Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.07.2021 klo 22:08

Keskustelua,  asun ihan tavallisessa vuokra-asunnossa, kaupungin. Mulla on sossu ja tukihenkilö vaan. Sossu on tehnyt tästä jonkinlaisen tuetun asunnon. Vissiin siksi että saan tukihenkilön.

Jaksoin aika paljon tossa kutoa sukkaa 2mm tikuilla. Sukat valmistuu vähän nopeemmin, kun päätin lopettaa mallikerran ja tehä vaan pelkkää normaania sukkaa.

HIki valuu jaloissa. Pitää illalla taas laittaa pohkeeseen rasvaa, jos se auttaisi huomiseksi jotain.

Suunnittelin aikaisin nukkumaan menoa, mut tässä mä oon edelleen, tietsikan ääressä.Taustalla tulee striimi ja telkkarista joku murha juttu. Kutoa en voi enää, jollen ala mennä laittaa valoja. On hiukan liian pimeetä jo tähän aikaa. Talvi tulee.

HUomenna äiti sit tulee, joskus. Saa nähä millainen tappelu tulee. Hanakasti on kommentoinut mun viestejä faces mun puolesta ja päin mäntyy. En tiä, haluuko äiti että multa kaikkoo kaikki face-kaveritkin. Pitääkö mun jäädä täysin yksin tähän maailmaan? Kohta se saa tämän selville että kirjoittelen täällä ja tulee tänne häätää kaikki pois. Voit olla varma että otan asian puheeksi jossain sopivana hetkenä.

Isällä on labra maanantaina. Taas verta koitetaan jostain ottaa. Sillä ei ole enää suonii mistä ottaa, kaikki paenneet. Ehdotin äitille että isälle tehtäisiin semmoinen katetri ku syöpäpotilailla on tossa rinnassa. Mistä saa aina verta otettuu. Mut kumpa joskus meille kerrottais mitä isä sairastaa. Testejä ja kokeita otetaan joka kk, mut vastauksia ei kerrota.

Nyt alkaa kädet sattuu niin paljon, että tä kirjoittaminen sattuu. Jatkan huomenna taas....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.08.2021 klo 13:51

yö meni taas vähän pitkäski illalla, mut sain aamulla nukkua pitkään ja rauhassa.Kuulin yöllä 2 pamausta / jyrähtelyä, mut en jaksanut enää alkaa reagoimaan niihin. JÄin kuuntelee sitä kolmatta, mut nukahin.

Pää on kipeenä vieläkin. Ehkä se tässä pikku hiljaa menee ohi.

kutosin tossa hiukan. Kutoon lisääkin.  Kun vihdoin noi joskus saan noi sukat valmiiksi ni otan paksumman langan ja teen sillä jotain. En jaksa tollasta piipertystä enää. TEhdä sit jossain vaiheessa taas ku siltä tuntuu.

Mä en tiiä oonko kuuma, väsynyt tai mikä. Aamutee tekee mahassa vähän ilkeetä. Ehkä se toi tämän kosteuden iholleni. Pitäis parvekkeen ovi laitaa auki, mut en jaksais millään. pelkään että linnut tulee sisälle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.08.2021 klo 18:09

Minullakin oli huonovointisuutta aamulla. Sain kuitenkin lakanat pestyä tänään ja ostettua lisää ruokaa. Juuri muuta en ole jaksanut tehdä. Tyttö tulee huomenna ja sitten pitää jaksaa laittaa sitä ruokaa. Paljon muutakin pitää tehdä. Ahdistaa ja kauhistuttaa, miten selviän. Nukuin viime yönä noin viisi tuntia katkonaisesti. Oli paha ahdistus ja kauhuntunteita ja tärinää.

Miten selvisit saloka loppupäivästä? Paraniko olo yhtään?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.08.2021 klo 18:54

Äitin kanssa siivottiin pari kirjahyllyy, tai hän siivos kun halus ja mä vahtisin vieres. Lahjoitin kuntovälineet pois ja ne tultiin hakemaan. Laitoin monta kirjaa myyntiin. Söin hervottoman määrän hernekeittoo, mikä ei niin hyvää ollu. Omatekemä on paljon parempaa. Ulkona sataa, sisällä on pimeetä. Olo on väsy ja päätä sattuu tai vihlasee välillä.  Kun astiakone on valmis, meen lukee tonne makkariin ja nukkumaan. Nyt taidan mennä hakee kupin teetä ja iltalääkkeet.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.08.2021 klo 22:41

Pesin vauvan peppupyyhkeellä naamani ja laitoin rasvaa. Pitkästä aikaa. Huomenna yritän mennä suihkuun. Toi vasen jalka on kipee. Missään asennos ei ole hyvä olla. Oksensin pitkästä aikaa. Olen pettyny itteeni, monessa asiassa.  En voi vielä men nukkuu ku akkuu on ni paljo. Kai youtubest löytyy jotain koomailevaa.

