olisi hyvä pakastaa enemmän valmiiksi tehtyä ruokaa.

Laitoin koneellisen pyykkiä pyörimään. Pitäisi jaksaa kerätä kuivat pois, ennen kuin uudet on ripustettava. Se varmaan onnistuu. Täytyy toimia nyt niin kauan kuin jotain saan tehtyä.

Saloka, minäkin äsken kastelin kukat. Tuntui vaikealta aloittaa, eikä se alkanut sujua, mutta nyt on kaikki kasteltu. Mullat olivat jo kovia koppuroita, mutta yksikään ei ollut kuollut. Keltaisia lehtiä on tullut, mutta syksyllä niihin tulee aina. Jäi aika pitkä kasteluväli, kun en saanut aikaiseksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2022 klo 14:04

kasvisletuista ei tullu mitään, en lannistunu. ei se haittaa mua. syödään jotain muuta sit.

yö meni taas vöhillä unilla ja siks kai meno päällä. fiilis on "ei huolen häivää". ei haittaa omituinen mahatilanne, ei ruuan perseelle meno. lauleskelen ja kutoilen täällä. yritän saada juttukaverii, mut en saa semmoista. on vaa pidettävä mölyt mahassa tai yksin puhuttava seinille.

laitoin 5 vegepuikkoo uuniin. pitää muistaa et ne on siellä. et saan ja muistan jotain syäkkin tnään. maha on tyhjä lääkkeistä ja teestä. ne tyhjentää sen aika hyvin.

pelottaa tavata ensi viikolla tukari, jos tämä olo jatkuu siihen asti. tosin en tiä kumpi on pahempi, kertoo se tytölle tai tukarille. ei tarvii ku tytön soittaa, ni hän tietää että kaikki ei o okei. mun ei tarvii ku sanoo moi. ja tyttö sano et kattoo pai päivää tätä ja sit riittää. koska se pari päivää on menny?

Koitin äitillekkin soittaa pari tuntia sitten, mut ei vastannu, eikä o soittanu takas. Ei varmaan jaksa kuunnella mua enää.

Tutulle ku soittaa, sillä on ain jotain muuta. Milloin ruoka tai vessareissu.

Tyttö taitaa nukkua viellä. Voisin laittaa sil kyl viestin, mut uskallanko?

Nyt alkaa tuoksu ruoka, joten taidn mennä niitä kattoo ja syä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2022 klo 16:49

En uskalla mitään tehä, ettei se menis sitten yli. Kohta onneks alkaa peli ja samalla pystyy kutoo sukkia valmiiksi. Harmitti 10 sek. että kun 2 kynää ei toiminukkaan ja en päässy kirjoittaa ohjeita ylös.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.10.2022 klo 20:16

saloka kirjoitti:
ja tyttö sano et kattoo pai päivää tätä ja sit riittää. koska se pari päivää on menny?

Ehkä huomenna, tai viimeistään tiistaina? Kuulostat kyllä melko vauhdikkaalta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2022 klo 02:39

Tyttö soitti päivällä tarkistaen tilanteeni. Hiukan aikaa kuunneltuu sano et hän menee 50-100 ja 200. Kaikki mun ympärillä on ollu väsyneitä. Iltapalaa syödes miettisin,miten saan sen alas, ku joka lusikalla tuntu et hissi tulee yläkertaan. Otin jauhelihaa sulamaan ja teen siitä jotain ruokaa itelleni huomenna. Pitää kysyy, jos äiti tois kermaa samalla ku tulee. Sais jauhelihakastiketta ja vaik makaroni. Mul on 3 suippopaprikaa, vois ne laittaa joukkoon. Ennen ku menee vanhaksi.

Makaan sängys taas. Äiti käski jo 23 aikoihin mennä nukkuu. Yritin selittää hänelle tilanteeni, mut ei hän vissiin ymmärtäny.

