Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2022 klo 09:14

Heräsin 6lta, onneks nyt tulee hiihtoa vihdoin. Olen tässä koittanu kutoo samalla.

Tytöllä ollu vaikea yö. Oli kiittäny viestillä tuesta. Toivon ettei tyttö tee mitään tyhmää. Että hän meni viestin jälkeen sänkyyn nukkumaan. Laitoin nyt vasta hänelle vastauksen, ku en uskaltanu 6lta laittas.

Olen juonut teetä, että jaksan. Hiihon jälkeen meen suihkuun. Sit muutama tunti ja alkaa pari jäkis ottelua.

Olo on voimaton. Pää hiukan kipee. Jaksamaton. Pitää va jaksaa. Onneks tänään on ruoka valmiina. Maanantaina on tekopäivä, jolloin yritän olla aktiivinen. Nä 2 pvä saa olla tämmösii va.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.02.2022 klo 10:44

Minullakin voimaton olo tänä aamuna. Väsyttää. Kaikkeen pitäisi pakottaa itsensä. Pakotin jo pyykkiä pesemään ja aamiaista laittamaan. En jaksa enää mitään. Heikolta tuntuu olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2022 klo 11:29

Suihkussa käyty, jippii! Miten masentuneelle voi yks suihku olla näin vaikea? Saati vaatteiden vaihto.

Tyttö vissiin nukkuu vielä. Ei ainakaan ole viestiin reagoinu. Annan hänen olla, kyl hän sit ilmoittaa.

Ma täytyy viä toi yks roskapussi, kun käy varaamassa tuvan. Onneks ei tarvii ku koneellinen pestä. Se on nopee homma. Sillä aikaa täytyy sit kuivat laittaa kaappiin. Pitää muistaa ladata kuulokkeet huomenna, että voi kuunnella musiikkia samalla ku hyörii kotona. Ai ni, ruokakin tarvii ma tehä.

Täytyy öljytä kasvot. Kiristää ja sattuu niin paljon. Jos se auttais iltaan asti. Huulet alkaa olee okei onneks. Toinen huulenpieli on rikki vielä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2022 klo 15:46

Tytön muutto ei oikein menny niin ku piti. Ennen muuttoa tyttö oli kipeenä, jotain ihmeellistä. Sit oli muutto ja tänään poikkis on mahataudis. Tyttö joutu peruu kaikki ma menot, jos mahatauti iskee häneenki, jos hänel ei sitä ennen muuttoa ollu.  Mut tyttö on nyt ok. Purkaa tavaroita.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2022 klo 21:09

OLen isän sukkia tehnyt kovaa vauhtia, että isä saa ne jalkaan sairaalaan. Vaikka päätä on särkenyt, ni silti vaan tilkutan ihan hullun lailla. 8 h päästä olis oltava hereillä, mut en tiä koska meen ees nukkuu. Pitäiskö huomenna nukkuu päikkärit. En tosin ole tänäänkä nukkunu, vaikka olen 6lta noussu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2022 klo 08:43

Kun suomi sekos ja voitti ensimmäisen olympiakullansa.

Aamul oli ennen 5 herätys. En jaksanu ku nuokkuu. Nyt hain teetä ja yritän piristyy. Onneks huomen saa aamulla nukkua.

Nii ja kerttu pronssia!

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.02.2022 klo 09:52

Nukuin paremmin. Silti taas uupunut olo. Aamiainen on syöty. Mikään ei oikeastaan kiinnosta. En tiedä, mitä tekisin. Pitäisi siivota ja pitäisi vaikka mitä, mutten jaksa. Ei ole mitään, mikä kiinnostaisi yhtään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2022 klo 11:02

Tuli yksinäinen olo, täysi tyhjyys, täysin välinpitämättömyys, täysin turha olo. Tuntuu ettei kenellekään kiinnosta enää mikään livessä, mikä mulle kuuluu tai menee. Pidetään itsestään selvyytenä että pärjään ja voin hyvin. Jos olis kolaa, joisin ton lopun viinan. Haluaisin vaan vajota tiedottomaan tilaan ja olla siellä loppu elämän.  En halua elää enää. en halua olla tässä elämässä enää mukana.  Ei ees toi aurinko valaise tarpeeksi. Anteeksi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2022 klo 12:41

Laitoin ruokaa, kun kello jo näyttää noin paljon. Sain ruuan eteeni, ei tee mieli syä. Tuli henkisesti huono olo. Päätä sattuu ja jotenkin pitäis jaksaa eteenpäin. Huomenna pitäis jaksaa siivota ja tehä ruokaa ja pestä pyykkiä. Onko sillä välii, jollen tee mitään. Kerään pyykkejä taas nurkkiin ja roskia. Jne. Mut pakko mun on tota ruokaa syä,jos vaikka pääkin tykkäis siitä. Huomenna ei voi teetäkään viikkoon jua, ehkä lauantaina voi. Se tietää mehua sitten vaan.

