Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.02.2022 klo 16:00

Soroppi, kiitos kysymästä, kyllä minulla on hoitokontakti. Siksi kai olen vielä hengissä. Päivät on silti tällaisia, ei näille mitään voi. Tämä on niitä masennuksia, joihin ei mikään hoito tehoa. Tällasta on varmaan aika monella. Ei ole totta, että masennusta aina voidaan hoitaa. Ei useinkaan voida, vaikka mitä apua olisi hakenut. Joskus voidaan. Riippuu varmaan siitä, mistä syistä masennus tai ahdistus on peräisin.

Välillä ei tunnu masennusta vaan on hirveä ahdistus. Välillä on hetki tasapainoisempaa oloa, mutta se on lyhyt ja sitten taas kaikki lähtee uudelleen käyntiin.

Tänään sain tehtyä vähän töitä jostain syystä. En tiedä miksi se onnistui. Sitten väsähdin ihan täysin enkä enää pystynyt jatkamaan. Nyt olen taas melkein samassa tilassa kuin eilen. Mikään ei kiinnosta. Työkään ei kiinnostanut, mutta sain aloitettua ja sitten ikään kuin pääsin vauhtiin ja onnistuin tekemään siihen asti, kunnes taas tuli väsymys.

Saloka, mullakin aina unohtuu ottaa liha pakkasesta sulamaan ajoissa. Yritän ostaa samana päivänä tai edellisenä tuoretta, juuri koska on monta kertaa käynyt tuolla tavalla. Mutta aina ei pysty lähtemään kauppaan silloin kun pitäisi laittaa sitä ruokaa. Siksi ostan pakkaseen myös. Se on melkein mahdotonta muistaa ottaa sulamaan ajoissa. Jauhelihaa voi sulattaa mikrossakin. Tajusin vasta äskettäin, kun epätoivoissani sulatin jotain umpijäistä jauhelihakönttiä, että jos se alkaa paistua mikrossa osittain, se ei haittaa, jos se on tarkoitus paistaa pannulla sitten kuitenkin. Sulanutta osaa voi vähän kaapia pois siitä päältä. Kokolihasta en tiedä, mutta jauhelihaa pystyy jotenkin sulattelemaan. On siinä silti hirveästi ylimääräistä työtä verrattuna siihen, jos voisi valmiiksi sulan köntin laittaa pannulle. En tiedä, miten lihapullien käy. Ehkä jos se vähän paistuu mikrossa, lihapullat ei pysy enää kasassa. En ole kokeillut. Jauhelihakastikkeessa ei haitannut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.02.2022 klo 16:52

Sain syötyy kasviksia. Alko vähän jo maha olla kipee. Nyt mietin, mitä syön iltapalaksi. Alko mennä hermot ku tuttu sano et syö leipää, vaikka just sanoin sille ettei ole ees leipää. Ehkä mä syön toscapiirakkaa sit va.

Kävin äitin viemäs h-lääkäriin ja takas. Hyvin ois yksinki pärjäny. Ei sil siel paljoo mitään voitu tehä, kun kipee hammas on joskus yli 20v sitten tehty juurihoito ja se on luutunu. Näin äiti selitti. Kirurgille meni lähete.

Mun pitäis laittaa kämppää kuntoon, mut en oikee jaksa. Joutusin tuol lumimyrskyssä kävelee ja varoo jäätä.

Tyttö kävi pakastinta täyttämässä, kaupassa. 60e:lla ostanu jotain ruokaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.02.2022 klo 19:14

saloka kirjoitti:
Kiitos mica levystä, se taitaa olla se. Laitoin tytölle tiedot.

Mä lamaannuin täysin. Äiti herätti mut ja kysy, lähdenkö häntä saattaa h-lääkäriin. Mulla oli kyl tänään muu ajatus. Sit muistin et unohin lihan pakkaseen illalla. Kaikki menee perseelleen. Päätin etten tee sit mitään. Olkoon pyykit pesemättä, ruoka tekemättä ja siivoomatta. Mä istun tässä...

Äh, no se on kyllä ärsyttävää kun montaa suunnitelmaa joutuu muuttamaan lennosta! Sinänsä pieniä asioita jotka voisi ainakin teoriassa yrittää ottaa filosofisesti, mutta tiedän hyvin että samaan päivään kertyessään kuluttavat hermoja.

Mitä päätit äitisi saattoreissun suhteen, lähditkö seuraksi kun ruokasuunnitelmat lässähtivät vai piditkö koti-oleilu-päivän?

