Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 24.02.2022 klo 09:19

saloka kirjoitti:
Harmittaa vähän nämä tukinetin ongelmat. Käyttäjät yhtäkkiä plokataan chätistä pois. Sä oot siellä, mut nimesi on harmaana ja ei pysty kirjoittamaan mitään. Siinä meni yli puolet chätistä pois ja just pahaan aikaan. En pystynyt ees ohjaajille kertoo, mitähän nekin ajatteli, kun lähin vaan sieltä pois. Monta kertaa yritin, sit lopetin yrittämisen. Tä ei ole eka kerta, tai no tais olla toka kerta mulle, mut tätä samaa on tapahtunut monelle muulle. Onko käyttäjissä jokin aikakatkaisu,ainakin niin tuntuu. Mut onneks pääsin sit samaan aikaa toiseen chättiin.

Hei nimimerkki saloka,

Kuvaamasi kaltainen tilanne tulee yleensä vain silloin, kun ohjaaja vaientaa käyttäjät tai käyttäjän. Ehkä joku ohjaaja teki tämän vahingossa? Näin ei toki kuuluisi tapahtua. Jos kerrot missä chatissä tämä tapahtui, niin laitan ohjaajille kyselyä.

Mitään aikakatkaisua chatissä ei ole. Jos nettiyhteydessä on tilapäisiä ongelmia, niin se näkyy yleensä niin, että oman nimimerkin vieressä olevan harmaan avatar-kuvakkeen päällä oleva vihreä pieni pallura katoaa tilapäisesti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.02.2022 klo 10:01

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:
Harmittaa vähän nämä tukinetin ongelmat. Käyttäjät yhtäkkiä plokataan chätistä pois. Sä oot siellä, mut nimesi on harmaana ja ei pysty kirjoittamaan mitään. Siinä meni yli puolet chätistä pois ja just pahaan aikaan. En pystynyt ees ohjaajille kertoo, mitähän nekin ajatteli, kun lähin vaan sieltä pois. Monta kertaa yritin, sit lopetin yrittämisen. Tä ei ole eka kerta, tai no tais olla toka kerta mulle, mut tätä samaa on tapahtunut monelle muulle. Onko käyttäjissä jokin aikakatkaisu,ainakin niin tuntuu. Mut onneks pääsin sit samaan aikaa toiseen chättiin.

Hei nimimerkki saloka,

Kuvaamasi kaltainen tilanne tulee yleensä vain silloin, kun ohjaaja vaientaa käyttäjät tai käyttäjän. Ehkä joku ohjaaja teki tämän vahingossa? Näin ei toki kuuluisi tapahtua. Jos kerrot missä chatissä tämä tapahtui, niin laitan ohjaajille kyselyä.

Mitään aikakatkaisua chatissä ei ole. Jos nettiyhteydessä on tilapäisiä ongelmia, niin se näkyy yleensä niin, että oman nimimerkin vieressä olevan harmaan avatar-kuvakkeen päällä oleva vihreä pieni pallura katoaa tilapäisesti.

Ei ohjaajat vaienna kuulemma. Yhessä chätissä kokeiltiin. Silloin ohjaajat sano et laitto asian eteenpäin.

Chät oli se klo 17-19 oleva. Oliko se joku mielenterveysomaisille. Nimeä en muista tarkalleen.

2 ja puol peltiä makaronilaatikkoa sain tulee. Eka pelti uunissa. J.lihaa oli n. 900g ja makaronia 800g. Iso satsi.

Nyt tai koko aamun oon ollu ihan voimaton.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 24.02.2022 klo 10:23

Kiitos tarkennuksista nimimerkki saloka!

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 24.02.2022 klo 12:27

saloka kirjoitti:

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:

Hei nimimerkki saloka,

Ei ohjaajat vaienna kuulemma. Yhessä chätissä kokeiltiin. Silloin ohjaajat sano et laitto asian eteenpäin.

Chät oli se klo 17-19 oleva. Oliko se joku mielenterveysomaisille. Nimeä en muista tarkalleen.

Hei taas saloka,

Chatin ohjaaja oli ilmeisesti vahingossa laittanut päälle sellaisen toiminnon, joka estää kirjoittamisen. Ohjaajilla on käytössään monenlaisia työkaluja ja joskus vahingossa hiiri voi osua väärään paikkaan. Näin aina välillä sattuu. Chatin järjestäjä pahoittelee asiaa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.02.2022 klo 14:23

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:

Hei nimimerkki saloka,

Hei taas saloka,

Chatin ohjaaja oli ilmeisesti vahingossa laittanut päälle sellaisen toiminnon, joka estää kirjoittamisen. Ohjaajilla on käytössään monenlaisia työkaluja ja joskus vahingossa hiiri voi osua väärään paikkaan. Näin aina välillä sattuu. Chatin järjestäjä pahoittelee asiaa!

