Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.04.2022 klo 14:26

Jaksoit käydä vanhemmilla ja kaupassakin, saloka! Se on jo paljon tehty. Olisin itse jo pelkästään noin paljosta ihan uupunut.

Söin eineksen ja otin kupillisen kahvia. Aamuisesta kahvista lämmitin. Eihän se hyvältä enää maistu, mutta en jaksanut keittää uutta.

Nyt yritän vähän lukea. En vielä voi aloittaa uutta kirjaa, koska kaksi edellistäkin on kesken. Menen niiden juonissa sekaisin jo kahdenkin kanssa. Unohdan aina, mitä oli tapahtunut, kun tulee pitkiä taukoja, ennen kuin jatkan lukemista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2022 klo 15:37

Omanlainen lasange uunissa. Oli se taas taiteilua. Unohin maistaa jauhelihakastikkeen. Tuli iso laatikko. Saa nähä tarviiko pakastaa ma se loppu sitten. Seuraava juttu on, miten saan ton vuuan uunista näillä voimilla. Ehkä se jotenki onnistuu.

Juon kolaa, et jaksan tehä jotain.

Äiti oli ostanu mulle vege munkkirinkeleitä. Nyt saan herkkua viikonloppuna.

Kuinkakohan kauan toi uunissa kuuluu olla. Jos tasalta meen kattoo.

Huomen tuleekin jääkiekkoo koko päivän. On jotain kattomista.

Tyttökin voi ehkä tulla käymään.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.04.2022 klo 17:11

Hyvä, saloka, sait varmaan paljon ruokaa siitä lasagnesta! Valmis ruoka on aina hyvä asia.

Minulla perunat kiehumassa. Yritän tytölle ruokaa saada. Ilmoitti äsken, että on nälkä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.04.2022 klo 19:16

Sain vuuan pois uunista ja maistettua lootaa. Oli ihan hyvää. Harmi vaan että söin itteni ihan täyteen muuta ja munkkia, et siinä kävi köpelösti. Mut huomenna uusi yritys, peikkoa vastaan taistelu.

Lautaset, mistä puhuin, menee astiakoneeseen, joten mulla on lautasia. Pitää vaan jossai kohtaa huomenna saada astiakone täytettyy ja laitettuu päälle, ettei itikat tule. Tiskiä on varmasti yli koneellinen.

Miten voin olla näin saamaton. En ees kässätöitä o jaksanut tehä tänään. Ajatuksena on ollu monta vaihtoehtoa, mut en saa vaan lankoja ja puikkoja käteen.

Telkkarista tulee joku kokki kilpailu. Taidan mennä ajoissa nukkuu tänään, ehkä. Saa nähä kunka äkkiä tässä tipahan. Huomenna olis kumminki aika aikainen herätys, jos ennen pelejä ajattelin suihkuun mennä. Mut en suunnittele huomista, ettei tuu liikaa painetta. Mut se viikonlopun kauppareissu suoriutu tänään, joten ei tarvii sinnekkään mennä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.04.2022 klo 12:24

Ruoka laitettu ja syöty ja tiskikone päällä. Imuroin vessan, kun oli hirveästi pölyä. Muuta en jaksanut siivota.

Nyt on päivän pakollisista tehtävistä suurin osa suoritettu. Enää illaksi pitää laittaa jotain ruokaa.

Hienoa, saloka, että lasagnesta tuli hyvää!

Ikkunasta näen, kuinka ihmisiä menee välillä jonnekin vappujuhliin. Lapsilla on ilmapalloja ja aikuisilla kukkia tai jotain kasseja. Meillä ei ole mitään vappujuhlia, mutta ehkä se ei haittaa.

Nyt on sellainen olo, ettei oikein mikään kiinnosta. Yritän lukea vähän. Ahdistusta on aika paljon.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.04.2022 klo 13:50

Mun pitää kai lopettaa tee juonti. Saan kauhiat mahakivut kun oon mukillisen juonu.

Aloitin taas yhtä pupua tekee.

En sit menny suihkuun. Mut astiakone on täytetty niin et lautaset enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.04.2022 klo 20:59

En taida päästä möröstä millään eroon 🙁 Vaikka kuinka yrittäisin, niin silti se on liian kovassa mussa.

Lääkekaappi pitäis tutkii ja viä vanhoja lääkkeitä apteekkiin.

Olen niin väsynyt tähän paskaan. Tekis niin mieli vetää kännit.

En saanut sitä astiakonettakaan täytettyy loppuun ja päälle. Olen vaan neulonut ja neulonut. Kironut itteäni.

Äitiin pisti ampiainen, onneksi ei saanu allergista reagtiota.

En ole jaksanut paljoo soitella tänään. Tytölle koitin,mut ei vastannut. Äiti soittanut 2 kertaa, mut halusin lopettaa puhelun. Tytylle parisen kertaa. Yleensä menee se 20 kertaa tutulle.

Olen henkisesti ihan naatti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.05.2022 klo 05:13

Kello on 5:11 ja mä vielä hereillä. Pitäis varmaa  mennä nukkumista yrittää, et huomen tai siis aamulla pääsen suihkuun ennen urheilua. Pääkin on kipeenä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 01.05.2022 klo 10:14

saloka kirjoitti:
En taida päästä möröstä millään eroon 🙁 Vaikka kuinka yrittäisin, niin silti se on liian kovassa mussa.

