Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.07.2022 klo 15:02

Chatin jälkeen menin nukkumaan n. 2h, kunnes äiti soitti ja herätti. Puhuttiin äitin kanssa asioita. Sitten menin äitin kehotuksesta suihkuun, piiiiiiiitkästä aikaa. Pesin kunnolla itteni. Tyttö soitti äskön. Hän on kissavahtina kaverin kissalle.

Mietin, jos menis salaattia tekee. Huomenna onkin sit makkara-kasvispyttäriä. Tai jotain sekoitusta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.07.2022 klo 15:52

Kävin syömässä, vaikka jääkaapissa olisi ollut vielä eineksiä. Söin monipuolisemmin ja oli hyvää. Vähän liikaa kyllä söin.

Samalla ostin lisää multaa siltä varalta, jos jaksan jossain vaiheessa vaihtaa multaa muihinkin kukkiin. Isossa Prismassa olin, mutta siellä ei ollut kuin tosi pieniä multapusseja. Mistähän isompia saa. Tulisi halvemmaksi ostaa iso säkki.

Nyt taas tuntuu, että voimat on ihan loppu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.07.2022 klo 21:08

Sain 54 cm:n apupupun valmiiksi. Katon, jos huomenna jaksan lähtee viemään äitille sen.

Mul on parina iltana ainakin alkanut illalla tulee huono olo, vaikka en ole syönyt paljoo. Jotenkin vaikka klo 15 aikoihin syön ruuan, ni se on vielä 20 aikoihin mahassa sulaamatta. Ei kaikki, mut osa.

Mietin tässä, jos menisin sänkyyn jo. Olen saanut tänään olla rauhassa ilman oiretta. Olen iloinut sitä äitille ja tutulle. Aamulla katon, jaksanko lähtee porukoille, vai joudunko menee päiväunille. Mut koitan tämän viikon aikana mennä kauppaan. En luvannu mennä huomenna.

Mut taidan mennä sänkyyn. Ottaa yölääkkeen ja mennä oottaa koska se alkaa vaikuttaa....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.07.2022 klo 21:12

Väsyttää hirveästi. Nyt voi jo mennä nukkumaan. En saanut tänään paljon mitään aikaiseksi. Olisin halunnut olla virkeämpi. Suihkussa jaksoin käydä, mutta hiusten peseminen tuntui ylivoimaiselta. Yritän huomenna, jos jaksaisin.

Käyttäjä kirjoittanut 19.07.2022 klo 10:34

Hei, parempaa tätä päivää ja huomistakin teille Saloka ja Purjevene, kekseliästä aikaa. Tsempp 🙃😄

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.07.2022 klo 11:47

Kiitos, keskustelua 💚 - myös sinulle parempaa tätä päivää!

Yritin vielä vaihtaa kukille multaa, mutta on voimaton olo. Taas on masennuspäivä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.07.2022 klo 12:33

Kiitos Keskustelua.

Yö oli taas niin huono ku olla ja voi. Heräilin 1-2 tunnin välein.

Söin nyt jo ruuan. Kokeilen, jos se auttais huonoon oloon illalla. Kaikkea pitää kokeilla.

Lääkäriltä ei ole tullu mitään vastausta vielä. Ilmeisesti en ole niin akuutti ihminen sittenkään. Onneks olen 2 pvä saanu olla rauhassa.

En lähe kauppaan tänään. En jaksais tota matkaa kävellä. Tunnen nyt jo että voimat alkaa ehtyy. Olenhan tässä jo 2,5 tuntia ollukkin hereillä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.07.2022 klo 12:56

Saloka, hyvä että laitoit lääkärille viestiä. Kyllä hän varmaan aikanaan vastaa. Lääkäritkin voi olla lomalla tai jossain.

Minullakin on sellainen olo, etten jaksa kävellä mihinkään nyt. En jaksa oikein mitään. Lehteä lueskelin, muttei siinäkään tuntunut olevan oikein mitään kiinnostavaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.07.2022 klo 18:47

saloka kirjoitti:
Söin nyt jo ruuan. Kokeilen, jos se auttais huonoon oloon illalla. Kaikkea pitää kokeilla.

Lääkäriltä ei ole tullu mitään vastausta vielä. Ilmeisesti en ole niin akuutti ihminen sittenkään. Onneks olen 2 pvä saanu olla rauhassa.

En tiedä psykoottisista oikeasti yhtään mitään, mutta mua on joskus lohdutettu sanomalla että niin kauan kuin olen huolissani psykoosiin vaipumisesta ja pystyn kyseenalaistamaan aistumuksia ja niistä tekemiäni tulkintoja, on aika epätodennäköistä että psykoosi vain yllättäen pamahtaisi päälle. Ymmärrettävää silti että pelottaa, ja hyvä että otit yhteyttä lääkäriin.

