Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 05:49

Oon koko yön kattonu jukolan viestiä, eikä o paljoo väsyttäny. Mietinki, kannattaako sitä nukkumaan ees mennä, jos menee illalla sitten.

Aloitin uusia tossukoita tekee. Saa nähä riittääkö lanka, vai tarviiko keksiä joku jämälankasysteemi lopuksi.

Kärpäset on ihan hullaantuneet. 2 pyörii täs olohuoneessa ja toinen niistä koittaa kovasti korvaan ja silmään mennä.

Vois olla mahdollisuus mennä muutamaksi tunniksi nukkuu ja laittaa kello herättää...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.08.2021 klo 10:01

Saloka, mukava kuulla, että eilen ollut sinulla vähän parempi päivä. Huonot on tosi rankkoja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 11:03

3 tunnin pikku "päikkärit" tuli otettuu, nyt yritän heräillä. Pahus ku ei ole sokeria, et sais mustaa teetä. Pitää juua mausteteetä. Pitää keksii joku jippo, millä jaksan iltaan asti ja mennä sit vaik aikasin nukkuu. TOsin jotenkin tuntuu et nyt olis virtaa valvoo ihan mielin määrin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 14:15

Olen ku joku narkkari, sokerinarkkari. Talous sokru loppui eilen. Kaapissa ei o ku fariinisokruu ja tomusokruu. EI muuta ku tomusokruu mukiin ja muki kohti ääntä. Ei se mikään makuelämys ole, mut on pakko jua teetä, että jaksaa olla hereillä iltaan asti.

Tyttö on hiukan allapäin. Onneks huomenna hänellä on lääkäri. TOivottavasti saa sieltä apua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 17:59

suihkuun pitäis mennä, mut siirrän sitä koko ajan. Nukkumaan pitäisi mennä, mut siirrän sitä koko ajan. Lääkkeet pitäis jakaa, mut siirrän sitä koko ajan.

Istun tietsikan ääressä jo 6tta tuntia. Välillä teen käsitöitä, mut sormet sano nyt sopimuksen irti ja on turha vakeeta ilman kipua kutoa.

Olen syönyt 2 hedelmäpilttiä ja juonut PALJON teetä. EI se tomusokeri enää maistukaan ni pahalle. Ajattelin loput leivät syödä tänään, huomenna leivon hiivattomia sämpylöitä.

En jaksa mennä tonne ulos kävelee. Olen just saanu ton pohkeen ehkä kuntoon. En tiä viel, mut täällä kotona se ei satu ainakaan.

Haisen niin pahalle ja hiukset on ni lihaset. Mut en vaan saa itteäni tonne suihkuun. Se on joku ylitse pääsemätön este.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 22.08.2021 klo 20:22

Saloka, se ei ole elimistölle lainkaa kamala jos paastoaaki välillä. Juothan sinä kuitenkin. Itse olen lukenut ja kuunnellut ja miettinyt muutaman päivän paastoa. Se on elimistölle hyväksi. Mutta en ole ryhtynyt toteuttamaa.

Mietin tuota oksentamista. Tuleeko sinulta toisesta päästä myös. Vai oletko ns.tukossa? Vatsan olisi hyvä toimia joka päivä ja jos näin ei ole on syytä tehdä jotain. Onko lihavuus myös sinulle mikä mietityttää vai oliko se vain tyhmä lääkäri joka niin sanoi?

Minä itse olen ajoittain joko tukossa tai sitten istun jatkuvasti vessassa. Tai ainakin käyn siellä monta kertaa päiväs. Mutta kun minä tajusin, että eniten laihtuu kun istuu vessanpöntöllä, en ollut siitä lainkaanpahoillani vaan suorastaan tyytyväinen joka vessareissun jälkeen. Mutta ihan niin useinkun minä käyn niin ei tarvitsisi käydä. Minulla on joskus "savolainen suorasuoli". Eli vilkkaasti toimii. Stressi tekkee sitten sitä vielä vilkkaammaksi tai ettei liiku ollenkaa. Mutta se toimii se laihtuminen vain pöntöllä istumalla, ei oksentamalla. Mutta kertaakaan en oo ummetuslääkkeitä vielä käyttänyt mutta ripsakkalääkkeit oon. Mut vesi auttaa siihen et suoli toimis. Ja kuidut. Voisin alkaa harkitsemaan parsakaalin ostamista itte taas pitkästä aikaa. Parsakaali ja kukkakaali. Sitten kuunnella ällistyneitä kommentteja et "en ole kyl ikinä kukkakaalista muusia tehnyt" 😬

Sinulle ei käy kaura. Minulle ei kävisi kamalan hyvin vehnä, ruis on vahvaa myös mun suolistolle. Too strong. Ruista ranteissa on hyvä sanonta, se ruis antaa energiaa kyllä. H-lääkärini ikävä kyllä sanoi että minä en saisi enää syödä ruisleipää, hampaani eivät kestä.

