Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.03.2022 klo 13:42

Viikko sitten (muistaakseni) kylvettiin äitin kanssa istutuksia. Paprika on jokunen lähtenyt kasvamaan pienesti, kaikki kukat on myös lähtenyt isosti kasvamaan. Nyt oli ongelma, jonka joutusin ite ratkasemaan. Oli vaikeaa ratkaista, mut onneksi sian tukee siskolta ja tutulta ja äitiltä, puhelimen välityksellä.

En tiä onko täällä kosteeta, mut joka puolella on paha olla. Vessas loppuu happi kun siellä käy ja keittiös on vissiin istutuksien takii kosteeta. Oloh. on 24 % kosteusprossa va. Ehkä se oon mä vaan.

Pitäis syä, mut nyt ku kellot on siirretty, niin on kaikki vähän sekaisin. TOivottavasti ei sekoo unikaan nyt, niin ku viimeks.

Vaikea kirjoittaa. Ei osaa taivuttaa sanoja oikein, eikä laittaa välimerkkejä oikeisiin paikkoihin, ihan ku ennen jaksaisin.

Olen vaan väsy fyysisesti ehkä ja päässä miljoona ideaa. Olen juonu teetä aika kiitettävästi jo. Välillä yhellä ja välillä kahella pussilla. Syödä pitäis, mut... EI oikee o nälkä.

Puhelin piippas, sisko kai laitto viestii. Laitoin sille ja hän vissiin vastas mulle.

Pää on taas kipee ja silmät melkein kii. Pitäis paljon tehä kaikkea mm, kukat kastella olohuoneessa. Tarkistaa että kastelin keittiön kukat.

TOi kultaköynnöskin pitäisi istuttaa, mut en tiä onnistuuko se yksin alkaa istuttaa. Lepään tässä hetken ja ehkä koitan sitten sitä. Juon ton teen ja kutoon hetken.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.03.2022 klo 15:28

Kävin ostamassa lisää ruokaa. Kun en pysty suunnittelemaan pitkälle, pitää hakea koko ajan kaupasta jotain. Yhden ruuan eteenpäin jaksan suunnitella, kun on pakko. Nyt on huomiseksi ainekset lihakastikkeeseen. Ostin lisäksi nakkeja pakkaseen, jotta niistä saa äkkiä tehtyä jotain, jos ei ole mitään muuta ruokaa. Tänään voidaan syödä vielä vanhoja ruokia. Eineksiäkin ostin, jos ruoka loppuu eikä millään jaksa tehdä mitään.

Pesen lakanoita. Väsyttää hirveästi. Lihakset tuntuvat veltoilta. Viimeinen koneellinen menossa. Kun ne on tulleet kuivurista, pitää jaksaa laittaa ne vielä takaisin. En jaksaisi tehdä enää mitään. Väsähdin kaupoissa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.03.2022 klo 15:36

sain kukkasen istutettuu isompaan purkkiin, hyvä että istutin, sillä pohja oli juuria täynnä. Nyt sillä on tilaa taas kasvella. Pitää vaa miettii, mihin mä sen pistän. Vanhaan paikkaan ei voi laittaa, sillä toi lipaston levy ei kestä ehkä sitä. Ainut on että laitan tohon ns. tietsikkapöydälle ja siirrän siitä jotain kasveja tai kasvin ton paikalle. Mut nyt toi istutettu kukka saa olla eteisen lattialla ke aamuun asti, laitan kohta siihen vettä, kun alan kastelee muutkin oloh. kukat. Isot kukat sai jo vettä, joten työvoitto on tehty jo.

Tutun kanssa puhuttiin tossa, tuli mieleen, etten ole syönyt mitään vielä ja kello lähenee 16. Ei vaan ole yhtään nälkä tai haluakaan syä, mut pakko kai se on mennä lämmittää eilistä ruokaa.

Tyttö soitti. On päässy liikenteeseen. Oli kiva puhuu muutaman minuutti tytön kanssa.

Arvon vielä tota syömistä. Mut ehkä mun kannattaa mun järkeä kuunnella ennemmin, ku jotain mieltäni. Ehkä se antaa voimia jaksaa tehä loput kotityöt tai kastella noi loput kasvit. Tai sit se väsähdyttää mun koomaan sohvalle. Mut pakko on ottaa riski....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.03.2022 klo 19:34

saloka kirjoitti:
Ehkä se antaa voimia jaksaa tehä loput kotityöt tai kastella noi loput kasvit.

Järkevää! 🙂 Syömättä ei ainakaan jaksa. Olen huomannut että mulla jo muutama "ylimääräinen" tunti aterioiden välissä vaikuttaa mielialaan - luulen että nälän tunne jää joskus kokonaan pois kun olen stressaantunut, mutta silti mieliala/olo saattaa helpottaa kun on syönyt vähän.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.03.2022 klo 20:33

Saloka, sait paljon tehtyä, kun istutit kukan isompaan purkkiin. Tein saman pari viikkoa sitten yhdelle kasville. Oli pohja ja reunatkin juuria täynnä. Enempää en jaksanut, mutta tuon yhden laitoin.

