Purjevene kirjoitti:
Raskas päivä. Tyttö huutaa ja syyttelee ja kiukuttelee, kuten aina. Hänellä on jotain vaikeita koulutehtäviä, joita ei osaa ja joihin pitäisi nähdä vaivaa. Siitä tulee aina se, että hän syyttelee minua mitä mielikuvituksellisemmilla tavoilla. Ja huutaa. Miksei hän voi tajuta, että hän ei itse osaa niitä tehtäviä. Jatkuuko tämä aikuiseksi asti vai loppuuko ikinä.
Kohta pitää alkaa laittaa ruokaa. En millään jaksaisi. Lannistun vielä lisää tuosta huutamisesta. Muutenkin on vaikea selvitä päivistä. Yksinkin on vaikeaa. Jokainen päivä on kamala tällä hetkellä. Olen aina uupunut, kun herään, vaikka olisin nukkunut aika paljon.
Saloka, sinullakin kuulostaa olevan tosi huono olo.
Yritetään jotenkin selvitä tästä päivästä.
Moi 🙂
Miten, onko lapsesi koulussa järjestetty tukiopetusta? Kotona koulunkäynnin tukeminen voi käydä tosiaan työstä! Tyttäresi saattaa hyvinkin olla turhautunut siitä, kun ei esim ymmärrä tehtävien asettelua, ja purkaa tämän sitten huutamalla ja kohtuuttomilla syyttelyillä... Tuo on kuitenkin huikeaa, että hän haluaa oppia ja tehdä läksyjä - tätähän ei tietty helposti tule huomanneeksi silloin kun omat voimat ovat huvenneet ja vähän kaikki tuntuu tervanjuonnilta 🙁
Jos paikkakunnallasi on tarjolla esim erilaisten oppijoitten palveluja, kannattaa olla yhteydessä heihin, mikäli vain jaksat! Et nimittäin painiskele yksin aiheen kanssa; jo tieto siitä, että monilla muillakin vanhemmilla on presiis vastaava kuormittava tilanne, niin se huojentaa ihmeesti!
On tavallista, että lukioikäinenkin tarvitsee ohjausta...opiskelu on lapsen työtä ja siinä ei kannata vaatia liikaa itsenäisyyttä mikäli lapsi tuntuu tarvitsevan tukea. Tämän sanon siis ihan yleisellä tasolla enkä tod tarkoita, ettei sinua saisi suututtaa ikävä ja epäreilu syytösten vyöry. Koska toki sellainen suututtaa ja loukkaa.
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Kappalejako