Mietin äitin sanoja puhelimessa, isä ei ehkä tule enää kotiin. Äiti on ain ollu toiveikas ja sano to et kyl isä kotiin tulee päikyTä, mut päivän vierailu muutti kaiken. Isälle annetaan koko ajan jotain happea. Se ei lisää elinaikaa, mut helpottaa hengittää ehkä paremmin. Isäl on myös katetri, josta hän ei yhtään tykkää. Isälle pitää puhuu ku 1 vuotiaalle, et hän ymmärtäis hiukan maailmasta. Jaksaa olla hetken hereillä, kunnes nukahtaa taas. Nä on äitin kertomaa. Mä en mee isää kattoo. Tyttö haluaa mennä ja menee tänään lauantaina. Näen silmissäni keskiviikon tapaamisen isän kanssa. Kinattiin sukan pituudesta. Mua ei tapaaminen ahdistanu ollenkaan, mut kun äiti tuli, lähdimme aika äkkiä kauppaan. Olin sitä ennen ihmeen kauan ollu yksin isän kans. Huomasin silloin jo, ettei kaikki ole okei.
Mä en tiä mitä teen, jos isä ei tuu kotiin. Nyt jo on synkkä isänpäivä, tuleeko joulusta ankee. Peruunko kaikki suunnitelmat jouluna. En tiä. En tiä mitään. On va ni paska olla. En ottanu aamulla lääkkeitä, en halunnu. En tiä otanko tänään. Olen alkanu pelleilee näköjään lääkkeiden kans. Miten saan sen loppuu? Kun ei tuu ees huono olo siitä. Tai no tulee, kun ei ota mahasuojaa. Mut muuten ei.
Uv:nä vedän pääni täyteen. Se on sovittu jo. Olen silloin ollu 2v. Melkein raittiina. Viime kesänä yritin lonkkuu jua, mut tuli hirvee närästys ja olo. Joten sitä ei voi juomiseksi sanoa. En halua olla raitis. Ihan ni ku en ole kasvissyöjä, vaikka käytän niitä tuotteita aika paljon. Syön myös lihaa, jos sitä on. Mutta en käytä maitotuotteita enkä kalaa missään muodossa. Ehkä kalaöljypillereitä sit joskus ku kehtaan ostaa.
Pelkään mennä nukkuu. Pelkään sitä unta mihin herään. Pelkään että se on isästä. Olen jo kerran nähny isän hautajaisista unta. Siit on aikaa. Mut en voi taistella unta vastaan kauan. Olen jo kauan sit ottanu melatoniinin. Ei se tunnu enää auttavan, tai ei auta tässä tulanteessa. Ehkä mun on vaan uskallettava ja antaa pirulle pikku sormi.