Ok, kiitos selvyydestä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.02.2022 klo 14:29

Saa nähä miten uni tulee, kun tuli tos nukuttuu aika pitkät päikkärit. Ei vissiin noi aikaiset aamut kuulu mulle. Mut sain mä onneksi laatikot tehtyy, 15 pientä yhden hengen llaatikkoa.

Huomenna olis se ahdistava päivä, kun joudun saatille äitin kans. Ennemmin nukkuisin kotona.

Illalla ei tuu peliä, joten pääsen aikaisin sänkyynki. Riippuu koska tyttö tulee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.02.2022 klo 17:13

Näin yytön ekan kerran joulun jälkeen. Hän tuli ruuat hakemaan. Kelpasi. Mukana oli yhteynen kaveri, tytön ja poikkiksen. Tä yhteinen kaveri ei tiä et tyttö on muuttanu. Hän saa tietää tänä iltana.

Mulla alko päätä särkee TAAS. Taidan ottaa peiton js maata sohvalla.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.02.2022 klo 21:03

Hienoa, saloka, että sait makaroonilaatikot tehtyä! Noin monta vielä teit. Siinä on paljon hyvää ruokaa valmiina. Tyttö varmaan ilahtuu viimeistään sitten, kun alkaa niitä syödä.

Tämä päivä meni jotenkin. Naapureista tulee huonoa oloa.

Yritän kohta mennä nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.02.2022 klo 09:19

Kamalasti virheitä tullu edelliseen viestiin.

Menin eilen 21.30 aikoihin vai oliks se 20.30, nukkuu. Nukuin aika hyvin. Äänet ympärillä häiritsivät. Olisin kauemminki voinu sängys olla, jos ei pitäis lähtee äitin kans.

Mä oon niin väsyny. Mut kai tämä tässä menee. Onneks ei tarvii linja-autolla kulkee. Äitin luota joutuu kävelee kyl.

Ulkona on loskapaska keli. Varmasti jäätyy toi viel...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.02.2022 klo 10:20

Huono olo on edelleen. En saa päivää alkamaan. En jaksa lukeakaan. Mikään ei kiinnosta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.02.2022 klo 13:29

Purjevene kumpa voisin auttaa sua. Tulla tekee sulle  vaikka ruokaa. Yritä jaksaa.

Mä selvisin matkasta. Mua huolettaa mun mahani taas. Mun tarvii seurata sitä nyt. Koittaa jotain.

söin tos 2 ruokapilttiä. Mul on soijakaakaota tossa.

Jos aloittais jatkaa isän sukkia tekee. Lupasin tällä viikol saada valmiiksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.02.2022 klo 14:14

Kiitos, saloka!

Sain haettua valmista ruokaa. Samalla olo vähän parani. Yritän jotenkin saada iltapäivän kulumaan. Vieläkään ei oikein jaksa lukea.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.02.2022 klo 16:41

Sain isän sukat jarruja vaille valmiiksi. Huomenna teen jarrut niihin. Samalla aloitin tekemään pipoja. Äiti oli saanut ensi ja turvatalolta viestin että heille kelpaisi käsitöitä taas. Mun harteille jää vissiin pipot ja kaulurit ainakin. Äiti vielä kysy mikä ikähaarukka olisi kyseessä, ni tietää enemmän. Tietää ainakin mitä tekee tässä lähi aikana.

Maha on vieläkin omituinen. Pitäis syä tota makaronilaatikkoa. Ei vaan oo nälkä eikä halua syä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 25.02.2022 klo 18:55