Täällä on loskapaskakeli. Ei yhtään huvittaisi lähteä ulos kastelemaan jalkojaan, mutta ehkä yritän kumminkin jos se auttaisi uneen ja levottomuuteen. Voisinpahan ainakin yrittää vakuutella itselleni että olen treenannut, seuraavan kerran kun alan stressata lähestyvistä juoksutapahtumista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.02.2022 klo 06:16

Kylläpä tätä tukinetiä välillä päivitetään harvoin, eilen viimeksi ehkä joskus alkuiltapäivällä taitaa olla päivitetty viimeksi.

Heräsin hirveän aikaisin päänsärkyyn. Keitin aamukahvin ja yritän herätä. Sitten yritän jatkaa eilisiä töitä. En tiedä pystynkö mihinkään tänään. Yritän kumminkin. Ihan ensin pitää tehdä lumityöt.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 22.02.2022 klo 09:27

Purjevene kirjoitti:

Kylläpä tätä tukinetiä välillä päivitetään harvoin, eilen viimeksi ehkä joskus alkuiltapäivällä taitaa olla päivitetty viimeksi.

Hei,

Kiitos palautteestasi. Keskusteluryhmiä moderoidaan vuoden jokaisena päivänä vähintään kerran päivässä. Välillä moderointia tehdään lähes reaaliaikaisesti, mutta toisinaan tulee työvuoroista, sairastumisista tms. syistä pitkiäkin taukoja. Mutta siihen voi luottaa, että ainakin kerran päivässä viestit moderoidaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.02.2022 klo 11:58

Makaronilaatikko uunissa. Saa nähä mitä siitäkin tulee.

Pe joudun saattokeikalle taas, onneks taksin kanssa. Äiti menee hammaskirurgille. Mä en yhtään tykkää tämmöisistä, mut ketään muutakaan ei ole. TAi on, isä, mut ei sitä voi laittaa.

Ahdistaa toi toisten hissillä ajelu. Ootan huoltoyhtiötä ja luulen aina et ku hissi käy, ni se tulee tänne. En uskalla vessas käydä ja hädin tuskin uskalsin ruuan tekee.

Chätitkin sekoilivat nyt aamulla. Saa nähä toimiiko ne sit joskus.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 22.02.2022 klo 12:11

saloka kirjoitti:

Hei nimimerkki saloka.

Voisitko kertoa tarkemmin minkälaisesta tekninen ongelma chatissä oli? Oli tärkeää tietää mitä tapahtui, jotta pääsisimme ongelman jäljille ja ongelma saataisiin korjattua. Kiitos jo etukäteen!

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI ry:n kriisiauttaminen) kirjoittanut 22.02.2022 klo 13:58

Kata_K kirjoitti:

saloka kirjoitti:

Hei nimimerkki saloka.

Voisitko kertoa tarkemmin minkälaisesta tekninen ongelma chatissä oli? Oli tärkeää tietää mitä tapahtui, jotta pääsisimme ongelman jäljille ja ongelma saataisiin korjattua. Kiitos jo etukäteen!

Ongelma johtui Ninchatin tietoturvapäivityksestä ja se on saatu korjattua!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.02.2022 klo 14:24

Kata_K juu alko ne toimii. Kaikki ok.

Mä en jaksa tätä elämää enää. Tyttö on sekoillu puhelimen kanssa. Tilannut vissiin toisenki sähköyhtiön itelleen. Nyt kun muistin sen ja pääsin kattomaan, ni tyttö huutaa mulle et miksei hänelle kerrottu aikaisemmin. MIstä mä voin tietää että joku soittaa hänelle heti, vaikka hänen tiedot pitäisi olla täysin salaisia. Turbauduin äitiin ja soitin sille. Se sano et soittaa tytölle. MIhinköhän tulokseen n e tulee. Mä ainakin itken täällä tähän väsymykseen ja pääkipuun.

Sain syötyy sentään. Ei toi mitenkään erityistä ollu. Kuhan söin jotain. Laatikko oli ihan syötävää, mut ei syötävää. Se oli ku uunissa tehtyä makaroni-jauhelihamössö.

Huomenna on aikainen herätys ja pitäisi jaksaa 2 h olla. Vetää sen naamarin päähän ja leikkiä iloista ja jaksavaa.

Listasta en oo laittanut tai tehnyt ku ruuan ja tilaa miehille. Pyykit edelleen pesemäti ja tulee vissiin olemaan aika kauan. Joudun perjantaina menee äitin kanssa h-lääkäriin taas saattajaksi. Ei yhtään huvittais sekään eikä jaksa, mut ku on pakko.