🙁 Se on surullista, mutta jos olen ymmärtänyt oikein kyse on ilmiöstä jonka karkottaminen pelkällä tahdonvoimalla on äärimmäisen vaikeaa. Luuletko että pystyisit elämään mörön kanssa vähän aikaa? Sitten kun on itsellä vähän enemmän henkisiä voimavaroja, voi katsoa uudestaan olisiko mörkö valmis lähtemään tai löytyisikö keinoja saada sitä löysäämään otetta hieman.

Toivottavasti sait aamuyöstä edes vähän nukuttua.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.05.2022 klo 10:41

Voi miten paljon olet valvonut, saloka! Kunpa saisit edes vähän nukuttua. Valvominen on niin kamalaa.

Minullakin oli repaleinen yö. En millään saanut ensin nukahdettua ja sitten heräilin pitkin aamuyötä. Jonkin verran kuitenkin tuli nukuttua. Kohtalainen yö oli.

Kohta pitää laittaa ruokaa. Meillä on vielä nakkeja. Niistä saa nakkikastikkeen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.05.2022 klo 13:22

Sain astiakoneen täytettyy ja kaikki astiat meni sinne, ja käyntiin. JOtain ees tänään saan tehtyy. Suihkuun en jaksanut aamulla mennä, lyhyiden yöunien takii. Huomenna on PAKKO mennä.

TÄnään en oikeastaan tee mitään. Jossain vaiheessa lämmitän ruuan. Join tossa teetäkin jo.

Aamulla herätessä, niistäessä, tuli vertakin nenästä. Mitä ihmeen nyrkkitappeluu oikeen oon harrastanut, kun ei ole ikinä verta tullu nenästä vaikka istua on tullu. Ei sitä tullu ku niistäes, ei valuen. Saa nähä mihin sekin kehkeytyy pitkällä ajan päästä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.05.2022 klo 14:36

Ruoka laitettu ja syöty. Tiskikone on päällä. Pyykit pitäisi noukkia koneesta.

Kävin äsken kävellen kaupassa hakemassa maitoa, kermaa ja jauhelihaa huomista varten. En tiedä, mitä siitä tekisin, ehkä vain jauhelihakastiketta. Perunoita ei ole enää, enkä muistanut ostaa lisää.

Tuli vähän liikuttua, mutta oloon se ei vaikuttanut. Ahdistusta on kohtalaisesti. Keskinkertainen päivä tänään. En silti ole saanut oikein mitään tehtyä. Lukeminen on onnistunut. Pystyn keskittymään sen verran, että juonen seuraaminen onnistuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.05.2022 klo 16:24

sain syötyy, vaikka se aiheuttikin huonoo oloa jälkeenpäin. Olen aika väsynyt, mutta mitään järkee ei ole mennä nukkumaan ja tänään pitää lääkkeetki jakaa, taas.

Neuloin valmiiksi yhden pupun taas. Nyt kyl teen jotain muuta kun pupun seuraavaksi. Jos vaikka itelleni tossukat, ettei varpaita palele. TÄytyy huomenna viimeistään kattoo sekin asia.

Soroppi olen elänyt tämän mörön kanssa jo monta vuotta. Nyt se on menny vaan pahemmaksi oireiluksi ja tahtoisin sen loppuvan.

Purjevene sain mä joku 6 tuntii nukuttuu, jonkinlaista unta. Onneksi ensi yönnä saa nukkuu vähän kauemmin.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 01.05.2022 klo 16:41

Äitin luona, syöty liiteristä ostamiani nakkeja ja valmisperunasalaattia ja valmispunajuurisalaattia, tosin lisäksi äiti oli tehnyt omalta puoleltaan ruokaa vaikka ideani oli ettei hänen tarttis, oli laittanu jauhelihakastiketta ja perunamuusia, juotiin liiteristä ostamaani kuivaa siideriä ja äitille otin lonkeroa mutta hän ei juonut sitä kuin vähän joten jouduin itse hiukan juomaan, en välitä lonkerosta, muutenkin juon yleensä vettä ruuan kanssa mutta nyt juhlistimme vapun kunniaksi... veli söi äitin tekemää ruokaa, kissa tuli keittiöön norkoilemaan ja nakerteli pallosta naksuja kun me söimme. Nyt lepoa. Ehkä menen vielä auton kimppuun tai soittelen pianolla, jo soittelin aamulla vähän. Auton takapyörät eivät irronneet, ruostuneet kiinni. Uskaltaisinko sanoa että en ole masentunut. En kuitenkaan voi hyvin, olen turvonnut.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.05.2022 klo 19:07

Kuulostaa olosuhteisiin nähden ihan hyvältä päivältä, Eieiei. Kunpa huominenkin olisi kelvollista vointia.

Saloka, hyvä että edes 6 tuntia sait nukuttua jotenkuten. Toivottavasti ensi yö olisi parempi ja saisit nukuttua enemmän.

Minulla tämä päivä on edelleen kohtalainen. Ei ole tullut hirveää ahdistusta, mutta ei ole kokonaan ilmankaan. Olen lukenut suurimman osan ajasta. Iltaruoka on lämmitetty ja on syöty. Jälkiruuaksikin riitti eilistä pannukakkua vielä.

Tyttö on auttanut tiskien laittamisessa ja ruuanlaitossakin. Nyt on ollut helpompia päiviä tässä mielessä. Ehkä sekin auttaa myös vointiin. Ei tunnu niin toivottomalta kaikki, mitä pitää jaksaa tehdä.