Soroppi, kiitos kysymästä, kyllä minulla on hoitokontakti. Siksi kai olen vielä hengissä. Päivät on silti tällaisia, ei näille mitään voi. Tämä on niitä masennuksia, joihin ei mikään hoito tehoa. Tällasta on varmaan aika monella. Ei ole totta, että masennusta aina voidaan hoitaa. Ei useinkaan voida, vaikka mitä apua olisi hakenut. Joskus voidaan. Riippuu varmaan siitä, mistä syistä masennus tai ahdistus on peräisin.
Välillä ei tunnu masennusta vaan on hirveä ahdistus. Välillä on hetki tasapainoisempaa oloa, mutta se on lyhyt ja sitten taas kaikki lähtee uudelleen käyntiin.
Tänään sain tehtyä vähän töitä jostain syystä. En tiedä miksi se onnistui. Sitten väsähdin ihan täysin enkä enää pystynyt jatkamaan. Nyt olen taas melkein samassa tilassa kuin eilen. Mikään ei kiinnosta. Työkään ei kiinnostanut, mutta sain aloitettua ja sitten ikään kuin pääsin vauhtiin ja onnistuin tekemään siihen asti, kunnes taas tuli väsymys.
Saloka, mullakin aina unohtuu ottaa liha pakkasesta sulamaan ajoissa. Yritän ostaa samana päivänä tai edellisenä tuoretta, juuri koska on monta kertaa käynyt tuolla tavalla. Mutta aina ei pysty lähtemään kauppaan silloin kun pitäisi laittaa sitä ruokaa. Siksi ostan pakkaseen myös. Se on melkein mahdotonta muistaa ottaa sulamaan ajoissa. Jauhelihaa voi sulattaa mikrossakin. Tajusin vasta äskettäin, kun epätoivoissani sulatin jotain umpijäistä jauhelihakönttiä, että jos se alkaa paistua mikrossa osittain, se ei haittaa, jos se on tarkoitus paistaa pannulla sitten kuitenkin. Sulanutta osaa voi vähän kaapia pois siitä päältä. Kokolihasta en tiedä, mutta jauhelihaa pystyy jotenkin sulattelemaan. On siinä silti hirveästi ylimääräistä työtä verrattuna siihen, jos voisi valmiiksi sulan köntin laittaa pannulle. En tiedä, miten lihapullien käy. Ehkä jos se vähän paistuu mikrossa, lihapullat ei pysy enää kasassa. En ole kokeillut. Jauhelihakastikkeessa ei haitannut.