Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.06.2021 klo 14:30

Mietin, pitäiskö mennä suihkuun, ku joka puolel tuntuu että joku ötökkä kiipeilee pitkin kroppaa.

Nukuin pitkään, tosin tosi katkonaisesti. St lähin vanhemmille ja sieltä kaupan kautta kotiin. Nyt istun ja mietin seuraavaa siirtoani.

Äiti osti mulle soijajuomaa ja omenoita, kun mun kukkaro oli kotona. Mun ei pitänyt  mennä vanhemmille, mut jotenkin eksyin sinne.

Mietin, jos paistais makkaraa siihen sosekeiton sekaan, mut tulisiko siitä liian pahan näköistä. Vihreetä keittoa ja makkaranpaloja.

Olen ihan tykästynyt tohon novelle pro juomaan. Nyt vielä kun se on tarjouksessa lähikaupassa. Heh.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.06.2021 klo 22:06

En o jaksanu mennä enkä tulla. Mietin sänkyyn menemistä jo. En kumminkaa sa kunnolla nukuttuu, va herään 1-3h välein. Mut en jaksa täs sohvallakaan enää olla. Välillä kropas menee kylmiä väreitä, mut ei mulla kuumet o. Taidan ottaa vesipullon ja mennä sänkyyn...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.06.2021 klo 17:37

saloka kirjoitti:
En o jaksanu mennä enkä tulla. Mietin sänkyyn menemistä jo. En kumminkaa sa kunnolla nukuttuu, va herään 1-3h välein. Mut en jaksa täs sohvallakaan enää olla. Välillä kropas menee kylmiä väreitä, mut ei mulla kuumet o. Taidan ottaa vesipullon ja mennä sänkyyn...

Miten yösi meni/päiväsi on mennyt? Lepoa se on vaikka unta ei yhdellä kertaa tulisikaan paria tuntia enempää, eli siinä mielessä se kannattaa. Mä nukun nykyään kyllä alkuyön yhteen soittoon mutta ajatteleva mieli herää usein joskus neljän-viiden maissa ja lähtee sellaiseen kiitolaukkaan ettei uudelleen nukahtaminen välttämättä onnistu, vaikka unen tarvetta vielä olisikin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.06.2021 klo 22:56

Soroppi, yö meni pätkissä. Päivä jotenki selviytyneenä. Olen juonu, mut en o vessas käyny. Nyt pitäis mennä kattoo jotain iltapalaa, mut toi kurkku. Ei oikee innosta syä leipää. Ei jaksa enää omenaa kuorii ja pilkkoo.

Huomenna pitäis suihkuun mennä, heti ku jaksan sängyst nousta. Turhaa ke kumminki on. Ruoka tarvis tehä. Mietin jauhelihapastan ja lihapullien välillä.

Aloin väkertää äitille 5 lehden tossuja. Saa nähä tuleeko ees sopivan kokoiset. Ajattelin jarrùt niihin pistää myös. Saa ton loppu liiman käytettyy.

Olen väsynyt, ehkä uupunut. Jotenkin yritän keksiä keinoa pois oravanpyörästä. Haluaisin pysyy va sängyssä koko päivän, mut joku mussa huutaa ettei sinne saa mennä.

Aamun joutusin avaa codilla. Taas vasen jalka kipeyty ja vasen alaselkä. Onneks codit auttaa.loppu päivä ollu melkein kivuton.

Mut nyt iltapalaa kattoo...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.06.2021 klo 15:45

Suihkus käyty, vaikka se turhaa olikin. Ruokaa tuli tehtyy.

Tääl on niin kuuma, etten tunne sitä. Lämpö kropassa on 36.8. Olen niin uupunut. Muutaman tunnin jaksoin tossuja tehä, mut nyt siirryin sohvalle. Koitan juoda ja olenki juonu. Söin aika paljon.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.06.2021 klo 12:59

Sekä juominen että syöminen varmasti tarpeen - ja ehkä se suihkuttomuuskin olisi jäänyt kaihertamaan mieltä jos sitä ei olisi tehnyt, eli siinä mielessä siitä saattoi olla hyötyä 🙂 Mä "pelastin" kämppikseltä salaattiin kananmunia joiden parasta-ennen päivä oli mennyt muutama päivä sitten, mutta en olisi ehkä tehnyt sitä jos olisin tullut ajatelleeksi että ne ovat olleet huoneenlämmössä (joka täälläkin ihan riittävän korkea!) pöydällä. No, ei auta kuin toivoa parasta.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 5 kuukautta sitten. Syy: selvennys
Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.06.2021 klo 14:57

Soroppi ❤

Mul on tääl kotieläin, kärpänen. Se on kovin kiintyny muhun ja tykkää ottaa metrin vauhdin ja syöksyy kohti mun silmiä. En tykkää.

