Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.09.2022 klo 16:18

Kurssilla / ryhmässä käyty. Kerron myöhemmin miten meni. Nyt yritän vaan pitää pääsi "selvänä". Menee jotenkuten aivot johonkin psykoosityyppiseen ajatteluun. Pitää päästä siitä pois, jotenkuten.

Monen monen päivän jälkeen join mustaa teetä. Se teki ovelan olotilan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.09.2022 klo 18:24

Hienoa, saloka 💛, että pystyit menemään kurssille, vaikka oli vaikeaa ja kauhea ahdistus.

Söin juuri jäätelön ikään kuin iltaruuaksi. Teki mieli enkä jaksanut miettiä ruokia. Ehkä siitä tuli vähän nuupahtanut olo. Onneksi on jo ilta ja muutaman tunnin päästä voi mennä nukkumaan. Väsyttää kauheasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 01:51

Kurssilla oli aiheena skitsofrenia. Nyt mun pääni hakkaa, et tietenki mulla on se. Olen koittanu sitä saada pääni sisältä pois koko illan ja alkuyön. Mut se on pirun vaikeaa.

Sain sukat valmiiksi. Kokoa 47. Äiti ihmetteli nopeuttani ja must tuntu et niis kesti iäisyys..

Pitäis varmaan yrittää nukkuu. Illalla klo 21 aikoihin, yritti harha ottaa vallan. Ei onnistunu. Äiti jo käski mennä sinne yöksi. Äitil alkaa palaa käämit muhun jo.   Mikä saa mut tuntemaan pahaa oloo, kun en tahdo toisia hermostuttaa. Enkä huolestuttaa.

Onneks aamulla saa nukkuu kunnolla ja pitkään. Toivon ettei äiti herätä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 12:33

Huomenta. Äiti herätti tos puoi tuntia sitten. Nyt pitäis jotain alkaa tehä jotain järkevää. Esim... kukat edelleen. Jauhelihat ottaa sulaa. kasvikset  pitäis hoitaa. Kamalasti tekemistä tähän voimii. Jollei eilen ollu sellai väsynyt olo yhtään, ni tänään on senkin eestä. Mut kaipa se tässä menee eteenpäin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 13:08

kasvikset hoidettu keittoon, eli 1/3 työ tehty niiden osalta. Nyt teetä naamariin ja sit taas jotain vaikka kukkaset...Pikku hiljaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 15:23

söin. Pitäis jaksaa soseuttaa kasvikset. Lihat on sulaamassa jääkaapissa. Vielä en oo jaksanut operaatio kukkia tehä. Ne tosiaan tarvii viimisen ravinteet ennen talvilepoa.  Äiti tuo huomenna korppujauhoa ja sit voin alkaa operaatiota harrastaa. Pitää tossa villasukat ottaa ja alkaa laittaa jalkaan. Alkaa aika kylmät jalat olee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 18:15

Väsy alkaa painaa jo nyt. Vaikka oon teetä lipittänyt monta mukillista jo.  Tekis mieli jotain hyvää, mut ei oikee noi banskumuffinit pakkasessa nappaa, mut kaipa ne on pakko joskus syä. Joku päivä vois ettii joku helppo respa ja tehä vaikka tiikerimuffineja, eli puoliks kaakaotaikinaa ja puoliks normia. Mul olis aineksetkin vielä, mut en mä tähän aikaa rupee leipoo ja tarviin huomenna kulhoja.

HUomenna on varmaan taas makaronia ja lihapullia ruuaksi. Olen jo 2 pvä sitä syönyt ja on perhanan hyvää. TOsin tänään ajattelin, jos olis keittänyt spaghettia tai riisiä lihapullien kaveriksi. Tai sitten kaivan pakkasesta jos olis jotain kasviksia.

