Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.09.2021 klo 23:03

Ostin eilen uuden h.harjan ja tahnan. Ei ollu paljoo valinnan varaa kaupassa. Nyt luin harjan tiedot, siinä on hiiltä. Se on ihanan pehmeä ja toivon että sellaisena pysyy. Tahna on ihan ok makuista, ei vahvaa, mut ei laimeetakaan. Olen tyytyväinen.

Ulkona sataa vettä. Pisarat hakkaa ikkunalautaa. Onneks ei enää vissiin tuule.

Sain hyvää matkaa hametta tehtyy, piti välillä va kaivaa ja rullata jämälankoja. Huomenna taas jatkuu...

En ymmärrä kroppaani, mut ei mun vissiin tarviikka.

Illalla olkkaan kantautu sipulin tuoksu joka sai mut aivastelee ja silmii polttelee. Nyt on sit pää hiukan kipeenä. Jippii ja kiitos.

Huomenna ei ole oikeastaan mitään erikoista. Kai mä vaan oon ja kutoilen. Syön sen pitsanpalan.  Mul on 3 työtä menossa yhtä aikaa, joten on pakko kaikki vapaa aika pistää niihin.

Muistini kanssa koetellaan taas. Mut minkä sille mahtaa ku aamun tekemisiä ei sellai muista. Teenkö asiat liian hätäisesti ja nopiaan, vai mistä kiikastaa?

Vkl:n suunnitelmissa suihku ja kukkien kastelu. Kukat saa kerran 2 viikossa nyt vettä. Yritän sitä nyt.

Mut joo. 2 kirjettä oottaa kirjoittamista, mut en jaksa nyt kirjoitella. Varmaan ihmettelevät jo. Ei o ainakaan kyselyitä tullu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.09.2021 klo 15:47

Eihän sitä nyt aina muista, kun päivät on niin samanlaisia. Minäkään en aina muista, mitä aamulla on tänään tapahtunu. Vai oliko se eilen. Vai toissapäivänä.

Tänään on taas sellanen päivä, etten jaksa mitään. Väsyttää joka tavalla. Yritin tehdä vähän töitä mutta siitä ei tullut oikein mitään. Huonoa oli.

Onnistuin syömään puoliltapäivin ruokaa. Siinä tämän päivän saavutukset. Aamukahvit keitin, kuten joka aamu.

Viikonloppuna pitäisi siivota ja vaihtaa lakanat. En tiedä jaksanko. Tuntuu kuin tiejyrän alle olisin jääny. Väsyttää niin kovasti.

Ulkona sataa vähän. Tuntuu mukavalta, että sataa. Silloin on jotenkin rauhallisempaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2021 klo 17:32

Oon melkein 10 asti neulonut, eli 7 tuntia. Aikaansaanokseni on n. 17 cm 190 kpl silmukoita / rivi. Sormet sattuu ihan sairaan paljon, mut en silti lopeta kutomista tänään. Siirryn sukkien pariin.

Söin pitsaa ruuaksi. Nyt kun oon täyttänytmahani teellä, on se tehnyt vähän häijyä. Pitäis heittää koko tee pois, tai koittaa makuteetä jua. Mut toi sokeripommi auttaa pitämään mua energiassa.

Saa nähä joutuuko illalla turvautuu särkylääkkeisiin, jollei kipu lakkaa ja jos en saa mistään asentoo.

Ajattelin, jos huomenna alkaisin purkaa noita 2 kirjettä ja vastata niihin. Olen kuukauden kohta pitänyt toista ja toinen on jo varmaan 2 kk ollu. Saa kyl nähä miten kynä pysyy kädessä.

väsyttää aika paljon. Tiedän että tä menee kohta ohi ja sitten piristyn, ku pitää sänkyyn mennä. Pitää va jaksaa tämä väsy yli.

Ulkona ollu koko päivän masentava ilma. Ei paljoo o tehnyteilen myrskyn ja tänään harmauden takii mennä ulos.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.09.2021 klo 23:00

Sain mä yhen sukkaparin sukan valmiiksi. Tuli söpöt. 0-6kk ikäiselle.

Mietin täs, ottaisko kirjan ja lukis, vai ettiskö ohjeita puhelimesta. Ei oikee nukuta vielä, ni ku sillon klo 17 aikoihin muistaakseni kirjoitin.

