Saloka, se ei ole elimistölle lainkaa kamala jos paastoaaki välillä. Juothan sinä kuitenkin. Itse olen lukenut ja kuunnellut ja miettinyt muutaman päivän paastoa. Se on elimistölle hyväksi. Mutta en ole ryhtynyt toteuttamaa.
Mietin tuota oksentamista. Tuleeko sinulta toisesta päästä myös. Vai oletko ns.tukossa? Vatsan olisi hyvä toimia joka päivä ja jos näin ei ole on syytä tehdä jotain. Onko lihavuus myös sinulle mikä mietityttää vai oliko se vain tyhmä lääkäri joka niin sanoi?
Minä itse olen ajoittain joko tukossa tai sitten istun jatkuvasti vessassa. Tai ainakin käyn siellä monta kertaa päiväs. Mutta kun minä tajusin, että eniten laihtuu kun istuu vessanpöntöllä, en ollut siitä lainkaanpahoillani vaan suorastaan tyytyväinen joka vessareissun jälkeen. Mutta ihan niin useinkun minä käyn niin ei tarvitsisi käydä. Minulla on joskus "savolainen suorasuoli". Eli vilkkaasti toimii. Stressi tekkee sitten sitä vielä vilkkaammaksi tai ettei liiku ollenkaa. Mutta se toimii se laihtuminen vain pöntöllä istumalla, ei oksentamalla. Mutta kertaakaan en oo ummetuslääkkeitä vielä käyttänyt mutta ripsakkalääkkeit oon. Mut vesi auttaa siihen et suoli toimis. Ja kuidut. Voisin alkaa harkitsemaan parsakaalin ostamista itte taas pitkästä aikaa. Parsakaali ja kukkakaali. Sitten kuunnella ällistyneitä kommentteja et "en ole kyl ikinä kukkakaalista muusia tehnyt" 😬
Sinulle ei käy kaura. Minulle ei kävisi kamalan hyvin vehnä, ruis on vahvaa myös mun suolistolle. Too strong. Ruista ranteissa on hyvä sanonta, se ruis antaa energiaa kyllä. H-lääkärini ikävä kyllä sanoi että minä en saisi enää syödä ruisleipää, hampaani eivät kestä.
H-lääkärissä korvanapeista kuului Hercule Poirot-elokuva. Niitä vanhoja elokuvia. En kyllä kuullut sitä lopulta sen vinkuvan poran yli. Mutta vinkuva pora on kamala vain ääneltään, ei muuten.
Jos on heikko olo mutta pitäisi jaksaa niin pieni suolakide kielen alla antaa voimaa. Jos on juonut paljon vettä mutta ei ole muistanu oikein suoloja. Miä teen usei tollee varsinki jos löysä vatta ja veskikäynnin jälkee voimaton olo ja olin ulos lähdös. Ni sit tulee erilainen fiilis kun on saanu vähän suolaa ja vettä päälle.
Neulomisesta. Miä laitoin itteni opettelemaa uutta päättämällä et teen kaksvärisesti sukat! Ikinä ennen tehny, sitä langan vaihtoa villasukkaan! Neuloin kaks kerrosta uudella tekniikalla ihan hiki ostassa sitten pidin tauon 😆 opetteletko sinä uusia tekniikoita, palmikoita? Vai osaatko jo kaikki neulontaversiot?