Isä pääsi kotiin tänään. Kaikki mennyt hyvin ja isälle ei ilmeisesti jäänyt pelkotilaa osastosta. Hän oli nauttinut olostaan ja huomiostaan. Äiti oli raahannut sinne suklaata ja mitä milloinkin. Isä oli tänään vielä pesty, joten äitin ei tarvii sitäkään tehä tällä viikolla.

Aloitin toisia sukkia tekemään. Nyt tulee enemmän kellertävän näköinen.

Mut nyt taisan jatkaa kutomista ja samalla kattoo alkavaa peliä ja striimiä....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.09.2022 klo 19:00

Tänään päivä meni jotenkin. Kiireen tuntu on ollut koko ajan ja ikään kuin en ehdi mitään. Kaikki tekeminen on väkinäistä. Yritän vaan selviytyä tästä päivästä.

Lämmitin vielä entistä ruokaa viimeiset annokset, kanapastaa. Tyttö tykkäsi siitä vieläkin, mutta itseäni se jo kyllästytti. Rauhaton olo on. Iltatoimien tekeminen tuntuu uuvuttavalta ajatukselta. Haluaisin vain kömpiä sänkyyn.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.09.2022 klo 22:56

Ei taida jauheliha sulaa huomiseksi, joten lihapullien teko siirtyy vissiin sunnuntaille. Soseet sain pakkaseen just. Edelliset soseet oli liimautuneet yhteen ja joutu niitä irrottamaan.

JOku ihmeen yskänkohtaus iski. Kurkkua kutkuttaa, vaikka joi vettä.

Äiti on tehnyt omenamehua. Mietin uskallanko kokeilla sitä, sillä kaupan omenamehusta mahani ei tykkää yhtään, vaikka tykkään siitä. Tosin voisin laittaa sitä mehua vaan maun vuoksi ja laimentaa sitä aika paljon. Ihan niin kun tyrnimehunki kanssa. Laitan 3 jääpalaa 1,5 litraan veteen. Huomenna vois tyrnimehua tehä.

Kukat saa odottaa myöhemmäksi. Huomenna äiti tulee käymään ja tuo mulle isoja kestokasseja. Saan laitettua pyykit sellai että yksi kassi per koneellinen. Tytölläkin on noita lakanapyykkiä 3 koneellisen verran. Sit omat lakanat. sit on vielä vaatepyykkiä.

Tuntuu vaan että kaikki kasaantuu päälle. Kaikki omahoito ja kodinhoito. En vaan kye niihin.Yksin. Ja toisten apu on kamala pyytää.

Kohta pääsee onneks sänkyyn. Saa nähä koska nukahan. ja koska herään. Jos herään....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.09.2022 klo 08:10

saloka kirjoitti:
Kurssilla / ryhmässä käyty.

Rohkeasti tehty! Ei kyllä mulle olisi tullut mieleen epäillä sulta mitään skitsofreniaan viittaavaa vaikka välillä vähän aistiharhoista välillä kärsitkin. Päinvastoin, kirjoitat mielestäni harvinaisen 'selväjärkisellä' tai todellisuudesta tiiviisti kiinni pitävällä äänellä. Aistiharhat on kuitenkin ihan eri asia kuin harhaluulot, joissa alat tyyliin kuvittelemaan olevasi jumalolento tai FBI:n etsimä tai jotain (populaarikulttuurista poimittuja kärjistettyjä esimerkkejä käyttääkseni, en tiedä aiheesta hirveästi). Toivottavasti ryhmästä löytyy hyötyä aistiharhojen aiheuttamiin ahdistuksiin tai pelkotiloihin!