Hankalaksi tilanteen tekee kyllä se, että hajuista on oikeasti hurjan vaikea sanoa ovatko ne harhoja vai todellisia - ihmisten välillä on hurjan paljon vaihtelua siinä mitä hajumolekyylejä ja miten pieniä pitoisuuksia (miten heikkoja hajuja) he pystyvät havaitsemaan. Eli siitä että joku muu asunnossasi käyvä ihminen ei satu huomaamaan hajua (ainakaan jos se ei sinun mielestäsi ole sillä hetkellä todella voimakas) ei pysty välttämättä päättelemään että kyse on harhasta. Olen joskus yrittänyt opetella sienten ja kasvien hajutuntomerkkejä, ja niiden kanssa käy usein niin että olen oppinut että tietyn lajin pitäisi haista joltakin tietyltä, mutta voi mennä vuosia tuntomerkin opettelusta siihen että oikeasti itse sen pystyisin huomaamaan.

Kysyn kun olen pitkään ihmetellyt - mitä ne apupuput oikein ovat? Ehkä oot joskus kertonutkin, mutta multa on mennyt ohi. Eri ruokarytmin kokeileminen kuulostaa fiksulta, toivottavasti se vähentäisi ilta-ahdistuksia.

Purjevene, millaisia kukkia tai huonekasveja sulla on? Sain reissussa kavereilta pistokkaan jostakin minulle tuntemattomasta ehkä-mehikasvista, se on nyt pöydällä vesilasissa odottamassa ryhtyisikö se työntämään juuria.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.07.2022 klo 10:31

Soroppi  Apupupu on maailman pehmein auttaja. Se neulotaan rakkaudella lohduttamaan ikäviä asioita kokenutta lasta. Pupu antaa tukea sen käpälään tarttuvalle ja tuo iloa päivään. Kriisiä pakenevat lapset tarvitsevat nyt Apupupujen apua!

Ei oikeen onnistunut aterian rytmin muuttaminen. Sain itteni ihan sekaisin ja valvosin koko yön. Niin että olen tunnin nukkunut aamulla.  Nyt yritän vaan jotenkin jaksaa iltaan ja mennä sitten nukkumaan ajoissa, ehkä. Lääkkeetkin pitäis jaksaa, vaikka ei ole voimia siihenkään. KAupassa pitäis käydä, mut ei ole voimia mennä sinne ja muutenkin käyttäydyn täällä ku olisin 2 promillen humalassa, vaikka olen vesi selvänä. KAi tämä päivä tässä menee....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.07.2022 klo 11:52

Pystyin vähän tekemään pihatöitä. Ajattelin, että jos olo siitä paranisi mutta niin ei käynyt. Nyt väsyttää vielä enemmän. Lihakset on voimattomat. Käveleminenkin tuntuu vievän paljon voimia.

Saloka, kurjaa että sinullakin on noin huono yö ollut ja väsymystä paljon.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.07.2022 klo 11:56

Soroppi, minulla on monenlaisia huonekasveja, joista kaikkien nimeä en tiedä. Pari vehkaa on, ne tekevät valkoista kukkaa välillä, ja anopinkieliä. Jotain aralian lajiketta on myös, mutta en tiedä mitä. Ne kasvavat kovasti. Olen välillä katkaissut sellaisen ja laittanut veteen latvaosan juurtumaan. Siihen alkaa kasvaa juuria. Sitten vaan pitää muistaa ja jaksaa istuttaa multaan, kun juuria on tullut. Jonkinlaisia pieniä palmuja myös on kaksi. Ei ole jukkapalmuja vaan sellaisia pieniä, joista lähtee sipulia muistuttavasta juuresta suoraan lehtiä. En tiedä, mitä ne ovat.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.07.2022 klo 21:07

Masentunut olo on. Onneksi nyt voi jo mennä nukkumaan. Ei vaan väsytä vielä yhtään. On rauhaton olo, väsyttää muttei nukuta. Tuntuu toivottomalta yrittää selviytyä näistä päivistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2022 klo 13:32

Eilen illalla haju palasi. Äiti alkoi miettii mistä se tulee, mun piti tunnustaa että se on pakko olla va mun pääni sisällä. Sillä ulkoa ei tullu ja lähdettä en löytänyt.

Pistin pillit pussiin ja tulin sit sänkyyn, jossa vieläki makoilen. Miettien, laitanko silmät kii vai yritänkö jaksaa nousta.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.07.2022 klo 14:38

Nousin aamulla, vaikkei olisi tehnyt mieli. En tiedä, oliko se hyvä vai huono asia. Masentunut olo on ja väsyttää.