Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2021 klo 20:23

Tuli äskön syötyy vasta, leipää, hapankorppua. Ei ole ollu ees nälkä.

Korvien putsaus meni penkin alle. Tiistaina uudelleen.

Käytiin tukarin kans hakemassa mun postini ärrältä.

Tyttö tuli ja juttelimme kaikenlaisesta jutuista. Sit hä lähti.

Huomenna joko meen kauppaan tai sit leivon, sennäkee sit.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2021 klo 14:21

Kuulostaa siltä, että sullakin saloka on niin paljon kaikkea, mitä pitää hoitaa ja tehdä, vaikka ei millään jaksaisi. Epäonnistuneet yritykset on pahimpia. Kun mikään ei etene. Ainakin minusta tuntuu koko ajan, että en ehdi enkä jaksa mitään eikä mikään etene ja kaikkea on liikaa. Joka suunnasta kaatuu päälle asioita enkä millään selviä entisistäkään.

Voiko korvien putsauskin epäonnistua. Voih. Tietenkin kaikki voi mennä pieleen. Eikö hoitaja osannu kunnolla.

Lääkkeillä sain jotenkin nukuttua pätkissä viime yönä. Tarvitsen enemmän lääkkeitä kuin koskaan. Edelleen on ahdistunu olo, ehkä ihan hiukan vähemmän kuin viime viikolla.

Unohdin syödä ajoissa. Alkoi särkeä päätä. Onneksi ostin tarpeeksi eineksiä ja vanhaakin ruokaa on vielä. Ei tarvitse jaksaa muuta kuin lämmittää. En kyllä jaksakaan. On tosi uupunu olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2021 klo 15:46

Purjevene kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sullakin saloka on niin paljon kaikkea, mitä pitää hoitaa ja tehdä, vaikka ei millään jaksaisi. Epäonnistuneet yritykset on pahimpia. Kun mikään ei etene. Ainakin minusta tuntuu koko ajan, että en ehdi enkä jaksa mitään eikä mikään etene ja kaikkea on liikaa. Joka suunnasta kaatuu päälle asioita enkä millään selviä entisistäkään.

Joskus sitä kahmasee liikaa tekemistä. Mieli haluaa kaikkea, mut jaksaminen ei sitten taas. Kaikkea tarvii tehdä ja kaikkialle mennä. 

Voiko korvien putsauskin epäonnistua. Voih. Tietenkin kaikki voi mennä pieleen. Eikö hoitaja osannu kunnolla.

Se hoitaja oli aika varovainen, kun kerroin että on kipeenä ennestään, mutta annoin luvan putsata. Nyt onneks kuulen jotenkuten molemmilla korvilla, mut vähän tunkkaselta tuntuu. Vaikkuu sinne jäi vielä, sen hoitaja sanoi. Annetaan nyt vkl:n niiden rauhottuu ja sit tiistaina putsataan taas loppuun. 

Lääkkeillä sain jotenkin nukuttua pätkissä viime yönä. Tarvitsen enemmän lääkkeitä kuin koskaan. Edelleen on ahdistunu olo, ehkä ihan hiukan vähemmän kuin viime viikolla.

MÄ olen nyt saanut nukuttuu ihmeen hyvin. Heräilen silti, mut en joka tunti. Ilman lääkkeitä en nukkuis tämänkään verran. 

Unohdin syödä ajoissa. Alkoi särkeä päätä. Onneksi ostin tarpeeksi eineksiä ja vanhaakin ruokaa on vielä. Ei tarvitse jaksaa muuta kuin lämmittää. En kyllä jaksakaan. On tosi uupunu olo.

Voimia Purjevene. Einekset on ihan hyviä. Parempi nekin ku ei mitään. Mulla on mennyt vähän överiksi tämä syöminen, taas. 