H-lääkärissä korvanapeista kuului Hercule Poirot-elokuva. Niitä vanhoja elokuvia. En kyllä kuullut sitä lopulta sen vinkuvan poran yli. Mutta vinkuva pora on kamala vain ääneltään, ei muuten.

Jos on heikko olo mutta pitäisi jaksaa niin pieni suolakide kielen alla antaa voimaa. Jos on juonut paljon vettä mutta ei ole muistanu oikein suoloja. Miä teen usei tollee varsinki jos löysä vatta ja veskikäynnin jälkee voimaton olo ja olin ulos lähdös. Ni sit tulee erilainen fiilis kun on saanu vähän suolaa ja vettä päälle.

Neulomisesta. Miä laitoin itteni opettelemaa uutta päättämällä et teen kaksvärisesti sukat! Ikinä ennen tehny, sitä langan vaihtoa villasukkaan! Neuloin kaks kerrosta uudella tekniikalla ihan hiki ostassa sitten pidin tauon 😆 opetteletko sinä uusia tekniikoita, palmikoita? Vai osaatko jo kaikki neulontaversiot?

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 22.08.2021 klo 20:31

Ps  En muuten taida itekää jaksaa suihkuun vaikka oli ajatuksena tänään et menen.. ei vaan jaksa kaikkea. Pitää jaksaa ajatella iltatoimet ja koirien ulkoilutus.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 20:45

Suihkus käyty. Iltapala syöty. Nyt pitäis alkaa nukkuu pikku hiljaa. Mutta, mua ei väsytä ollenkaan. Käyn vissiin vähän kierroksilla. Silloin voin valvoo läpi yön ni ku viime yön. Mul on herätys 4..30. Saa nähä nukunko ennen sitä.  En ees haluu nukkuu. Pää raksuttaa jo huomista, mitä teen ja koska. Mietin niit sämpylöitä, mitä laitan vehnäjauhojen kans. Mulla on paljon ajattelemista.  Huominen tytön lääkärikin huolettaa. Saako tyttö sanottuu, mitä pitää. Saako hän apua ahdistukseensa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.08.2021 klo 21:20

Hantzki

Mun maha toimii vähän liian hyvin, kiitos laktoosipitoisten lääkkeiden. Ei o ummetusta näkyny melkein 20 vuoteen. Sitä on tutkittu ja dg ärtyny paksusuoli, tai jotain. Joskus on ihan ok, mut joskus on niitä vesipäiviä. Vesipäiviä on sillon ainakin, kun huomaan ettei neste imeydy ja sen huomaan pissasta. Mulla on lievä munuaisvajis, mut oon miettiny kuinka lievä. Pitäis pyytää verille, mut en uskalla.

Mulla on reilusti ylipainoa, kiitos vanhojen lääkkeiden. Tiedostan sen itse, mut kun sen kuulee joltain ja hän vihjaa et pitäis alkaa laihduttaa. Ei se o helppoo jos syö lääkkeitä ja jos kroppa ei toimi enää.

Mulla ei vaikuta se et käynkö 20 kertaa tai kerran vessas painoon.

Oon siirtyny paahtoleipään, kun en jaksa pureskella ruisleipää.

Mä en osaa ku valepalmikkoa tehdä. Kyl mä joskus innostun kutoo jotain uutta, mut nyt yritän totutella taas puikkoihin. Sormet sattuu ku viikossa tein 2 tossukat. Siitä melkein vuorokaudes yhet. Ei oikee kädet tykänny puikkojen paikoista. Mul on va ongelma, mihin mä noi kaikki sukat ja jokunen lapasen laitan. Nyt ne on lahjanarulla yhdistetty pareittain pahvilaatikossa. Sinne mä ne sit heitän, kun on kuvattu ja valmiit.

Tuli tos mieleen, ei mun tarvi huomenna leipoo. Mul on pakkases leipää ja kaapis on hapankorppua.

Jumiuduin tähän puhelimeen. Kuuntelen musaa ja oon netis. Pää on ku röllillä, ei jaksa kaivaa harjaa. Äkkiä mä ne pesinki, halusin pois äkkiä suihkust, ku tä tais olla eka näin myöhänen suihku. Muutenki on jotenki turvaton olo. Ehkä toi rapussa ihmisten ramppaaminen saa mun mielikuvituksen laukkaa.