Huomenna taas kutomismaratoni. Saa rauhassa olla ja kattoo telkkaa tai triimii. Eikä noi sormet enää ni kipeet o.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.09.2021 klo 12:59

Purjevene kirjoitti:
Eihän sitä nyt aina muista, kun päivät on niin samanlaisia. Minäkään en aina muista, mitä aamulla on tänään tapahtunu. Vai oliko se eilen. Vai toissapäivänä.

Tänään on taas sellanen päivä, etten jaksa mitään. Väsyttää joka tavalla. Yritin tehdä vähän töitä mutta siitä ei tullut oikein mitään. Huonoa oli.

Onnistuin syömään puoliltapäivin ruokaa. Siinä tämän päivän saavutukset. Aamukahvit keitin, kuten joka aamu.

Viikonloppuna pitäisi siivota ja vaihtaa lakanat. En tiedä jaksanko. Tuntuu kuin tiejyrän alle olisin jääny. Väsyttää niin kovasti.

Ulkona sataa vähän. Tuntuu mukavalta, että sataa. Silloin on jotenkin rauhallisempaa.

Purjevene, hyvä että sait syötyy ja juotuu aamukahvit. Harmi kun voimasi on hiipunut.

Heräsin ihme kolinaan, enkä tiä mikä se oli. puol tuntii sitä kuulu. Ihan ku joku olis patteria hakannut. Päätin sit nousta, kun ei se meteli antanut nukkua. Nyt oon ihan puol unessa.  olen juonut jo litran teetä ja puoli litraa oottaa tos likoomista. Kastelin tai laitoin juurrutusastioihin vettä lisää. Olen hiukan aikaaa kutoskellut tässä, eli tunnin suunnilleen. Kohta alkaa urheilumaratoni telkkarista ja samalla striimejä tietokoneella. Ei tuu tylsä ilta, ainakaan.

Vanhemmat tulee tänään. Loma loppui. Nyt saa taas miettii ja pelkää koska äiti juoksuttaa mua ympäri kaupunkia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.09.2021 klo 17:04

Saloka, olet kutonut hirmuisen paljon! Se on kyllä hyvä taito. Ihanaa, että osaat! Se voisi rauhoittaa minunkin mieltä välillä. Siinä on sopivasti käsillä tekemistä. Vähitellen tulisi lisää tehtyä. Se voisi olla vähän samanlaista kuin kirjan lukeminen, mutta aina en pysty keskittymään kirjaan, jos on huono olo. Enkä telkkariin. Pystyisinköhän silloin kutomaan.

Mietin, että osaisinkohan tehdä jotain tavallista silmukkaa, jos ostaisin puikot ja lankakerän tai pari. Katson ensin, löytyykö kotoa. Puikkoja ei ole, mutta lankaa saattaisi löytyä. Jotain oikein helppoa voisi tehdä. Jos katsoisin netistä ohjeita, miten luodaan silmukat. En muista enää. En osaa mitään perustaitojakaan enää. Voiko neulomalla tehdä yksinkertaisen pannulapun, kuten koulussa tehtiin? Vai virkattiinko ne. En enää muista.

Meillä on kanssa näitä outoja patterikolinoita usein. Välillä naapurissa ikään kuin hakataan patteria. Välillä tömistellään painavia tavaroita. Välillä kuulostaa siltä kuin patterista olisi valutettu vettä, sellasta kohinaa ja suhinaa, jota kestää puolisen tuntia ja sitten loppuu. Sekin kuuluu patterista, ei ole vesihanan tai suihkun ääni.

Viime yönä oli taas metelöintiä, juhlimista. Huutoa, tömistelyä, musiikkia. En saanut nukuttua. Väsyttää. En ole tänään saanut mitään aikaan, mutta laitoin juuri vähän pyykkiä koneeseen. Unohdin syödäkin päivällä mutta oli onneksi yksi mikrossa lämmitettävä eines vielä jääkaapissa. Söin iltapäivällä. Auttoi vähän.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.09.2021 klo 17:07

Tuliko sinun pitsasta hyvää, saloka?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.09.2021 klo 21:06

Purjevene, patalappu kannattaa tehä 2 kertaiseksi, niin ei polta näppejä tai tehä niin ison että sen saa 2 tai 4 kertaiseksi.

Pitsa on vähän suolasta,vaikka en lisännyt kun taikinaan suolaa. No huomenna vika pala ja sitten ma kaupaan ostamaan sokeria ja peruna-sipuliseosta.

Vanhemmat on palannut kaupunkiin ja siellä on sisko taas huohottanut,että on kiire kaupunkiin.

Olen 9 tuntii kutonut tänään. Hiukan tuntuu sormissa, mut ei se haittaa.Yritän huomenna saada ton selättimen valmiiksi, että ma voin viä sen tai sisko voi tulla hakemaan.