Olen henkisesti niin väsynyt etten jaksa. Ehkä myös fyysisesti. Olen niin monta huonoa yötä tässä nukkunu. Illalla yritän mennä ajoissa nukkuu, että pääsen aamulla ylös ajoissa, tekemään jotain.

Mut nyt yritän syä....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2022 klo 15:39

Tein toscapiirakkaa, saa nähä millaista siitä tuli sit ku jäähtyy.

Laitoin astiat koneeseen ja koneen käyntiin ajattelematta. Nyt mun täytyy olla ylhäällä kunnes se ohjelma on valmis.

Roskat vois illalla kerätä makuuhuoneesta. Ja vähän kattoo missä on mikin. Ompelukoneen vois laittaa hetkeks laatikkoon takas. Lääkkeet tarvii jakaa tänään.

Huomenna sit jatkuu siivous ja tekemättömien töiden teko. Ruuasta huomasin et ei vissiin makaronit riitä laatikkoon. Pitää lisätä pastaa joukkoon. Onneks sitä mul on jonkin verran.

Tyttö tressaa taas, nyt tavaroiden purkausta. Annan hänen olla. Äskö laitto anteex pyyntöviestin. Kyl hän sit soittaa tai textaa ku apua tarvii.

Onko täällä muuten jonkulla logitecin mikro? Mulle uusi tuttavuus ja tyttö on ostanu semmoisen. Siel on joku pahvi (?) Ilmeisesti uunin sisällä. Pitääkö se olla siel vai ei?  Ohjekirja ei oikee avaa asiaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.02.2022 klo 16:09

Huono päivä tänään on ollut. Mikään ei oikein kiinnosta. Ruuan sain laitettua.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.02.2022 klo 20:13

Saloka, en tiedä mikrosta, pitääkö pahvin olla siellä vai ei. Kuulostaa kummalliselta. Nykyään ohjekirjatkin voi olla vaan joku lappunen, jossa käsketään katsoa netistä. Eikä mikään selviä sieltä. Kaikki on niin vaikeaksi mennyt.

Minulla tänään on ollut tosi huono päivä. Mikään ei ole kiinnostanut. Makasin melkein koko päivän. Sitten vein tytön ja samalla kävin kaupassa ja ostin herkkuja ja söin kolme jäätelöä perätysten, sellasia isoja puikkojäätelöitä.

Kauhea päivä. Eilinenkin jo oli vaikea, mutta varsinkin tänään. Nukuin kyllä taas vaihteeksi ihan hyvin viime yönä.

Saloka, sulla on varmaan tullut huono olo jostain, kun tietyt ihmiset eivät ole vastanneet tai ovat jotenkin ikävästi sanoneet tai viestitelleet. Sellaisesta voi tulla todella huono olo, vaikka asia olisi pieni. Minulla tulee yleensä halu kuolla ja tuhota kaikki.

Tänään ei ole ollut edes halua kuolla. Kaikki on vaan tuntunut samantekevältä, mikään ei kiinnosta. Minulle ei ole edes tapahtunut oikeastaan mitään. Tuli vaan tämmöinen huono päivä. Toivottavasti huomenna olisi edes vähän parempi.

Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2022 klo 09:06

Onkohan se mikron pahvi Mica levy? Pitää olla siellä ja se on vaihettava aina silloin tällöin. Itse vaihdan puolen vuoden välein. Googlella löytyy tietoa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.02.2022 klo 09:33

Purjevene kirjoitti:
Tänään ei ole ollut edes halua kuolla. Kaikki on vaan tuntunut samantekevältä, mikään ei kiinnosta. Minulle ei ole edes tapahtunut oikeastaan mitään. Tuli vaan tämmöinen huono päivä. Toivottavasti huomenna olisi edes vähän parempi.

Musta kuulostaa positiiviselta ettei tänään ole ollut halua kuolla, mutta muuten kuulostat kyllä oikein oppikirjaesimerkiltä masentuneesta ihmisestä. Olet todennäköisesti jossain vaiheessa kertonut, mutta haluatko muistuttaa mua miten se olikaan, oliko sulla jotain hoitokontaktia, tai tuntuisiko yhteyden ottaminen perusterveydenhuoltoon mahdolliselta ajatukselta? Joka tapauksessa, toivon että huomisesi tuntuisi helpommalta.

Samoin parempia päiviä salokalle! (En tiedä millaisesta pahvista tyttösi mikrossa on kyse, mutta muistan jossain vaiheessa käyttäneeni ongelmitta mikroa jossa jokin sisäseinä oli pahvisen oloinen. Ehkä se oli sitten se lehmuksen mainitsema mica-levy.)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.02.2022 klo 11:13

Kiitos mica levystä, se taitaa olla se. Laitoin tytölle tiedot.

Mä lamaannuin täysin. Äiti herätti mut ja kysy, lähdenkö häntä saattaa h-lääkäriin. Mulla oli kyl tänään muu ajatus. Sit muistin et unohin lihan pakkaseen illalla. Kaikki menee perseelleen. Päätin etten tee sit mitään. Olkoon pyykit pesemättä, ruoka tekemättä ja siivoomatta. Mä istun tässä...