Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2022 klo 17:15

keskustelua kirjoitti:

saloka kirjoitti:
Paistoin itelleni pakastekasviksia. Laitoin suolaa aika reilusti ja se maistu, mut ei silti ollu pahaa.

Nyt mietin oonko psykoottinen. Haistan taas sen tutun hajun. TOsin tällä kertaa lievempänä. Mä en tiä mitä mä alan kohta tekee sen hajun kanssa. Oonko mä niin psykoottinen tai muuten sairas. KOhta otan tavarat ja painun vanhemmille evakkoon. Harmi va et tarvii yöllä olla kotona. MÄ alan tosiaan pelkämään. TÄ ei oo yhtään hauskaa.

En oo mitään tänään tehnyt. IStunut ja ollu koneella ja telkkarista tullu jotain. Oon saanut puhuu tytön kanssa. Äiti on soittanut. Tutun kanssa olen puhunut.

Huomenna yritän vihdoin mennä suihkuun. EN siis ole sinnekään päässy. Piti silloin ke mennä jo. Kukkia tarvis kastella, mut ei riitä voimia siihen.

Tuosta hajusta Saloka. Miten kauan sitä on ollu? Tuoko se mieleen jotain ikävää koettua, vai onko se niitä kerrostaloasumisen pulmapuolia kun jotkut tuulettavat käytävään?

Olen pitkään ollut vaiti kun olen ollut voimaton kirjaamaan mitään.

Joskus tuntuu kuin aika ois seisahtunut ja itse kuin vieras ovella ihmettelisi asuuko täällä kukaan. Muistan sellaisen ajan.

Virkistävää suihkua toivotan sulle!

Keskustelua, se haju tuo mieleen että jossain palaa, mut ei puu. Mut vieläkään en ole mistään mitään poikkeavaa löytänyt. Ei se joka päivä ole eikä samaan aikaa. Mut nyt 2 vko aikana turhan usein. Pelottavan usein.

Pitäiskö mennä mansikoita ja soijavaahtoo hakemaan. Söin tossa noi piltit, mut osat on jo pois.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.06.2022 klo 11:48

Tänään en jaksa mitään. Oli vaikeaa saada aamiaista laitettua. Makailen vaan sängyssä. Mikään ei oikein kiinnosta. Seuraavaksi pitää jaksaa lämmittää ruokaa.

Haluaisin jaksaa edes jotain tehdä. Juhannukseksi ei ole mitään suunnitelmia. Kotona kai vaan ollaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2022 klo 14:02

Maha huutaa ruokaa, mut en taho mitään syä. Kauan ne mansikat jaksoi.

Heräsin kellon soittoon 12.50. Onneks olin laittanut,muuten nukkuisin vielki. Nyt koko ajan väsyttää, mut yritän taistella sitä vastaan. Juon sit kolaa että saan kofeiinia koneeseen.

Pitäis siivota täällä. TIskit hoitaa ja roskat hoitaa, mut mistä saa sitä hemmetin voimaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2022 klo 15:22

kuinka voi vielkäkin väsyttää, vaikka on 2 pikku pulloa kolaa juonu. Onko mul velkaa näin paljo. Onko se huomen aamulla taas pitkä nukkuminen.

Otin keittiöstä mukaan roskapussit, mut tossa ne lattialla vielä on tyhjänä. Ei oikee jaksa. Pupukin on päättelemättä. En saa mitään aikaiseksi kun on väsynyt.

Söin tos 2 makkaraa, että sain ton mahan mörinän pienemmäksi. Ei se kauan jaksa, kun tarvii jotain taas syä.

Nyt en tiä mitä yritän sönköttää.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.06.2022 klo 17:50

Yritin vähän siivota, mutta siitä ei tullut mitään. Alkoi huimata ja jalat tuntuivat voimattomilta. Lopulta oli niin huono olo, että vaan istuin lattialla ja odotin, että pahin menisi ohi.

Lämmitin ruuaksi hernekeittoa purkista. Sain sen tehtyä. Eilistä pannaria on vielä jäljellä.

Päivät menevät tekemättä oikeastaan mitään, koska en jaksa oikein mitään. Ruokaa pitää tytölle jaksaa laittaa, edes jonkinlaista ruokaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2022 klo 20:23

Ei menny hyvin isän kotiin paluu. Hän oli kaatunut hetki kotonaolon jälkeen. Onneks tyttö ja poikkis oli menny auttamaan ja isä oli saatu sänkyyn. Muuten kaikki on ilmeisesti ihan okei. En ole äitin kans puhunut, vaan tytön kanssa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.06.2022 klo 08:08

Heräsin varhain mutta väsytti ja lojuin sängyssä pitkään. Uni ei enää tullut. Nousin ylös ja yritän tehdä aamutoimia. Päivä ei lähde käyntiin millään. Tälle päivälle ei ole mitään suunnitelmia.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2022 klo 10:13

Isä oli taas aamulla kaatunu. Nyt mä joudun vahtii sitä ettei lähe minnekkään, ku äiti meni kauppaan. Joudun 2h olee täällä ahdistavassa paikassa.  Isä ei oikee ota kysymyksiä vastaan. Mikä lie sit on taas. Kovin kiinnostunu on, viereisestä työmaasta.

Ite olisin mieluusti nukkunu vielä, mut olen itel luvannu et hoidan isän, ni sit hoidan.

Äiti oli soittanu sairaalallekkin, mut isä on seurannassa. Jos jalat ei ota kantaa, ni sit joutuu vissiin sairaalaan. Tä on sillä ihmeellistä, että isällä ei ole muuta vikaa, mitä ennen tä on aiheuttanu.