Huomenna pitäisi jaksaa suihkuun mennä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.09.2021 klo 07:56

Saloka, kiitos ohjeesta, että patalappu kannattaa tehdä moninkertaiseksi ja paksummaksi! Tai jos tekee niin ison, että voi taittaa sen vähintään 2-kertaiseksi. En olisi tullut ajatelleeksi.

Tosi paljon jaksat kutoa päivän aikana, saloka. 9 tuntia on hurjan paljon. Saat varmaan paljon tehtyä.

Viime yö meni vähän paremmin, mutta väsyttää vieläkin. Naapureista on taas ollut kiusaa. Siitä tulee huonoa oloa ja voimat vähenee.

Yritän pestä lakanoita. Laitoin jo ensimmäisen erän pesukoneeseen. Pitäisi muutenkin siivota edes vähän, mutta on väsynyt olo.

Söin jo aamiaista. Nyt yritän keittää kahvia ja lukea kirjaa. Jos saisin sen verran voimia, että jotain saisin tehtyä.

Unohdin ostaa lisää kamomillateetä eilen. Rooibosta on onneksi vielä. Iltaisin lämmin tee on hyvä, varsinkin jos tuntuu vähän kylmältä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.09.2021 klo 17:23

Purjevene <3

TÄnään oli suht hyvä päivä syömiseen asti. Se väsyttija väsyttää vieläkin. Olen jo kauan nähnyt sen että olen paljon pirteempi, kun en syö enkä juo. Mulla vähenee energiat, kun saan niitä. Nyt sit loppu illan yritän tässä jotenkin selvitä siihen asti kun nukkumaan meno on.

Eilinen neulontasessio jatkuu tänään, tosin ei ihan niin paljon tunteja. Äiti tossavei töitäni taas osan siskolle ja osan jonnekkin.

Huomenna pitää kauppaan mennä ja sen jälkeen alkaa tekee vispipuuroo. Äiti toi puolukoita.

Nyt on taas niin huono olo, että en tiä missä asennossa olen. Yritän taistella.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.09.2021 klo 20:13

Saloka, onpa kurjaa, että sulla on noin huono olo.

Tosiaan erikoista, jos ruoka ja juoma väsyttää aina. Ihmisten välillä on tietysti eroa siinä, mikä väsyttää enemmän ja mikä piristää, mutta minustakin kyllä yleensä ruuan saamisen pitäisi lisätä energiaa. Heti syömisen jälkeen voi väsyttää, mutta yleensä väsymys menee ohi ja sitten jaksaa taas paremmin. Sinulla ei taida mennä. Kurjalta varmasti tuntuu tuo.

Puolukat on ihania. Oliko äitisi poiminut niitä itse? Joskus olen tehnyt niistä yksinkertaista puolukkarahkaa.

Tänään loppupäivä on ollut parempaa. Olo alkoi parantua iltapäivällä jossain vaiheessa. Silti en enää jaksa mitään alkaa tehdä. Lakanat sain pestyä ja vähän muutakin pyykkiä. Ehkä luen loppuillan. Nyt on sen verran parempi olo, että jaksan keskittyä kirjaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.09.2021 klo 23:55

Purjevene: äiti oli saanu perhetutulta ne puolukat. Lupasin puuroo tehä, ku muuten en syö puolukkaa.

Mul menee ain vähän vinksalleen kaikki. Melatoniini ei väsytä, vaik joka ilta sitä otanki. Pystyn silti valvoo, jos tahon. Ja jne.

Eilen yöllä sain kirjeet kirjoitettuu. Pitää muistaa huomenna sulkee ja merkata ne ja laittaa postiin. Sain just ja just sen hameen valmiiksi. Lopussa huomasin virheen, 10 silmukkaa puuttuu. Olin luonnu liian vähän silmukoita ja neulonu koko hameen valmiiksi. Kerroin siskolle ja nyt toivon että menee saajalle, muuten on uuden hameen teko edessä. Jippii 🙄

Laitoin kuulokkeet laturiin, jos aamusta laitan tai päivällä, pesukoneen putsaukseen. En o sitä käyttäny sen vesikatkon jälkeen, joten se tarvii pistää pesuun. Voi tosin olla et se onnistuu vasta kaupan jälkeen, jollei mul ole putsausainetta enää. Sit pitäis yrittää vaatteita alkaa pesee, oon ite pessy kai joskus alku kesästä, ehkä.