Päätin mennä kauppaan tänään. Menin linja-autolla sinne ja takas. Kaupassa pyörin ku kuuluisa puolukka jossain. Sit onneks tyttö soitti ja melkein itkien kysyin siltä, mitä mä ostan täältä kaupasta, kun mitään ei tee mieli syä eikä juua. TYttö ehotti hedelmäsosepilttii ja laittaa se jääkaappiin ja ottaa sieltä. Ostin 4 niitä sitten. Ostin pari pakettii grillitassujakin, mut en tiiä koska ajattelin syä ne. Subissa kävin ostaa täksi päivää patongin, mut tuolla se jääkaapissa on. EI tee mieli. En ees tiiä miksi ostin sen. Mansikoita ostin pari kiloo/litraa. Ajatuksena soijavaahdon ja marengin kanssa sekoittaa ja syyä, mut koska, on arvoitus. Oon niin pulassa syömisen kanssa.

Allergia/tai sellaiseen listaan tuli taas yksi uusi listattava. Olen huomannu ettei mahani tykkää omenoista. Menee heti kuralle. Sekin kiva on multa kielletty. Mut en ala 4 aikaa yöstä herää mahakipuun jonkun omenan takii. Pitäis päivittää lääkelista ja allergialistakin uudelleen.

Sisko kävi tietsikkaa kattoo, ei se mitään tälle tehny. No olkoon. Samalla otti pari oksaa tota kultaköynnöstä.

TYttö on mökillä poikakaverin kanssa. Siellä tekemässä pihatöitä mummin kanssa. Mummi oottaa taatan lääkärin soittoa, tänään vissiin pitäis tulokset tulla.

En jaksa enää tänää alkaa leipoo. Otan iisisti, virkkaan tota kulhoa tohon olkan pöydälle. Pieni pääkipu kertoo olemassa olostaan. Telkkarista ei tuu mitään. Olen väsynyt, pitäisikö mennä lepämään sittenkin, jos sitten tulis pieni nälkä että jaksais sen patongin syyä.

ps, Purjevene, vastasin sulle alussa sun tekstin joukkoon, jollet huomannut

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 5 kuukautta sitten. Syy: ps
Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2021 klo 13:16

Yrtän syyä näin aamupäivällä(iltapäivällä, jos sais silloin paremmin jotain kurkusta alas. TÄnään lämmitin patongin ja väliin grillitassuja. Ei se miltään maistunut ja oli ku olis vanhaa purkkaa syöny, mut pakko oli sekin syä ja pari tassua päälle. Nyt voin ihan hyvin iltaa asti olla. Illalla sit tehä jotain kevyempää.

Sain käytyä suihkussakin. Kävin viileässä suihkussa. Nyt on iho taas puhdas hetki, tosin nyt jo hiki valuu selkää pitkin.

Nyt sain palkaksi pepsi maxia.

Vielä pitäisi petivaatteet vaihtaa ja oottaa et tiskikone on ohjelman junnannu läpi.

Olo on kyl aika väsynyt. aamulla oli vaikeuksia nousta sängystä. Mut sain itteni ylös. Huomenna kumminkin saa nukkuu ja sunnuntaina.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.07.2021 klo 18:03

Saloka, kiitos että vastasit!

Petivaatteiden vaihto olisi mullakin tänä viikonloppuna pakko saada tehtyä lopultakin. Mutta ei jaksa.

Minulla on myös tuollaisia juttuja, että menen kauppaan enkä pysty päättämään mitään. Saatan jäädä jumiin yhden tavaran kohdalle enkä vaan pysty päättämään. Kuulemma se johtuu ahdistuksesta. Aivot eivät toimi normaalisti.

Nyt on sellasta, että muisti pätkii tosi pahasti. Ei ole normaalia unohtelua vaan unohtuu ihan samantien mitä olin tekemässä. Ihan koko ajan tällasta.

Hedelmäsosepiltit on hyviä. Ostan myös välillä niitä varastoon, kun on helppo ottaa siitä välipalaa. Joskus ostan niitä vauvanruokiakin, pääruokapilttejä. Laitan vähän suolaa joukkoon ja lämmitän mikrossa. Ei nyt ihan herkkua ehkä, mutta ihan kelvollista on, jos ei satu olemaan aikuisten eineksiä tai muuta ruokaa. Ne säilyy tosi pitkään.

