Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2022 klo 13:00

Kauppareissu meni hyvin. Saatiin ostettuu kaikki mitä ajattelimme, ehkä.

Nyt vähän aikaa happea ja sit ruuan tekoon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.08.2022 klo 15:20

Tänään on ollut väsyneempi päivä. Yritin mennä ilmaiseen konserttiin, mutta en ehtinyt. Syömään ehdin. Söinkin kunnolla tänään. Kotiin tultua olen ollut väsynyt.

Nypin kuihtuneita kukkia pois ja kastelin ulkona olevat pelargoniat. Muuta en jaksanut nyt tehdä.

Sisällä pitäisi siivota, mutta tänään en jaksa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.08.2022 klo 19:21

Söin iltaruuaksi jäätelön ja kaksi lihapullaa. Ajattelin, ettei sillä ole väliä, kun päivällä söin järkevästi kunnollista ruokaa. Väsyttää kovasti. Ehkä käyn jo nyt suihkussa ja menen peiton alle lukemaan ja nukahdan sitten, kun tulee uni.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.08.2022 klo 19:39

16-17 aikoihin alko päätä jomottaa, joka levisi koko oikealle puolelle. Käsi on heikompi ja olkapää kipeenä kans. TUttu pääsärky siis iski. En tiä mitä särkyjä nämä on, kun vasen puoli on särytön. Saa nähä joutuuko yöksi ottaa lääkettä.

Ostin tänään kalaöljykapseleita, mitä lie. Miettisin koska niitä alkaisin ottaa. Tuttu ehdotti et ruokailun aikoihin. Onneks ne ei ole sellaisia pakkojuttuja. Niitä saa ottaa 2-3 päivässä, ite otan vaan 1.

Lämmitin tossa grillitassuja iltapalaksi. Hiukan teki pahaa, mut ei niin et oksettais.

Huomenna pitäisi olla kunnossa, kun tyttö tulee ja äiti tulee ja pitäisi pari kuivakakkua leipoo. Toivottavasti tä pää ei ala nyt temppuilee kunnolla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.08.2022 klo 08:53

Heräsin aamulla päänsärkyyn. Yö oli tosi huono ja lyhyt. Keitin kahvia ja toivon, että päänsärky menisi ohi. Päivä ei lähde käyntiin millään mutta en saa untakaan enää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.08.2022 klo 12:29

Kävin vaatekaupoissa kiertelemässä. Toivoin, että alennusmyynneistä löytäisin tytölle jotakin, mutten löytänyt. Piti käydä useammassakin kaupassa, mutten enää jaksanut. Söin samalla reissulla salaatin. Kuivaa oli, ei kovin hyvää.

Päänsärky lähti melkein kokonaan, kun olin kaupassa, mutta nyt se on osittain tullut takaisin. Nukuin niin vähän yöllä, että kohta varmaan nukahdan päiväunille. Tuskin iltaan asti jaksan pysyä hereillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2022 klo 14:48

2 omenakakkua sain tehtyy. Kolmas olis pitäny, mut ei ole vuokaa. Piti olla uunisa 50 min, mulla 35min. Nyt hermoilen onko ne sittenkään kypsiä ja hyviä. Aina sama kermoilu ja epäluotettavuus itteäni kohtaa.

Laitoin astiakoneen päälle jokunen tunti sit. Lisää tiskii tuli leipoes.

Äiti herätti 11 aikoihin, ku oli oven takana. Ekana siivottiin ja sit katoin hänen tietsikan kuntoon. Kun äiti lähti, aloin leipoo.

Ruokaa pitäis syä, mut tällä hetkellä en jaksa. Päätä alkaa sattuu ja muutenki olo on kipuinen. Otin särkyl. Ja tulin sohvalle lepää...

Ootan tyttöä käymään. Tulee hakee rahat ja kaverinsa lahjan.

Taidan laittaa itteni vaakatasoon...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.08.2022 klo 17:11

Olen sittenkin tähän asti pysynyt hereillä. Ulkona on kauhean kuuma. Kävin vielä toisessakin kaupassa katsomassa vaatteita. Ihmeesti jaksoin, kun välillä lepäsin kotona. Nyt en enää lähde mihinkään tänään.

Päänsärkyä ei enää ole. En tarvinnut tänään särkylääkettä. Melkein jo otin, mutta se meni sitten itsestään ohi kuitenkin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2022 klo 20:25

Hajuharha yrittää nostaa päätään ja ylittää porautua mun mieleeni. Yritän taistella voimalla vastaan. Katotaan miten onnistun.

Tyttöä näin vilaukselta. Sen verran että sain tavarat ja rahat annettuu.