Inhottaa olla tämmöinen, joka pelkää ihmisii, kodinkoneita, ääniä, jotain epäilyttävää. Jne listaa voi jatkaa aika pitkälti.

Äiti toi eilistä nöhtöpossua. En tiä voiko sitä huomen syä enää. Mun piru huutaa ei. Se piru sai mut heittää äitin tuomat kaslerpihvitki roskiin. Pelkään vaan ni saakelisti toistdn tuomia ruokia, jos ne ei ole kunnolla pakattu. Siks en voi kahvilassa käydä enkä ravintolassa. Kun en luota siihen mitä mul sanotaan. Miksi mun täytyy olla näin saatanan tyhmä? Puolukat voin käyttää, kun keitän niit ni sika kauan. Mut se on eri asia, pystynkö sitä puuroo syömään.

Ei hemmetti, haluan tästä maailmasta pois! En haluu elää enää tätä elämää!

Tiedän et äiti haluaa va hyvää, mut mä oon niin umpikujassa, etten voi ku itkee. Näin öisin (?) Miettiä ja kirjoittaa mitä mä teen? Tiedän et täällä on hiljaisiakin lukijoita. En kiellä niitä.

Sairaalaan olen liian hyvässä kunnossa. Ja syömisen ja nukkumisen takii se olis ennemmin helvetti mul.

En siis pysty öisin oikee nukkuu missään, sen jälkeen kun avokki raiskasi mut yhtenä yönnä. Siitä on jo monen monta vuotta, mut silti jopa naisten kans nukkuminen on vaikeeta. Jopa oman tyttäreen kans.  Taas yksi syy, päättää päivänsä.

Ehkä se on totta, mua ei voi kukaan auttaa. Turha hankkia apua, ku sitä ei voida antaa.

Äiti ei onneks täällä sivulla käy, mut tietää chateistä ja on nähny tänäänki et olen sellaisessa. Ketään muukaan perhees ei tiä tästä. Ehkä niin on parempi. Se riittää et ne joutuu mun facepäivityksii lukee aina sillon tällön.

Ehkä mun kannattaa lopettaa kirjoittaminen....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.09.2021 klo 13:07

Olipa huono yö. Heräsin monta kerta hyttysen ininään ja huidoin sitä pois. Olin hiukan tuulettanut illalla, ja selvästi yksi hyttynen oli päässyt sisään. En tiennyt, että niitä voi olla vielä näin myöhään syksylläkin.

Saloka, et ole tyhmä. Ihmisellä voi olla sellainen pelko, että moni ruoka vaikuttaa epäilyttävältä. Ei sille mitään voi, jos pelkää juuri sellaista. Joku toinen pelkää ahtaita paikkoja ja joku toinen hämähäkkejä tai muuta. On tietysti tosi raskasta elää pelkojen kanssa. Niihin saattaisi saada apua, mutta vaikeaa voi olla löytää ja etsiminenkin vaatii voimia.

Niskaa särkee. Olen huonossa asennossa ollut liikaa koneen ääressä. Sitä särki jo eilen. Kohta tyttö tulee koulusta ja pitää laittaa ruokaa. Haluaisin vaan käpertyä sohvalle ja olla tekemättä mitään. Väsyttää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.09.2021 klo 20:05

Mä en tiä johtuuko syömisestä vai tästä kämpän ilmasta, että voimat meni taas. Olen ihan naatti.

Itkin tossa taas hiukan aikaa. Isästä. Aloin taas miettii häntä ja sitä mitä olen kokenut ja joudun vielä kokemaan. Joskus on vaan jokin liikaa.

Pääsin tänään kauppaan. Toin taas kaikkea. Sit tein vispipuuroa hiukan. Vein roskat.

Huomenna olis kotipäivä.

Nyt taidan poistuu, kun en jaksa lukee mitä kirjoitan ja en tiä mitä näppäimiä näppäilen. Sanat menee tai kirjaimet menee ihan sekaisin päänsisällä...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.09.2021 klo 13:42

Aamulla oli ihan usvainen olo enkä pystynyt mihinkään keskittymään. Yritin vaan suorittaa aamupalaa pöytään ja pyykkiä. Valvoin taas yöllä. Jotenkin pitää selvitä tästä päivästä ja muutaman tunnin päästä taas laittaa ruokaa. En jaksa millään. Yritän vähän levätä ennen kuin tyttö tulee.

Saloka, hienoa että teit vispipuuroa. Varmaan hyvää. Ihan alkoi tehdä mieli vispipuuroa pitkästä aikaa. En ole koskaan itse tehnyt.