Rauhottavat ei auta. Melatoniini ei auta. Ideoita pään sisällä, enimmäkseen käsitöihin liittyviä. Sain yhet pitkät sukkien langat pääteltyy. Niitä oli varmaa miljoona. Ainakin siltä tuntu. Sit sai  yhdet piirakkasukat valmiiksi. Aloin tekee miesten könttisukkia. Pääsen huomen jatkamaan niitä. Sit teen toisenlaiset sukat miehelle kans

Äiti puhu et menee ma isoon kauppaan hakee lankaa. Hän ruokkii tätä mun tekemistäni. Mun omat langat on varastossa, joten mulla on va rajallinen määrä lankoja.

Tekis nytki mieli luovuttaa nukkumisen suhteen ja mennä kutomaan sukkia. Mut tiiän et mun on pakko alkaa koittaa nukkua ees hiukan.

Huomen pitäis suihkuunki mennä ja kukat kastella. En sit tänään niitä kastellu.

Mut nyt äitil viestiä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2022 klo 14:59

Tein märkää risottoa/pataa nyt 3 annosta. Annokset oli isoja, jollen illalla saa syötyy. Äiti toi makkaraa, et voin sitä napostella.

Huomen äiti tulee kuulemma ikkunat pesee, kai. Toivon ettei.

Kamalan pitkä päivä on. Tuntuu et kaikki mitä teen, sujuu 5 minuutissa. Ajantaju vähän nollissa.

Hiukan vauhti alkaa laantuu, ehkä. Ajatus ja suunnittelunopeus ei. Väsy alkaa painaa ja silmät menee väkisin kii. Keskittyminen yhteen asiaan heikkoa. Mut kai tämä tässä menee.

Selkäkin junnaa. Ei se satu, mut ei se helposti liikukaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2022 klo 21:03

Mä en tiä laantuuko vai ei. Jossain asiassa pystyn kontroloimaan ja jotain ei. Olen tehny sukkia va. Mut niidenki lopputulos elää koko ajan.

Jokseekin oon väsy ja jokseeki en. Yritän va olla rauhallinen.

Ke illalla vois kokeilla sitä uutta rauhottavaa. Ennen en uskalla.

Kukatkin on kastelematta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.10.2022 klo 09:53

Ahdistusta on taas enemmän. Yritän jotenkin selvitä. Pitää keksiä illaksi jotain ruokaa, kun tyttö tulee koulusta. Kaupassa pitää käydä nyt päivällä. En tiedä kävisinkö syömässä samalla jossain. En osaa päättää. Oikeasti haluaisin vaan jäädä kotiin lepäämään ja olemaan. En jaksaisi lähteä hoitamaan ruoka-asioita. Vaikeinta on, kun ei osaa päättää mitään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2022 klo 11:27

nukuin ihmeen hyvin, vaikka valvosin 3 asti vissiin. Kävin alhaalla hakemassa äitiltä tavaroita. Hän tulee illalla jotain mun akkunoita pesee. Voi olla aika pääsärky illalla siitä aineesta.

Jospa nyt tekis käsitöitä ja olis vaan....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.10.2022 klo 15:11

Jäin kotiin ja söin vanhentumassa olleen eineksen. En jaksanut tänään lähteä mihinkään. Yritän tehdä illaksi jotain ruokaa pakastimessa olevista aineksista. Siellä pitäisi olla ainakin kaupan lihapullia ja nakkeja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2022 klo 17:04

On se kivaa että äiti tulee ja pesee mun akkunat, mut kun hän pisti ohuet verhot. Voi olla että vauhti kiihtyy taas ja pysyy niin kauan että pystyn nukkumaan kunnolla.

Huomenna on kuullemma oloh. akkunan vuoro.

Söin tossa ruuan ja maha alko sattuu sen jälkeen.

Väsyä painaa...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 31.10.2022 klo 19:35

Saloka, kuulostat jo rauhallisemmalta. Mukavaa että sait nukuttua 🙂

Purjevene, toivottavasti saat kotona oleskellessa huilattua ja pakastimesta löytyy jotain helppoa syötävää.

Miunkin pitäisi järjestää itselleni jotain apetta - mutta ehkä voileivät ja rahka+mysli on ihan riittävän hyvä ratkaisu. Olen vanhempien luona. Mummolle tuli iltapäivällä jokin huonous jota äiti lähti hoitamaan, eikä isä syö iltaisin, joten ei tartte järjestää evästä kuin itselle.