Käyttäjä kirjoittanut 02.08.2021 klo 10:54

saloka kirjoitti:
yö meni taas vähän pitkäski illalla, mut sain aamulla nukkua pitkään ja rauhassa.Kuulin yöllä 2 pamausta / jyrähtelyä, mut en jaksanut enää alkaa reagoimaan niihin. JÄin kuuntelee sitä kolmatta, mut nukahin.

Pää on kipeenä vieläkin. Ehkä se tässä pikku hiljaa menee ohi.

kutosin tossa hiukan. Kutoon lisääkin.  Kun vihdoin noi joskus saan noi sukat valmiiksi ni otan paksumman langan ja teen sillä jotain. En jaksa tollasta piipertystä enää. TEhdä sit jossain vaiheessa taas ku siltä tuntuu.

Mä en tiiä oonko kuuma, väsynyt tai mikä. Aamutee tekee mahassa vähän ilkeetä. Ehkä se toi tämän kosteuden iholleni. Pitäis parvekkeen ovi laitaa auki, mut en jaksais millään. pelkään että linnut tulee sisälle.

Hei, onhan sulla verho laittaa siihen oven eteen, tuuli tulee läpi verhon mutta linnut ei...?

Tuulettaminen on muutenkin tai tarkoitan muulloinkin hyvää terapiaa....  vaihtuu aivojen happi pikkusen raikkaammaksi jos kylmempiä aikoja kohti ollaan menossa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.08.2021 klo 14:09

Keskustelua, mun tarvii koittaa tota verhokikkaa. Kiitos.

Mul on maha kipee. En tiä johtuuko teestä tai eilisestä hernekeitosta. Yritän pärjätä sen kans.

Ajattelin jos laittais uudet sukat puikolle. Ei jaksa vääntää noilla 2mm puikoilla. Nyt vielä, kun niistä sukista tuli liian pienet.

Isän labra menny hyvin. Kokeet saatiin. Nyt ootellaan, jos saamme joskus vastauksiakin.

Mä taidan mennä penkoo lankojani ja hakee uutta. Ruokakin tarvis sulamaan ottaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.08.2021 klo 18:49

Äiti soitti. Isä kaatunu ja pitäis mennä nostoapuun. Ihmeen helpolla saimme hänet ylös, mut sit ku hänen piti kääntyy ympäri, ni ei viestit menny perille. Kyl me sit lopulta saimme hänet pyörätuoliin istuu hetkeks. Taas oli onni onnettomuudes, mikään ei ole poikki. Suusta tuli vähän verta, olisko poski / huuli tai kieli jääny hampaan väliin. Kohtausta isä ei ollu saanu, äiti oli niin äkkiä paikalla. Mut hiljainen isä oli, kun olin siellä. Nyt kun soitin, ni luki lehtee ja äiti oli iltapalaa antanu.

Huomenna isällä on suuri päivä kun tyttäreentytär tulee hiukset leikkaa. Isä näkee tyttöäkin taas pitkästä aikaa ja saavan puhuu höpöjä.

Isän pyörätuoli oli tänään huollossa. Siinä oli väärät etupyörät ( ihme et etupyörät vispas), laakerit vaihdettiin ja selkämyksen kuminauhoja siirreltiin paremmaksi.

Ite oon hikinen ja väsyny. Täytyy kai mennä vettä hakee ja iltalääkkeet. Eilen illalla laitoin rentoutusmusaa puhelimest ja luin kirjaa. Vois kattoo jos tänään tekis samoin.

Huomenna vois koittaa tehä makkarakastiketta ja perunaa. Ostin varhaisperunaa ja mul on suippopaprikaa.jos sitä paprikaa laittais kastikkeeseen.  Tekis niin paljon, et sais vaikka pakkaseen kastiketta sit.

Pitää toivoo et huomenna on hyvä päivä. Äiti uhkaili et to joudun kaupunkiin. Mua ei liiemmin kiinnosta mennä sinne, pelkän torin marjojen takii. Sit joutuu kiertää miljoona kauppaa a-b jne. Haluaisin olla kotona va. Kotona turvassa.

Mut kohta puh hälyyttää lääkkeelle....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.08.2021 klo 13:18

Mulla tosiaan alkaa vaivaa nä jalat. Eilen ennen nukkumaan menoo oli oikea jalka niin hellänä etten pystynyt missään asennossa sitä pitää. EI tyynyn päällä, ei peiton päällä, ei makuulta ei kyljeltään ei mitenkään. Tuntu että polvesta alaspäin alko sattuu heti kun koski johonki. Nyt joku aika sitten kun koneelle tulin, sano vasen jalka pienen niks ja ei enää kävely ollukaan niin hankalaa. Mikä kumma noita kinttuja vaivaa. Alan pelkää taas... Mullahan on oikea nilkka 2x polvi 2x ja vasen polvi 1x leikattu.