Koita jaksaa, saloka! Toivottavasti saisit nukuttua!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.07.2021 klo 07:18

Sain 2 sukat pääteltyy ja kuvattuu. Eripariset niistä toisista tuli, mut sille ei voi mitään.

Päivällä alko päätä särkee hiukan ja särkee vieläkin. Kumminki sellai ettei lääkettä tarvii. Voi olla väsymyskipuakin.

Olen tunkenu suuhuni vähän kaikkea ja sit iski morkkis. Lopun tiedätte. Olen taas alkanu tekee sitä ja sit ku huomaan et aamulla paino on vähän vähemmän, ni saan sellaisen onnistumisen fiiliksen. Jos se on paljo noussu, masennun. Tiedän että liikkumalla sitä vois saada pois, mut mun jalkani on aika heikot ja päästä vippaa välillä. Siksi en yksin liiku ja jos liikun, on perillä joku ain vastassa tai joku ain tietää mun liikkeen. Viimeks tukari kysy mun syntymäaikaa. Sanoin et kato sielt papereista. Sit huomattiin ettei missään o sellaista. Kysyin sit, mitä hän tekis että sais sen tiedon, jos mulle jotain tapahtuis. Annoin hänelle luvan sitten mennä penkoo mun reppuni/kassini ja ettii kukkaron. Nyt hänel on mun syntymäaika, mut ei loppuosaa.

Mietin, tekiskö lopuista mansikoista, jotka vetää viimisiä. Hilloa tai kiisseliä/soppaa. Äiti oli hillon kannalla. Sit mietittiin tutun kans puhelimes et voisin huomenna tehä kuppipannareita. Mulla jäi tänään soijavaahtoo vielä. Ja jos tekis sitä hilloa siihen sit. Siinä vois olla huominen formula-ateria.

Vielä pitäis lakanat vaihtaa. Tosin tuntuu likaiselta mennä puhtaaseen sänkyyn. Muutenki on likainen olo koko ajan.

Olen jaksanu aika hyvin tänään.  Loppu ilta tulee jalkkista katottuu ja leivät on pakko syödä et jaksaa kauan aamulla nukkua. Tota kylmää teetä lipitän lans. Yöksi pitää laittaa pytty huuhteluun.

Tämmöstä täällä, mitäs siellä?

• Muokattu moderaattoreiden toimesta 3 vuotta, 5 kuukautta sitten. Syy: Poistin pyynnöstäsi kahteen kertaan tulleen viestin
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.07.2021 klo 10:43

Purjevene, en o vaa saanu syötyy niitä soseita. Joku stoppi tuli. Muutenki syöminen on ISO ongelma.

Nukuin suht ok. 10.5 h muutamalla herätyksellä. Hikinen olin taas ja pitäis alkaa juomaan vettä, mut ei jaksa eikä o sellainen jano.

Pitäis niitä kuppipannareitakin ja jotain noista mansikoista tehä.

En vaa jaksa tästä tuolilta nousta. Kroppa ihan väsyny. Päätä sattuu edelleen.

Samoilla lakanoilla mennään edelleen. En jaksanu niitäkään vaihtaa.

Oon laiska ja saamaton, vai olenko kipee?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.07.2021 klo 19:08

Nyt loppui mun mansikoiden haku toistaiseksi ja syöminen. En ihan 100% kiellä sitä että että en ostais, mut tällä hetkellä ei tee mieli. Mulla oli jääkaapissa vielä joku litran mansikoita, mut käteeni osui mato /toukka. Ei tee mieli enää syyä. Äkkiä meni mansikat roskiin ja eläväinen viemäristä alas. Ten sit patongin itelleni ja laitoin uuniin, ei maistunut miltään ja pakolla söin sen. Epäilen että johtuu siitä eliöstä, joka vei sen viimisenki ruokahalun.