Taidan torkuta hiukan aikaa...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.02.2022 klo 06:58

Uuvuttava aamu. Heräsin varhain, mutta silti väsyttää. Ei enää tullut uni. Join kahvia, mutta se ei auttanut.

On ollut huonoja päiviä nyt. Nukuinkin taas huonosti.

Saloka, onko sinulle tulossa remonttimiehiä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.02.2022 klo 11:08

Purjevene Jotain ilmastointiputsaus ukkelia. En yhtään tiä koska tulevat, missä ovat ja jne. Mulle annettu viikko aikahaarukka.

Hiukan on vaikeaa. Kasvot kuivuneet yön aikana, vaikka olen eilen illalla laittanut kortisonia. KOhta taas laitan öljyä, jos se auttaisi tähän kiristykseen ja kirvelyyn.

Olin mä kauppareissullakin jo. Käytiin tukarin kanssa. Nyt on leipää illaksi. Ruokahuolto hoidettu. Muuten en sit sellai tehnykään, no astiat koneeseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.02.2022 klo 12:47

Äitini älynväläys ostaa sellasta jauhelihaa mikä menee huomen vanhaks, enkä saa sitä pakkaseen. Mun täytyy huomenna ottaa riski, herätä aikaisin ja alkaa tehä makaronilootaa. Tytölle olis tarkoitus tehdä ruokaa pakkaseen. Kinkkukiusausta en voi vielä tehä, kun kinkkuu ei oli niin paljoo ja en tiä riittääkö "kerma" siihen.

Äiti ei ollu mitään sanonu et tä homma tehään näin äkkiä. En tiä, onko ruokien hakiaaka ajateltu. Tietääkö tyttö tästä.

Sit äiti sano, et tee noihin isoihin vuokiin jotain makeeta sit, mut MITÄ, jos saan kysyy.

Saakoon hakee sen kiusauksen ja makian myöhemmin. Voin koittaa tehä muutaman kiusauksen ja laatikkoa aika monta.

Anteeksi täällä purnaus...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.02.2022 klo 17:38

Purnaa vaan, saloka, jos se yhtään auttaa!

Ihmeesti jaksat tehdä ruokaa, vaikka on huono olo. Sillä on varmasti iso merkitys tytöllesi, jos hän saa sinulta valmiiksi tehtyä kotiruokaa. Muistan, että joskus nuorena oli aina niin hyvä saada äidiltä ruokaa mukaan. Ei tarvinnut itse laittaa. Ruoka on tosi tärkeää, juuri tuollainen tavallinen kotiruoka. Jos jaksat tehdä jauhelihasta tytölle jotain, ennen kuin se menee vanhaksi, hän on varmaan ilahtunut saadessaan valmista ruokaa.

Minuakin kyllä ahdistaisi, jos olisi päivämäärä, että on pakko jaksaa tehdä ruoka tietystä aineksesta. Kaikki aikataulut ahdistavat. Silloin voi tulla todella huono olo. Ikinä ei voi tietää, milloin olo huonontuu tai paranee. Jos on jotakin pakollista, kaikki pitää perua tai jättää tekemättä, jos ei jaksakaan eikä pysty.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.02.2022 klo 20:11

Harmittaa vähän nämä tukinetin ongelmat. Käyttäjät yhtäkkiä plokataan chätistä pois. Sä oot siellä, mut nimesi on harmaana ja ei pysty kirjoittamaan mitään. Siinä meni yli puolet chätistä pois ja just pahaan aikaan. En pystynyt ees ohjaajille kertoo, mitähän nekin ajatteli, kun lähin vaan sieltä pois. Monta kertaa yritin, sit lopetin yrittämisen. Tä ei ole eka kerta, tai no tais olla toka kerta mulle, mut tätä samaa on tapahtunut monelle muulle. Onko käyttäjissä jokin aikakatkaisu,ainakin niin tuntuu. Mut onneks pääsin sit samaan aikaa toiseen chättiin.

Huomenna pitää aamusta lähtee vanhemmille hakee ruokatarvikkeita ja sitten tulla kiireellä kotio leipomaan ja tekemään ruokaa tytölle, paljon. TYttö tulee illemmalla hakemaan sitten. Miten mahan onnistua. Onneks ei ne työmiehet tule, vaan tulee perjantaina vasta.

Taidan mennä nukkumaan heti pelin ja iltatoimen jälkeen...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.02.2022 klo 08:28

Nukuin viime yönä taas paremmin. Kohta pitää syödä aamiaista. En ole vielä edes hakenut sanomalehteä. En jaksa oikein keskittyä mihinkään nyt.

Jospa saisin tänään imuroitua edes vähäsen. Väsyttää, vaikka nukuin aika paljon.