Söin tos aamupäivällä ja ruuan jälkeen oli olo et kohta lentää. Mut onneks ei. Äskö join kylmää teetä ja sain maha puruja. Oon välil vettä hörppiny.

Tyttö ilmoitti eilen että muuttaa poikakaverin luo, siks aikaa ku saa asunnon. Mitä tohonki sit sanoo.

Mä oon ihan uupunu tähän kuumuuteen. Jaksoin 2h istuu ja sit siirryin sohvalle. Ikkuna on koko ajan auki, mut ei vaikutusta.

Ti luvattu +30. Ja mun pitäis men rannikolle tukarin kans. Saa nähä kuinka paljo jaksan kävellä.

Silmät menee kii. Ehkä nukahan tunniks....

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2021 klo 17:52

Kuumaa sielläki. Tässäkin pikku mökissä vaikka ikkunat saa auki kolmeen suuntaan, ja kaihtimet kokonan kiinni, lömpö 27° ja ulkona 29°. Onneksi tänään tuulinen pvä. Terassin laattoja öljynny tän vkon, tänään kolmannen kerran, harmaat nyt. 6*6 laattaa, ei sen isompi.

Kissa oli kateissa, aamusta siihen ett laatat öljytty, huoli kun ei käyny sisällä syömässä. Just kun tyttärelle soitin ett tulis ettiin jos ei iltaan mennessä ilmaannu, kun ei löytyny lähitienoon etittyäni. Tämä kuumuus tekee katalaa. Niin kolahti kissankulkuaukko. Ei tullu sisään, terassin puusohvan oli vallannu kun menin sitä ulkoa ettiin. Ei ees vettä juonu. On mahtanu käydä hyvä flaksi hiirten suhteen, niissähän on kaikki mitä kissa elämisern tarttee.

Semmonen pvä täällä. Hiukka hirvittää ikäihmisten olot. Nämä kelit huh heijaa. 🤔

Ihana kotimaan Rivierameininki omalla(vuokra)🤔 kesäsyksytalvikevätmökillä. 😎 Kotona.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.06.2021 klo 21:51

Keskustelua, onneks kisu löytyi. Mukavia päiviä sullekkin.

Mä sain äitin synttäritossut valmiiksi. Nyt ne on kuivumassa tossa, kun laitoin jarrut niihin. TOivon vaan että ne mahtuu äitille.

Mä taidan mennä lajittelee lääkkeet ja sen jälkeen nukkumaan. Et huomenna heräisin hiukan aikaisemmin. Miettisin, jos laittais kellon herätykseen huomenna. Huomenna vois kaupas käydä ostaa juotavaa ja kai maksalaatikkoa. En tiiä. Ei vaan jaksa kökkiä hellan ääressä.

Mut huomenna sitten taas. TI olis tarkoitus mennä merelle

Käyttäjä kirjoittanut 21.06.2021 klo 09:32

Wau... jo pelkkä sana tuosta eteen avautuvasta laajasta aaltojen ulapasta, siinä on jotain niin mieltä tasaavaa. Hienoa sulla edessä 👍

Kiitos, kuumuudessa tämäkin alkamassa oleva aamu mutta ilo, kissa haluaa olla sylissä. Eilinen saalistuspvä kai riittää vähäksi aikaa. Täällä ei tunnu tuuli, luulen että menee taas jonnekin ulos. Kiitos että vielä on osannut väistellä autoja, vielä elää tässä tykönä. 🌿

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2021 klo 13:02

Keskustelua, odotan huomista innolla ja kauhulla. Pitää tänään tankata nestetä, mut en tiiä kunka järkevää siinä on, ku hikoilen yöllä ne pois. No tarvii miettii.

Eilen ei oikee nesteet imeytyneet. Pienen väli tyhjennyksen jälkeen aloitin uudestaan, mut rauhallisemmin. TÄnään tarvii koittaa vähän jotain toista taktiikkaa.

Yö meni valvoess ja siksi oon hiukan äkänen tänään. Joka kerta ku heräsin, olin hiestä märkä, vaikka ei ollu kuuma yhtään eikä peittoa päällä. Yön tosin aloitin codilla, ku selkä ja olkapää vihotteli ikävästi.

Mä en tiä kuinka kauan jaksan tätä kuumuutta enää. Olen muutenkin uupunut ja nyt tä kuumuus vielä. Olen kk sitten nukkunut kunnon yön, vaikka mul on melatonin ni se auttaa alku yöllä 3 h ja sit alkaa herääminen.