Sisko toi muutaman raparperin. Tarkoitus olisi kokeilla tota mehulinkoa, heti kun saan käsiini suomen kielinen ohjekirjan. Netissä ja paketin mukana on muukieliset.

Olo on väsynyt taas. Yritin päivällä levätä, mut ei tossa sohvalla ole kivaa levätä. Koitan juua, mut tuntuu että sekin on turhaan. Kaikki tuntuu turhalta, lääkkeet,ruoka, jjuoma, yms.

Faceen sain jonkunlaisen bännit. Joku oli antanut, mut en tiä miksi. Olen koko päivän miettinyt, mitä virhettä olen tehnyt. Tuttu ja sisko ja äiti sanoo etten ole mitään väärää laittanut. Laitoin sinne johonkin palautejuttuun jo kyselyn että mikä tä on. Vaihdoin salasananki. Pystyn kirjoittaa, mut en pysty linkkaa mitään sivulleni. OLen jonkun kukkahattutädin nyt suututtanut niin että sillä on herne todella syvällä nenässä.

Mietin meniskö oksentaa tämän pahan olon pois. Olenko vahva vai heikko.

Käyttäjä kirjoittanut 03.07.2021 klo 19:56

Nämä kuumat päivät ja lämpimät yöt on ehkä sekoittaneet muidenkin elämässä normaalit syömiset. Ei olla Saloka tässäkään yksin. Jotain on kuiten täytynyt (saanut) syödä, elimistö tarviaa vettä varsinkin. Kivennäisvettä on omassa kylmälaukussa, nuo syömiset, jotain suolaista, jotain proteiniia, mutta enimmäkseen kivennäisvettä. Hiukan olen aikeissa kokeilla leipoa jotain littanaa vaaleaa leipää. Tänään en vielä saanut sitä kokeiltua, mutta melkein suussa maistuu, tekee niin mieli. Se tässä kuumuudessa ollut vikana, kun ei ole oikein mitään haluttanut, ei ole tehnyt mitään mieli.

Kun tämä on niin harvinaista ollut tässö maassa, tämä helleaika, niin pitkään kestänyt. Mutta kaikkia meitä koettelee!

Jaksetaan 😊🙄😳😁🤨☺️🙃🙏🇫🇮💕

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 03.07.2021 klo 21:08

Ahdistavaa on. Olin koko päivän sisällä, paitsi aamulla tein pienen lenkin. Koko ajan ahdistavat ajatukset tunkeutuvat mieleen ja takertuvat kauhun tai raivon tunteeseen. Ne sieppaa koko mielen aina vähäksi aikaa.

Mulla syöminen onnistui tänään kohtuullisesti. Söin vanhaa lämmitettyä oikeaa ruokaa kaksi kertaa mutta tuoreet kasvikset jäi pois. En jaksanu.

En saanu tänään mitään aikaan. Tai sain. Yhden kasvin vaihdoin isompaan ruukkuun. Siinä on kaikki. Jäi lakanat minultakin vaihtamatta, saloka. Pitää yrittää huomenna jos jaksaisi.

En tykkää hellepäivistä. En ole koskaan tykännyt. Voin huonosti kuumassa. Sade olisi ihanaa, jos tulisi.

Voimia, saloka ja keskustelua!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2021 klo 00:12

Keskustelua ja Purjevene, iso ❤ ja hali teille molemmille.

Mä olin heikko. Söin ja ... ja söin ja ... jne. Nyt ahistaa etten saanu kaikkea pois.

Oon 3 pulloa vettä juonu, mut en tiä kuinka paljon on imeytyny.  Jotain ruokaa mahani läpi on menny, ainakin aamup. Kuppipannarit.

Toivon että tä olis tässä ja pystyisin lopettamaan. Mut pahaa pelkään. Se on joko paasto tai oksentelu. Ja kumpikaan ei ole hyvä asia.