Mun aivot nukkuu vielä, anteeksi.

Käyttäjä kirjoittanut 23.06.2022 klo 12:04

Purjevene kirjoitti:
Heräsin varhain mutta väsytti ja lojuin sängyssä pitkään. Uni ei enää tullut. Nousin ylös ja yritän tehdä aamutoimia. Päivä ei lähde käyntiin millään. Tälle päivälle ei ole mitään suunnitelmia.

Repaleinen oli omakin nukkuminen. 2 aikaan havahduin valvottuani, 5 een asti hereillä jolloin uneen ja ennen 9 ylös. Ei minullakaan sen suurempia suunnitelmia. Sadetta kai luvassa, juuri kuulostaa alkavan, ja siksi mietin saisinko alulle kirjan Viedään äiti pohjoiseen(Karin Smirnoffin kirjoittama). (ed.kirja oli Lähdin veljen luo)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2022 klo 12:11

Siirsin tunti sitten yksin isän sänkyyn nukkumaan. Tein mitä hän käski. Ku hän pään sai tyynyyn, nukahti heti. Äiti on tulossa kotiopäin. Ihmetteli ku olin yksin saanu isän sänkyyn. Hän eikä isä, haluais juhannukseksi sairaalaan, vaikka siellä paikka olisikin koko ajan vapaana.

Kun äiti tulee, tarvii isä syöttää ja vaihtaa kuiviin. Tä on ku hoitais alle 1v yli 70v kropassa. Saa nähä koska pääsen kotiin. Ajattelin mennä kaupan kautta ja ostaa mansikoita ainaki. Mut mitä muuta ostan, en tiä.

Olen henkisesti aika out. Saa nähä paljonko oireilen illalla. Olen varmaan ihan loppu ku pääsen kotiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2022 klo 14:05

Nyt vihdoin kotona, mut koko ajan hälyytysvalmiudessa. Isä pystyy metrin kävelee ja sit voimat menee. Seistessä kallistuu eteenpäin ja sivulle. Herätin hänet syömään, oli eka kysymys, Ootko ollu täällä koko ajan. Sanoin että lupasin olla niin kauan että äiti tulee. En mä saanu kamalia pauhuja isän siirtämisestä yksin, vaan ennemmin ihmetystä miten olen kyennyt tekemään sen yksin.

Mut tänään on päivän jumpat tehty ja päivän kävelyt kävelty. Myöhemmin teen salaatin itelleni, kun mansikkakojuu ei ollu. Ostin kurkkua, makkaraa ja kanasalaattia.

Nyt yritän saada tämän hien laskeutumaan. Mulla on tos kylmä kola ja jätskiä, joten kai niiden jälkeen olo viilenee.

Huomenna on pakko mennä suihkuun, saada tä hiki pois. JOllei nyt yhtäkkiä tuu jotain sellaista että en voi sinne mennä.

Mahakin sattuu, join hiukan vettä kaupan jälkeen ja loput vedet kotona, se puolen litran pullo. Hyvää oli, mut tä mahakipu ei o kivaa.

Mut nyt jätski ennen ku sulaapi...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.06.2022 klo 18:27

Saloka, hienoa että selvisit noin hyvin isäsi hoitamisesta! Varmaan oli raskasta, monella tavalla. Olit vielä valvonutkin niin paljon.

Minulla huono päivä taas. En jaksa oikein mitään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.06.2022 klo 08:08

Heräilin pitkin yötä, en tiedä miksi. Väsyttää tämä päivä. Sain aamutoimet tehtyä ja nyt pitäisi jaksaa vielä aamiaista laittaa. Tytön takia on pakko tehdä. Tuntuu jättimäiseltä urakalta. Kaikki pienetkin asiat tuntuvat valtavan työläiltä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2022 klo 12:12

Isä on jo aika hyvässä kunnossa, mut ei muista eilisestä mitään.

Äiti soitti ja pyys mua sinne. En tosiaanka jaksais sinne lähtee. Olen niin samperin väsynyt etten jaksa mennä ees suihkuun. TÄällä  on nyt 23 lämmintä joten se nousee tonne 30 ennen kun pääsen kotio. Haluaisin vaan olla ja rauhottua. Levätä. Mut jollekkin se on liikaa.

Mietin tässä, millaisen salaatin teen tänään. Mulla on pohjana salaattia, vähän broileria ja kurkkua. Mietin, sopiiko uunissa kypsennettyt perunat siihen. Makkaraa mulla ei vissiin enää ole, kun joutusin yhen paketin laittaa roskiin, oli tullu jossain vaiheessa kaupaa tai matkaa reikä siihen, ni en uskalla syä sitä ja kauppaan en jaksanut eilen enää lähtee.

Eilinen vei tosiaan mehut musta. Sit ku vielä en muista jua tarpeeksi tai sellaista juotavaa mikä ei kuivata entisestään. Nyt otin aamupalaksi litran mehua. Saa sokereita vähän ylöspäin, jos sitten jaksais mennä suinkuun jossain vaiheessa.

Silmät tuuppaa menee kiinni.

Käyttäjä kirjoittanut 24.06.2022 klo 12:51

Jos saatmennyksi suihkuun useasti päuvän aikana, kehokin saa kaipaamaansa kosteutta... Tuosta makkarapaketista, jos sulla on kuitti näyttää, voit huomenna(tai pvänä jona käyt kaupassa) näyttää kaupassa sitä ja palauttaa kauppaan, siellä se reikä on tullut.

Eikun voimaannuttavaa juhannusta siullekin! Muista että olet kallisarvoinen, pidä siis hyvä huoli itsestä aina hipiää(ihoa) myöten 🍓🍒🍅🍎🍉