Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2022 klo 08:54

Hei saloka. Teetkö ihan pellisen pannukakkua? Olisi kyllä hyvää mutta söisin sen kokonaan samana päivänä. Lettuja paistan aina, kun tyttö tulee mutten pelkästään itselleni.

Kokeilin tehdä suklaa brownien mikrossa, kun se olisi sopivan pieni. Joku siinä ei onnistunut, kun tuli vain pari lusikallista ja loput kuivui kuppiin. Oletko kokeillut?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.02.2022 klo 12:02

saloka kirjoitti:
Jotenkin tuntuu etten olisi "sairas", että mitään masista ei olisi, vaikka tiedän että se on mussä koko ajan. Se jarruttaa mua. Se laittaa mun laiskaksi. Tekee tyhmäksi. Saamattomaksi.

Eiköhän se ole sairaus siinä missä muutkin, niin että se oireilee välillä enemmän tai välillä vähemmän, tai voi joskus parantua kokonaankin 🙂 Joillakin ihmisillä on (perimän/kasvuhistorian tuottama) taipumus siihen että masennus uusii herkästi, mutta mun mielestäni ei ole syytä ajatella että ne masennuksen seuraukset, jotka arjessasi tällä hetkellä näkyy, ovat pysyviä.

Mullakin on tänään vähän puolivillainen päivä - missasin pari tuntia unta aamuyöstä, ja koska olen stressaantunut, päädyin aloittamaan työt superaikaisin vaikka ei ehkä olisi kannattanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2022 klo 14:16

Tein eilen vaan lettuja. Olis pitänyt tehä pannaria. Jos tänään jaksais tehä pannaria, tosisokerilla pelkästään se ei maistu miltään.

en ole mikro brownieta tehnyt ikinä. En ees tiä miten semmoinen tehään ja jos oppeisin,ni sit lihoisin kun menen koukkuun siihen.

2 yötä menny ihmeen hyvin.

Taidan mennä tekee sen pannarin uuniin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2022 klo 17:05

en tehny pannaria, jumituin tietokoneelle. HUomiseksi otin lihaa sulamaan, eli olis makaronilaatikkoa viikonlopuksi. Pitäis jauhelihaa hommata lisää pikku hiljaa, alkaa loppuu meinaan. En tiä kuinka paljon on enää, ei montaa pakettia.

Olen lisännyt syömisiä,mut maha ei tykkää. Se on kipeenä koko ajan. Eikö se ole tottunut ruokaan tai mikä kumma sitä vaivaa. Mut mä syön niin paljon kun tekee mieli, kärsin sit mahapuruista tai en.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.02.2022 klo 19:34

Letut on tosiaan superhyviä, mutta niin on pannarikin. Välillä paistan illaksi pannarin. Se on niin ihanan helppo laittaa uuniin. Päälle laitan yleensä vähän hilloa ja joskus vaniljajäätelöä myös. Joskus syön pannaria pari palaa ihan sellaisenaankin, kun se on juuri paistettuna niin hyvää.

Kävin äsken kävelemässä pienen lenkin. Sen jälkeen lapioin roskiksen edustan ja autolle väylän auki. Lumiaura oli käynyt ja tehnyt kasaa siihen eteen.

Tuntuu, että olen ihan väsyksissä ja on loputon määrä asioita, joita pitää koko ajan tehdä. Taas on liikaa kaikkea.

Sain kuitenkin aikaiseksi pestä hiukset. Sekin tuntui uuvuttavalta, mutta on nyt tehty. Tuli parempi olo.

Keitin iltapäivällä itselleni riisipuuroa. Söin sitä jo aiemmin ja kohta syön lisää. Huomenna pitää käydä isossa ruokakaupassa ja ostaa viikonlopuksi myös tytölle ruokaa, molemmille. Pitää taas laittaa jotain oikeaa ruokaa. Ajattelin jonkinlaista kanapastaa. En ole ennen tehnyt. Pastoja voisi tehdä varmaan aika luovasti, jos osaisi. Yritän opetella nyt yhdenlaisen kanapastan. Toivottavasti siitä tulee syömäkelpoista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2022 klo 21:24

Pitäis keksiä tekemistä tukarin kanssa. Pitäis alkaa nukkuu.

En o 3 päivään tehny mitään. Olen öllu koneella va. Tai no, sain mä ommeltuu siskon projektia eteenpäin. Olen saanu neulottuu omia tossukoita eteenpäin.

Huomenna on tapaaminen ja la vanhemmat lähtevät ehkä viikoksi pois.

Tytön poikkis on vissiin koronassa, mut tyttö ei ole vaarassa.

Ootan sunnuntaita, et pääsen tost kortisonista eroon. Sitä on inhottava laittaa, kun on sellaista vaseliini tyyppistä. Tyynyliinat täytyy vaihtaa su, niis on varmaan sitä rasvaa.

Pitäis sinne tuvallekki mennä ja pestä noi lakanat. Harmi va ku urheilu alkaa lauantaina.

Mitä mä teen mun elämälläni? En osaa mitään organisoida kunnolla. Ainut olis, jos huomen menis kattoo onko tuvassa tilaa ja mennä huomenna sinne. 12 jälkeen mulla on hyvä aika mennä. Pitääkin kysyy tukarilta, jos käydään sielt kattoo aikaa. Sit saisin noi lakanat pestyy ja hupparit.

Käyttäjä kirjoittanut 04.02.2022 klo 09:53

Onnistuisiko sulta sellainen, että heti aamusta teet jotain pakollista hommaa? Sitten vasta avaat tietokoneen ja annat itsellesi palkioksi vaikka chat-keskustelun. Taas sen jälkeen teet jotain hommaa, taas palkkio jne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.02.2022 klo 13:07

Lehmus yritän tehä ns. Vapaapäivinä asioita. Mut joskus nekin menee penkin alle.

Toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä koneessa. Ekanjo ripustin kuivumaan. Tiskit laitoin koneeseen ja sen laitan päälle kun tulen tuvalta. Sit teen ruuanki. Kävin n. 30 min lenkillä ennen tota lumisadetta. Nyt siel onki kaamee ilma.

Kun saan loput jutut tehtyy, ajattelin olla vaan. Kattoa telkkaa ja kutoa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.02.2022 klo 18:58

Saloka, aikataulujen organisointi on tosi vaikeaa varsinkin silloin, jos on huono olo eikä aivot toimi kunnolla. Minulla ei silloin onnistu mikään organisointi. Jahkaan vaan edestakaisin yksinkertaisia päätöksiä, eikä mikään tunnu sujuvan. Se johtuu huonosta olosta ja ahdistuksesta yleensä minulla. Joskus kun on parempi hetki, voin onnistua ihan helposti miettimään samat asiat. Huonona hetkenä yksinkertainenkin asia voi osoittautua ihan toivottomaksi saada järjestymään.

Minulla ahdistuksen ja epämääräisen huonon olon määrä on se, mikä jumittaa kaikkea tekemistä. Olisi parempi vain levätä ja odottaa selkeämpää hetkeä. Välillä teen niin, mutta jos sellaista ei vaan millään tule, on jossain vaiheessa ihan pakko väkisin alkaa tehdä edes jotain pientä, jotta saa tehtyä. Muuten loppuu ruoka tai astiat tai puhtaat vaatteet.

Hienoa saloka, että sait pesutuvassa pestyä pyykkejä! Kuulostaa kätevältä, jos ne saa sinne ripustettua kuivumaankin.

Minäkin sain kaksi koneellista pyykkiä pestyä tänään. Tiskikonekin oli päällä ja pitäisi vielä tyhjentää. Sitten on suurin osa tämän päivän töistä tehty. Ruokaakin laitoin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2022 klo 01:19

Kello on yli 1 ja mä kukun vielä. 4h sit otettu melatoniini ei vaikuta.

Kuulen ku ulkona tuuli vinkuu. Välillä se on pelottavaa. Minkälainen sää mahtaa huomenna olla. Toivottavasti ei kamala, kun vanhempien pitäis lähtee mökille.

Pakko alkaa koittaa nukkua. Kello on aamulla herättämässä, etten nukkuis liikaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2022 klo 12:39

Purjevene, en mä uskalla jättää pyykkejäni pesutuvalle. Ne kuivuu täällä kotonakin ihan hyvin.

Taidan käydä ylikierroksilla. Vähän on virtaa liikaa. Lyhyet yöunet ja ei ku menoks. En pysty ees sohvalla rauhottuu. Söin äskön, jos se väsyttäis hiukan. Laitoin astiakoneen päälle, kun ei ole puhtaita lautasia enää. Myin vanhan mikroni. Olen aloittanut uudet tussukoiden teon, kun edelliset on jalassa. Mietin pitäiskö suihkuun mennä tänään.

Jotenki on sekava olla. Onko se sit väsymystä tai mitä. Kai mä jaksan jotenki tämän päivän.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 05.02.2022 klo 15:57

Saloka, tosi paljon olet jaksanut tehdä.

Minullakin on usein juuri tuo olo, että ei pysty rauhoittumaan. Olen kyllä nukkunut viime aikoina aika hyvin.

Tänään on ollut helpompi päivä, vaikka lumitöitä oli paljon. Kaikki lihakset on ihan väsyneet.

Eilistä kanapataa lämmitin ruuaksi. Sitä riittää vielä ainakin illaksi.

Vein tytön kauempana asuvan kaverinsa luo. Menivät ulkoilemaan. En tiedä, kauanko hän siellä viihtyy, mutta hyvä että ovat ulkona. Olin iloinen siitä, että kaverit pyysivät mukaan, vaikka pitääkin viedä ja hakea, kun on enemmän matkaa. Samalla tuli kaivettua auto esille lumen alta.

Tuntuu väsyneeltä. Ahdistusta ei ole nyt niin paljon kuin normaalisti. Vielä yhden kerran tänään pitää lähteä liikkeelle, kun tyttö on haettava takaisin. En jaksaisi enää lähteä mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.02.2022 klo 18:39

Vasenta alamahaa sattuu, tai antaa ns sähköiskuja. Välillä tekee mieli huutaa kivusta. Kai se yöllä paranee.

Mietin, söiskö vielä pannaria. Ei se kyl miltään maistu.

Olen jotenki väsy, mut en pysty rauhottuu. Koko ajan tarvii jotain tehä, eikä levätä. Kumpa ens yön saisin nukkua. Kello on taas ajoissa herättämässä.

Vanhemmat lähti.

Käyttäjä kirjoittanut 06.02.2022 klo 07:51

Mullakin kello soi ajoissa mutta pettymys oli Rukajärvi. Saas nähdä miten Niskanen tänään. Veikkaan sijaa 7.

Miten maha nyt aamulla voi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.02.2022 klo 14:05

Lehmus, maha parani yön aikana.

Suomi ja Iivo Niskanen sai pronssia. Ite torkahin kisan aikana.

tyttö on taas pirtee oma itsensä. Eilen oli nukkunu koko päivän.

Mä sain taas yöllä nukkua suht hyvin. Heräsin ennen kelloa.

Tänään otetaan iisisti.

Nyt mäkihyppyä...