Heräsin. Olin jo viime yönä valvonut ja nukkunut huonosti. Kiipparin osto tunnetun musiikkiliikkeen nettikaupasta ei oloa helpottanut, koska sota. Ja se kaikki pahuus ja hulluus siinä. Päivän aikana ollut kuskina, otin jopa nuotit ja yhden vanhan lelukiipparin autoon josko harjoittelisin yhtä musiikkikappaletta odottaessani aviollista kivirekeäni työkeikaltaan palaavaksi. Mutten jaksanut, menin kauppaan ja ostin korvapuusteja ja kolmioleivän ja zeroa, söin ne ja katselin tubevideoita eräästä digipianosta sekä kauhistelin uutisia. Selvä stressireaktio, ahdistus. Hiukan kuin pandemian alkaessa mutta erilainen, ahdistavampaa kun eräiltä osin ollaan kuin 1970-luvun tilanteessa. En osaa edes sanoin selittää tätä tunnetta. Ja miten suomettunut nöyristelevä on Suomen poliittinen johto, ja yle. Katson mieluummin BBC:n uutisia. Yle tuntuu tietoisesti olevan vähäpuheisempi sotatapahtumista. Pahuus, tuo sama pahuus on ollut koko ajan suurvalloilla ja etäisemmät maat ja kansat ovat sen uhreja, mutta minä ja varmasti kaikki eurooppalaiset ovat tuudittautuneet mukavuuteen ettei Euroopassa tämmöistä, sehän kuuluu historiaan ja ketä nyt historia kiinnostaa, vain joitain kieroutuneita persoonallisuuksia, mutta nyt ei kukaan enää kiinnostu historiasta... tätä kirjoittaessa kivirekeni huutaa olkkarista että ryssä uhkailee Suomea ja Ruotsia että hyökkää jos liitymme Natoon. Sanoin hänelle että lähdetään pois tästä maasta. Oloni on hyvin sekava. Taas alan kuulemaan ja mielessäni näkemään Jeff Waynen musikaaliversion Maailmojen sodasta, nyt ihan toisessa aspektissa.

Eväät syötyäni ajoin kirpparin luo ja menin sinne. Siellä oli digipianoja myynnissä, eräs jopa kiinnostaisi mutta kun ei ole enää tarvetta. Kyselin tosin tyttäreltä, muttei vastannut ja onhan hän jo saamassa kiipparin joka ajaa saman asian aloittelijan kannalta.

Eräs tubevideo oli eräältä pianistilta ja video oli vastine siihen töykeyteen johon eräs musiikkisoitinvalmistaja odoitti hänen esittämäänsä kritiikkiin ja arvioon tuon valmistajan soittimista. Tubettajan analyysi lienee ollut asiallinen mutta luonnollisesti ärsyttänyt isoa firmaa. Firma vastannut omalla videollaan ja ykskantaan torjunut kritiikin vastaamatta esitettyihin kysymyksiin. Lisäksi tubettajaa trollattu epäasiallisin kommentein. Tunsin asetelmassa paralleelin Venäjän imperialismiin ja toisaalta ihan toiselle levelille omaan elämääni työnantajan julmuuteen ja valheellisuuteen ja dialogin käymättömyyteen.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 12 kuukautta sitten. Syy: Lisäyksiä, pohdintaa
Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.02.2022 klo 22:06

Löysin muutaman lastenpipon ohjeen. Huomenna teen ton aloitetun pipon valmiiksi. Jossain vaiheessa pitää niitä tytön pussukoita tehä. Tekemistä olisi ja paljon. Otanko liian ison palan kakusta nyt. On ne tytön ruuat ja leivonnaisetkin tekemättä.

Pyykkiä on pesemättä, enkä tiä koska jaksan ne hoitaa. Kun vanhat tarvis laittaa kaappiin.

Tiskikoneen vois huomen laittaa päälle, on niin paljo tiskiä taas.

Pitäis tehä jonkunlaine lukujärjestys, mut mulla on toi rasti ruutuun systeemi jo. Ei se kumminka tsemppaa ees kukkii kastelemaan. Piru, nekin tarvii hoitaa tänä viikonloppuna.

Olo on ollu ihmeen ok. Se viime yön pitkä nukkuminen ja eiliset pitkät päikkärit autto jaksaa tämän päivän. Söinki loppujen lopuksi aika hyvin ja olen juonu enemmän. Eilen keksisin laittaa vesipulloon mehua, näin mul on 1.5 litraa mehua.  Huomen vois puristaa sitruunan ja laimentaa sitä hiukan veellä ja laittaa pulloon. Jua sitä pitkin päivää siitä.

Röörimiehet on käyny täällä, kun olin pois. Nyt ei tarkene yhdellä kerroksella vaatteita. Illalla oli 2 peittoo ja 2 kerrosta vaatetta,että tarkeni. Asteita oli alle 20 ja pieni viima koko ajan. Nytki kun sängyl makaan, tunnen kasvoissa viiman. Saa nähä koska tuun kipeeksi täst kylmyydestä.

Mut kaipa mä alan pikku hiljaa sulkee silmäni ja men höyhensaarille. Keksimään millaisia unia sitä tänä yönnä näkis...