Hirvee väsy päällä. Mietin että luovuttaisko ja menis nukkumaan tai sänkyyn jo nyt...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.08.2022 klo 09:51

Nukuin paremmin. Kävin ruokakaupassa heti aamusta. Siellä ei ollut vielä juuri ketään. Totuin korona-aikana käymään varhain aamulla ruokakaupassa. Ei ole jonoja ja rauhassa saa kerätä ostokset. Ainoastaan lihatiski ei ole vielä auki. Jos tarvitsee tuoretta lihaa tai kalaa, pitää käydä joku päivä päiväaikaan uudelleen.

En tiedä vielä mitä tänään tekisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2022 klo 14:00

Äiti haki puolessa matkaa kakut. Saa nähä millaisia ne on, jos he maistavat niitä. Hyväksyykö ne sen, et ne vois isä huomenna viä kerhoon .

Jalkakipu, joten piti mennä purkille hakee särkylääkettä. Ootan sen vaikutusta, että olisi parempi olo. Hikeä pukkaa ihan järjettömän määrän. Enkä tiä mistä. Kaipa se tästä laskee jossain vaiheessa. Itelläni ei ole kuuma ja siksi ihmettelen tätä hikee.

Äitiltä tulikin viesti että hyvää kakkua oli. Joudun tekee to kerhoon uuden. *syvä huokaisu* Miksi mä osaan näin leipoo, että jopa äiti hyväksyy ne ja "tilaa" lisää.

Nyt alkaa hiukan hiki laskee, ainakin se pahin on ohi. Mut kipu on vielä.

Isällä on kuulemma molemmat jalat auki. Nyt hän on eilen ja tänään taas kattoo uunoja, kun tulee telkkarista. Mä alan 2 h päästä kattoo formuloita. Toivon että lääke auttaa siihen mennessä.

Yön sain nukkua ilman hikee. Oli jotenkin ihana nukkua. Menin kyl myöhään nukkuu, mut heräsin myöhään.

Pitäisikö sitä mennä sohvalle. Ei tässä hiessä voi kutooka. Ja koneella en viitti lisätä hikeä lisää....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.08.2022 klo 14:59

Kävin vielä kaupoissa. Välillä ahdistus väistyi, kun keskityin katselemaan tavaroita ja vaatteita. Kun palasin kotiin, se lisääntyi taas.

Pitäisi siivota. En millään jaksa. Ainakin imurointi olisi tarpeen. En millään jaksa sitäkään. Ehkä vähän aikaa kerään voimia ja yritän miettiä, jaksaisinko imuroida vaikka vaan yhden huoneen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2022 klo 18:35

Torkahdin tossa reilu tunniksi ehkä. Olis voinut vieläkin enemmän nukkuu, mut ei viittinyt koska sit olis mennyt ehkä jo yöunet.

Mietin pitäiskö iltapalaa syä, mulla ei ole ku kurkkua ja weetabixiä. Kumpaa ei oikee tee mieli nakertaa. Ehkä mä selviin sillä että söin  annoksen  kinkku-kesäkurpitsalaatikkoa. Vähän se on, mut kun ei tee oikee mieli eikä jaksa. Jos huomenna sais jotain enemmän syötyy. Juominenkin on vähän vähäistä ollu tänään alle 1,5 litraa.

Äiti on taas huomenna tulossa. Tuo mulle lisää omenoita ja sitten jotain muuta, en tiä. Mietin vaan, mistä saisin voimii tehä omenapiirakkaa ja omenakakkua. Äiti kyl tulis omenat pilkkoo piirakkaan, jos mä teen taikinat.

Aloitin pikku tumppuja tekee, kun edelliset on valmiit. Saa nähä millaiset näistä tulee....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2022 klo 20:34

Tylsä ilta. Mietin, jos menis sänkyyn lukemaan jo nyt. Lääkkeitä ei tarvii jakaa, ku joku tolvana (mä) on jakanut väärin ne keskiviikkona ja olen tänään ottanut la lääkkeet. Olen ollut koko viikon päivistä ja ajantajusta sekaisin. Nytkin tuntuu et kello olis jo 23 tai enemmän. Mut jos mä otan vettä mukaan sänkyyn ja menisin lukemaan, ni ehkä se aika kuluu siinä. En tiä viittiikö sitä tutulle tänään lukee, va luenko ihan ittekseni. Tosin voi olla etten kauan jaksa lukea, vaan painan silmäni kiinni. Väsyttää todella paljon, vaikka olen teetä lipittänyt koko illan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.08.2022 klo 07:51

Nukuin enemmän. En jaksanut eilen yhtään siivota, joten tänään pitäisi yrittää ehkä. Alkaa olla niin paljon pölyä, että aivastuttaa ja on huonompi hengittää.