Pieni pala kerrallaan eteenpäin 🙂 Tuntuu että tunnen sinut hyvin, kun olen tarinointiasi pitkään täällä seurannut. Ja sen perusteella mulla olisi kyllä sataprosenttinen luottamus siihen että tulet selviämään hienosti, oli sitten harhoja tai ei 🙂

Kiva lukea myös kodinhoitoprojekteistasi (kukkien lannoitus&lihapulla-asiasta)! Meille tulee nyt kerran viikossa laatikollinen kasviksia ja niille käyttötarkoituksia miettiessä on tullut kokattua vähän enemmän. Välillä mukavaa, välillä ei erityisemmin huvittaisi.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2022 klo 10:58

Kiitos soroppi ❤

Mä heräsin jo tähän aikaa. Makoilen sängyssä. Ootan kai äitiä, koska tulee. Olisin halunnu nukkuu enemmän.

Mahtaako tänään olla sirkus lihan kanssa. Toivottavasti äiti ei tuu avuksi. Parempi tehä yksin ku et toinen on selän takaa hengittämässä. Mul on selvä suunnitelma: teen kilon erissä ne.

Pitäiskö koittaa nukkuu hetki vielä,...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2022 klo 14:02

Voi vinetto. Äiti olis parin vko päästä menossa mökille ja ajattelee et jos mä kattoisin isää. Eli menisin yöksi isää hoitaa. Mä laitoin tytölle viestiä, jos vaikka hän tulisi mun kanssa sinne silloin. Ettei mun tarvii yksin panikoida siellä, va voimme saada tytön kanssa vertaistukee ja yhteistä aikaa. Tyttö ei ole vastannu vielä.

Lihapullia ei tehä vielä. Jauheliha on jäässä vielä. Joten pullien teko siirtyy huomiseen. Hyvä niin, sillä en jaksais tänään tehä mitään.

Vein mä sentään roskat roskiin ja haistelin ulkoilmaa. Vielä pitäis pyykit lajitella tai kukat kastella.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.09.2022 klo 18:53

Tytön kanssa juttelin ja hän olis tulossa mun kaa isää hoitaa, jos äiti menee mökille. Kyl mä päävastuun otan, mut tyttö olisi vaan ehkä lieventämässä sitä ahdistusta ja jne. Mä niin toivon, että äiti peruu reissunsa.

NÄin sateenkaaren. Täällä sataa ja paistaa yhtaikaa. Onneks ei tarvii mihinkään mennä.

Olen miettinyt huomista "sota"suunnitelmaa. Mun pitää pääni sisällä käydä kaikki läpi ja suunnitella. AInut huono puoli on, että mulla ei ole kuulokkeita musan kuunteluun, vaan joudun kaijuttimella sitä kuuntelee. Tosin parempi sekin, ku ei mitään. En kyl tiä missä ne kuulokkeet oikeen on.

JOs jatkais taas kutomista, et joskus noi valmistuu. Äiti ettii lankaa, että tekisin vielä yhet normi miehen ja normi naisen sukat.  Mut mikä semmoinen on sitten.

Sain keittiön kukat kasteltuu. Vielä on olohuoneen kukat. Ne saa luvan odottaa huomista tai maanantaista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.09.2022 klo 19:33

Saloka, olet jaksanut hämmästyttävän paljon tehdä ruokia ja kaikkea! Mistä oikein saat nuo kaikki voimat.

Minulla tänään on ollut kohtalainen päivä. Käytiin kylässä ja sen jälkeen tuntui ensin, että olen rättiväsynyt. Lämmitin ruokaa ja syömisen jälkeen tuli jaksavaisempi olo. Oli niin hyvä tulla takaisin kotiin.

Huomiseksi ei ole mitään ohjelmaa. Ruokaa pitää käydä ostamassa lisää ja tytölle pitää jotain uutta ruokaa laittaa huomenna. Ehkä teen vaan nakkikastiketta. Tai ostan kaupasta jotain aineksia ja teen vaikka jauhelihakeittoa. En osaa vielä päättää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.09.2022 klo 19:35

Saloka, olen soropin kanssa samaa mieltä, ettei kirjoittamisesi perusteella yhtään vaikuta siltä, että sinulla olisi skitsofrenia. Harha-aistimukset ovat minustakin ihan eri juttu.