Tänään on ollut välillä tosi huonoa ja välillä parempi olo. Alkuillasta tuli parempi olo, ja ruvettiin tekemään tytön kanssa kauralastuja. Niistä tuli hyvän makuisia, mutta ne liiskautuivat toisiinsa, lopulta melkein yhtenäiseksi laataksi uunipellille, vaikka ihan ohjeen mukaan laitettiin ja jätettiin paljon tilaa väliin.

Voita ja sokeria. Sitähän kauralastuissa on. Siksi ne maistuivat niin hyvältä.

Se oli meidän iltapala. Kohta voi onneksi mennä nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.03.2022 klo 22:36

En mä sit niit loppuja kukkia jaksanu kastella, jos huomenna sit.

Otin tohon viereen kirjan valmiiksi. Laitan puhelimella joko rentoutus tai rauhottumismusiikkia.

Tämän päivän työt on tehty. Huomenna yritän jatkaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.03.2022 klo 11:33

Pitäis raahautua suihkuun, on jo sen verran herännyt ja vetree selästä, et uskaltaa mennä.

Yö oli vähän huono, mut kai mä jaksan tämän päivän iltaan assti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.03.2022 klo 13:43

Suihkussa käyty, syöty viiminen kanamössö, juotu teetä kiitettävästi. Neulottu villapaidasta tai neuleessa oleva reikä umpeen. Tiskikoneen sain käynnistettyy. Olen hiukan neulonut. Kuunnellu musiikkia ja kattonut telkkaa.

Vielä kukat ei o saanut hoitoa. Ajattelin jos täs ku ruoka on laskeutunut, jos sitten jaksais tarttua kannuun ja alkaa ravaa keittiön ja olkan välii. Ennen kun chatti ja peli alkaa.

Onneksi eilinen lumisade on sulanut. Aurinko paistaa hienosti, tai niin ainakin mä luulen. Kattoen taivasta joka on pilvessä. Lämmintä on 7 astetta, joten ei ihme, että lumi on sulanut.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.03.2022 klo 14:45

Tänään on ollut parempi päivä, vaikka aamu oli vaikea. Kävin syömässä ja olen saanut töitäkin tehtyä. Kohta pitää taas alkaa laittaa ruokaa, ennen kuin tyttö tulee koulusta nälkäisenä. Kunpa olisi useammin tällainen normaalilta tuntuva olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.03.2022 klo 18:27

Tunti aikaisemmin iltapala naamaan, otin vielä pari banskua että pärjään n. 18 h seuraavaan ruokaan.

Olen miettinyt, mulla on soija "rahkaa" mausteena mango. Äiti on tuonut murotaikinaa mun pakkaseen. Jos niistä tekis piirakan jossain vaiheessa, sellaisen mango"rahka"piirakan. En sit tiä kuinka paljon toi murotaikina sopii siihen. Sokeria tarviin, mut miettisin, jos perjantaille pärjään ja sitten yrittäisin mennä köllötellen kauppaan. SItten on varmaan tuolta yhestä tiestä jäätkin sulaneet tarpeeksi, olihan ne viime reissullakin, mut jos olisi isompi kävelyreitti kun sellainen 10 cm polku keskellä tietä.

Se muuten riippuu siitäkin että mulle vaihtuu foolihappo torstaina. TÄ toinen lääke sisältää laktoosia, eli lisää laktoosia aamulääkkeihin. Voi olla etten pääse perjantaina mihinkään, muuhun ku vessas ramppaamaan.

Jos ottais ton pipo tekeleen käteen ja alkais sen tekee loppuun, ni sitten huomenna saa aloittaa taas uutta pipoa. Sanoin jo tytölle eilen tai edellispäivänä, että meiltä saa pipoja, jos tahtoo, on tullu muutama tilkutettuu nyt ja lisää teen koko ajan. Toi kassi ei tyhjene millään...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.03.2022 klo 20:10

Edelleen olen jaksanut paremmin. Ruuanlaitto sujui helposti. Luin kirjaa pitkän aikaa. Pystyin keskittymään. En taaskaan tajunnut yrittää äkkiä hoitaa rästissä olevia asioita. Parempi olo ei luultavasti kestä kauan. Huomenna voi jo olla huonoa.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 28.03.2022 klo 20:14

Hienoa, Purjevene! 👍

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 28.03.2022 klo 20:18

Saloka, kaunis on sun elämäsi kun luen arkitoimiasi. Työntäyteistä mutta minusta elämäsi on kaunista. On rauhoittavaa lukea elämästäsi, kiitos. 🙏

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.03.2022 klo 08:25

Illalla en saanut millään unta. Aamulla väsytti ja oli vastenmielistä väkisin nousta ylös. Aamutoimet ja aamiaisen laittaminen oli pakko tehdä. Väsyttää. Mikään ei tunnu yhtään kiinnostavalta. Elämä on kuin valtava kivireki, jota raahaan perässäni väkisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.03.2022 klo 11:34

Eieiei Kiitos sanoistasi.

Purjevene yritä jaksaa.

Heräsin aamulla siihen että eiliset postit tuli ryminällä sisään.  Nyt pitäis mennä tekee nopee makaronilaatikko uuniin....