Mun on tehny mieli tehä mokkapaloja jo kauan, mut en jaksa tuol keittiös häärää, ku uuni on päällä. Tänäänki meinas taju lähtee siinä kuumuudes, vaik ikkuna oli auki. Tääl ku ei vaihu ilma mitenkään.

Taas on pää kipeenä, korvia kutittaa. Tyttö kärsii edelleen mahakivuista ja ummetus ei ole syyllinen. Hän sai gynelle lähetteen, mut aika voi mennä syksyyn. Kestääkö hän. Pelkään ettei. Olen yrittäny saada häntä lähtee päivystykseen, mut hänel on vissiin jotain traumoja tullu vauvana, lääkäreitä kohti.

Äiti ja isä jäi ke asti mökille vielä. Luulin et tulevat tänään jo.

Koht on synttäritki. Oon päättäny juoda sillon. Ainaki pari. Ei sitä 💩 muuten jaksa.

En sit tänäänkä vaihtanu lakanoita. Sain sentään nyt illalla laitettuu sellaisen tabletin wc-pyttyyn. Saa rauhassa siellä muhia. Toi mun "sauna" (wc), pitäis kyl joku päivä siivota. Pestä oikee kunnolla. Jos kokeilisin maanantaina sen urakan. Huomen en jaksa. Heivasen vaikka huomenna pikku hiljaa sielt tavaroita pois. Kukatkin pitäis kastella. Grrr... lista on pitkä. Tiskit, imurointi, roskat, lakanat, lattiat.... mä en va jaksa nyt. Ehkä on parempi laittaa puh laturiin, pistää suihkeet korvaan ja tulla kuuroksi, sammuttaa valo ja ruveta nukkuu....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2021 klo 11:53

ei se yö oikeen hyvin menny, mut meni nopeesti ohi. Nyt jo alkaa väsyttää kun alle 2h on ylhäällä ollu. Pytyn sain pestyy. Enää olis vaan kukat kastelematta.  Ja nin se vessan tyhjennys.

TUli mieleen, mitä sitä söis tänään, vai söiskö vaan leipää ja sosetta.

Koitin tossa tossuja neuloa, mut ei voimat riittäneet siihen. Nyt olen vaan ja katon striimii ja telkkaa. OLen auki olevan ikkunan edessä, josta ihme kumma tulee välillä kylmää ilmaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2021 klo 18:36

Pitäis varmaan alkaa kukkia kastelee ja sit lääkkeet jakaa. Oon taas niin laiska ja saamaton. Ruuaksi kehittelin pakkasesta vähän parsakaalia ja pari kasvispihviä. Kamalan suolasen makuista. Muuten en olekaan mitään järkevää tehny. Istunu, kutonu, kirjoittanu. Saa nähä jaksanko tänään tyhjentää vessaa, jos se menis huomenna paremmin musan kanssa.  Mut joo, meen noiden kukkien kimppuun....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2021 klo 22:28

Raskas, itkuinen ja avuton yö edessä. Tytön poikakaveri on vieny tytön päikkyyn kamalissa mahakivuissa ja muissa ongelmissa. En tiä uskallanko nukahtaa, vai valvonko koko yön. Pelkään et tytöllä on jokin pahasti vialla.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.07.2021 klo 07:36

saloka kirjoitti:
Oon taas niin laiska ja saamaton. Ruuaksi kehittelin pakkasesta vähän parsakaalia ja pari kasvispihviä. Kamalan suolasen makuista. Muuten en olekaan mitään järkevää tehny. Istunu, kutonu, kirjoittanu. Saa nähä jaksanko tänään tyhjentää vessaa, jos se menis huomenna paremmin musan kanssa.  Mut joo, meen noiden kukkien kimppuun....

Musta et kuulosta laiskalta ja saamattomalta ollenkaan, sait kuitenkin aikaan ruokaa (parsakaalia ja kasvipihvejä) ja kutomista ja kirjoittamista 🙂