Tein tossa makkarakastiketta, ilman lihalientä, pelkällä suolalla. TUli ihmeen hyvää. Varhaispottuja mukana. Nyt oon syönyt itteni ähkyyn. Oli liian hyvää.

Isällä on hematologi vielä tässä kuussa. Aikaa ei ollu tullu, mut onneks äiti soitti ja kysy. Jos silloin saisimme tietää sit jotain.

Väsyttää. Ruokaväsy. Muutenvaanväsy. Mulla on parvekkeenovi tos vieres auki, sielt tulee ihanaa raitista ilmaa.

Käyttäjä kirjoittanut 03.08.2021 klo 13:19

Ootkohan jossain mökillä, aina en ehkä pysy perässä missä milloinkin olet Saloka? Kohta muuten kai alkaa 2-suunt.chatit, jos vaikka joskus mahtuis mukaan. Viikot menee niin nopeaan välillä, ettei ehdi huilaamaan. Mutta ilman huilaamista ei oo intressejä mihinkään muuhunkaan....

V o i m i a 😷 ☔🌫🌪

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.08.2021 klo 16:50

Keskustelua, kaupungissa mä oon. En oo vissiin 2 vuoteen mökillä ollu. Vanhemmat olivat siellä just.  En tiiä siitä 2.-suunt. chatist. Onko se sittenkään mun paikkani. Etsin itteäni ilmeisesti ja yritän löytää avainta onneen.

Tytön pitäis tänään tulla käymään. Saa nähä koska tulee ja kuinka kauan on.

Mut nyt meen laittaa parvekkeen oven kii...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.08.2021 klo 19:42

Oli ihanaa nähä tyttö ja taas pitkästä aikaa puhuu aikuisten juttuja ja nauraa ja hymyillä. Alku oli vähän hankalaa, mut sit kun tiesin mistä johtui ja puhuttiin asiasta, ni kaikki alko olla ok. Lähties halattiin, tällä kertaa kolmisteen, mut tyttö huusi tai puhalsi mun korvaani niin kovin, että se alko sattuu todella paljon. Mut sain sit tyttöä uudelleen halattuu. En tienyt että korvani on noin arat.

Nyton perus masis fiilis. Olen yrittänyt hellii itteäni jätskillä. Kaipa se menee tässä. Kohta kumminki pääsee nukkuu.

Käyttäjä kirjoittanut 04.08.2021 klo 08:11

Juuri niin. Jokaisella elämässään omat 'raiteet', jotka elämän myötä saanut. Parasta jokaisen tutkailla omia tuntemuksiaan, ja jos niistä voi oman lapsen kanssa vaihtaa ajatuksia niin että enemmän kuulee kuinka lapsi kokee omia tuntemuksiaan, tarkoitan niin ettei kuormita omilla lastaan, saa olla tyytyväinen. Silloin se perusihmissuhde pelaa niinkuin kuuluukin. Tuli vaan mieleen kun luin mitä kerroit sinusta ja tyttäresi väleistä. Hyvin on teillä 'pullat uunissa'.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.08.2021 klo 12:58

Keskustelua,en luulis että kuormitin häntä. Ollaan sen jälkeen puhuttu puhelimessa. Enemmän me puhuttiin heidän parisuhteesta ja hänen isästään. En kertonut omista ajatuksistani enkä voinnistani. Haluan että tyttö saa nauttia nyt kivuttomasta elämästä, kun ne  kivut ilmeisesti jäi helsinkiin ja ratkaisimme kipujen syyn ja siihen hoidon.  Oli ihanaa nähdä iloinen tyttö. Pitkästä aikaa.

Olen taas jotain väärää syönyt. Olisko se toi kastike. Jätskii en pysty syömään ollenkaan,kun yläsisähuulessa on haava.

Vakuutuspaperit tuli ja en ymmärrä niistä mitään. Ne on muuttunut. Olis pitänyt äitin ja isän luo mennä tänään niitä tutkii, mut en uskalla mahan kunnon takii mennä. Yritän huomenna tai perjantaina uudelleen.

Korvat kutiaa ihan sairaan paljon.En tiiä onko se todellista vai todetonta kutinaa. Jos puhelin on huonosti korvalla alkaa se ärsytys kutina/kipu. Pitää varmaan kohta mennä laittaa ainetta siihen, aine mikä auttaa kutinaan, ja paskat!.

Teetä vois mennä keittää ja juua sitä. Saa vähän sokeria ja nestettä kehoon. Vielä en ruokaa syö.

Käyttäjä kirjoittanut 04.08.2021 klo 15:22

Hei ootko välillä pyyhkässyt puhtaaksi luuria jota korvalla pidät? Ite joudun välillä putsaamaan kun aika usein niin likaselta tuntuu. Sormista rasvaa esim.jne.