Kai mä meen kattoo, mitä faces on. Joko äitil on menny hermot sen virolaisen kans mökillä. Ke illalla hekin tulee taas kaupunkiin. Sit saa taas mennä ja tulla, vaikka en yhtään haluais. Ens vkl on rauhottumista, jos selviin pe piikistä. Mä en tiä meenkö tytön kyydis vai taksilla. Tytön poikkis olis valmis viemään,mut sit mietin mihin auton saa siksi 30 minuutiksiks tai alle. Onko poikkis hyvä täydes parkkipaikalla. Mun täytyy sitä kysellä viel ke tai to.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.08.2021 klo 22:12

En saa unta, vaikka otin lääkettäkin. Rauhaton olo. Nousin ylös. Olen ihan väsynyt, kun edellinenkin yö jäi viiteen tuntiin. Väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

Käyttäjä kirjoittanut 23.08.2021 klo 10:21

Mun yö oli painajaismainen... Olen ollut mukana eräässä vapaaehtoistoiminnassa vuosia paitsi viime vuos en enää, ja unessa siellä kuulemma odottaa mua mammuttilasku😮

ja tämä päivä tuntu isona ahdistuksena etukäteen. Taisin nukahtaa ties milloinvasta ja 5 aikaan kissa herätti, seur.kerran herätti 8 aikaan, tais mennä hermo kun en ollukaan aiemmin heränny.... tuo sade, ihan kui hermoon asti satais....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 23.08.2021 klo 13:55

Keskustelua, kauhea uni tosiaan sinulla. Unet voi olla niin kummallisia. Mitä itse mietit tuosta unesta?

Lopulta nukahdin katkonaisesti loppuyöksi. Ahdistava olo minullakin on.

Saloka, miten sulla tämä päivä mennyt?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.08.2021 klo 14:18

Mulla tais masennus kääntyy osittain paremmaksi. Jaksan tehä asioita, ennemmin tarvii jarrutella itteäni. Tyhjensin ja täytin tossa tiskikoneen, nyt se hurisee tuolla ja pesee astiat. Roskatpitäisi kerätä, jos huomenna saisin ne vietyy ulos. Kukat tarvis vettä, pitäiskö raahata noi 2 isoo kukkaa vessaan ja täyttää kokonaan säiliö. Teetäkään ei ole mennyt ku about 8 dl.  Pitäisi vaan yrittää jarruttaa itteäni, ettei tä mene överiksi. Mut voi tä tunne olla vaan tänään ja huomenna olla taas täysin masiksessa.

Tyttö oli saanut jotain lääkettä ahdistukseen. Ootan että hän käy sen hakemassa, ni sit hän kertoo mikä se on. Meillä ei ole salaisuuksia lääkkeiden kanssa. TÄnään tytöllä on ollu raskas päivä. Lääkäri, terapia ja koitti vielä koulussa olla, mut joutui lähtemään kotiin.

Mun pitäis noi köynnökset katkoo. Mahtaisko sisko tulla joku ilta mun kans niitä laittaa. En oikee luota itteeni ja äiti ei tuu tekee sitä. TOsin sisko vois kertoo miten niitä leikataan, niin voin kokeilla ite.

Mulla menee hermot noihin kärpäsiin jo. Nytkin yks pörrää tietokoneen ja mun naaman välii. Koittaen mennä silmään,suuhun ja kaikkeen muuhunki paikkoihin.

Piu pau... kohta alkaa chattikin, jos mä oikein katoin. Vois sinne mennä sen tunniksi ku se on auki. Saa tunnin elämässä tuhlattuu. TÄnään pitää yrittää mennä aikaisin nukkuu, ku huomenna on aikainen herätys, tukihenkilö tulee. Mitähän vaatteita laitan huomenna päälle, kun ei ole vaatteita tullu pestyy. Pitäiskö yhet juoksuhousut laittaa likoomaan ja pestä käsin ne sitten ja ne kyl kuivuu huomen aamuksi. Joo, taidan tehä sen n yt heti....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.08.2021 klo 16:02

väsyneen energinen olo. Ihan kumma olo. En tiä mitä pitäisi tehä, antaa mennä vai jarrutella. Syödä pitäisi, mut ei oikee o nälkä, vaikka mahaa sattuu tyhjyydestä. En leiponut, joten tarvii iso pino hapankorppuja tehä. HUomisesta en tiä mitään. Pelottaa kertoa suunnitelmasta, ehdotuksesta. Pelkään sitä tyrmäystä tai kieltoa. Ehkä on pakko mennä hakee niitä leipiä ja ottaa mukillinen teetä. Alkaa jo maistuu toi tomusokeri ihan hyvältä.

Tyttö on saanu kokeiluun brintellixiä ja ketipinoria. Saa nähä miten onnistuu kokeilu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.08.2021 klo 16:36

nyt on syöty hapankorppua ni et maha on täynnä ja juotuu teetä päälle. Nyt mietin, mitä sitä tekis. EI jaksa alkaa kukkii kastella, sen voi koittaa huomenna tehä. JOs ottais puikot ja jatkais sukkien tekoo. Ottais jämälankoja ja tekis oikee riemun kirjavat sukat. Kohta pääsee sänkyynki. EI mun tarvinukaan alkaa pesee houssuja, kun mulla oli vielä yhet housut puhtaana. Huomenna ehkä nyrkkipyykkiä.