Mut nyt muista, pitää mennä vaihtaa paita.... HIkinen...

Käyttäjä kirjoittanut 21.06.2021 klo 13:38

Joo, tuo kuumuus, koettelee! Forecaa vilkaisin, tällä alueella alkaa taivas lotraamaan vettä monena pvänä, olikos se keskivkona? Viikon verran....?

Onneksi säätiedotukset on kai summittaisia?

Mulla myös ollut tapana, ei codinottaminen, vaan yön kipuihin olen laittanut voltaren fortea. Nyt kokeillut toimia fyssarin ohjeiden mukaan (soittaa heinäkuun alussa) ja tehnyt niitä mitä ohjeistanut. 

Paitsi etten aina. Esim.toissayö tais olla kun petillä muistui mieleen osa niistä ja tein rauhallisesti otteen hengittämiseen ottaen ensin oman hengityksen tahtiin niitö. Sitten kuulostelin kipukohtaa ja tein jnkn liikkeen joka helpotti. Apuna on pesäpallo, jonka laitan lapojen kohtaan selän alle. On kova, mutta tunnustellen kun liikkuu ihan vaikka millin kerrallaan, se helpottaa niskapääolkapäänkin vaivaa.

Sen vinkin antoi kerran eräs aktiiviaikanaan SM-tason naispesäpalloilija, joka sen uran jälkeen kouluttautui hierojaksi. Kysyin häneltä, onko heillä kollegoittensa kanssa joku rinki, hierotuttavatko itseän toistensa vastaanotolla. Vastasi tuon, pesäpallo on hänenkin hierojansa, 😊

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2021 klo 17:06

Tyttö meni mummin synttäri kahville, mä en menny. Protestoin, kun ei mun lahjani kelpaa. Äiti kirjoitti eilen illalla ettei huoli yhtään lahjaa. Otin siitä itteeni ja satutin itteäni henkisesti. Tyttö tuli näyttää ennen kun meni, kun oli kukkapuskan ostanut. Pyysin hänen viemään ne tossut myös ja sanoo et heittää roskiin sitten, jollei kelpaa.

paistoin tossa muutaman vegepuikon ruuaksi. Suolasia ne tuntui olevan. Huomiseksi pitää keksiä taas jotain ruokaa, mitä jaksais tehä. Leipä loppuu tänään. Muutenkin pitäis jääkaappi tyhjentää ja kattoo mitä siellä on huonoo. Astiat oli ainakin homeessa, mut laitoin ne koneeseen ja koneen päälle.

Koitan tässä välillä kutoo sukkia, mut aika huonolta näyttää. Ei jaksa. Ei kiinnosta. Haluais va sohvalle makaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2021 klo 00:08

Ensi yöstä tulee tuskaa. Nyt jo hiki virtaa, vaik makaan sängys va. Pitäis jaksaa riisua itteni vielä. 2 litraa vettä haettu viereen oottamaan "juomataukoja" varmaan 1-2h välein. Aamulla on 8lta herätys ja sen jälkeen voin tunnin vielä makoilla rauhassa.

Tytön labratulokset tuli ja katottiin et niiden pitäis olla okei. Äiti ehdotti kystia mahan seudulla, kuulemma kulkee meidän suvussa. Ihme etten mä oo saanu viel yhtäkään, mut sisko kärsii niistä. Heh. No viikon päästä ollaan viisaampia taas. Mut onneks sokerit oli okei.

Alkaa päätä sattuu pikku hiljaa. En tiiä onko uupumuksesta, hikoilusta vai väsymyksestä. Mul on ihan suht ok olo, hiki va virtaa joka puolel kroppaa.

Äiti soitti ja kysy, miksen menny sinne. En ees muista, mitä vastasin. Äiti ihmettelee, ku siskoni ei o mitään reagoinu hänen merkkipäivään.  Isä oli vähän hermostunu sit ku tyttö oli sieltä lähteny. Isä hermostuu aika äkkiä ja pienestä nykyään.

Mul on tyyny jo ihan märkä ja puol päätä. Muuten menisin sohval nukkuu, mut siin ei ole kiva nukkua. Mä tahriin nä lakanat nyt ja sit ku tä helle joskus päättyy, vaihdan.

Mut nyt taidan ottaa kirjan pitkästä aikaa esille..

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2021 klo 17:07

Saaristossa /meren lähellä, meni ihan hyvin. Käveltiin n. 2,5km mettässä, missä oli itikoita jotka ei pistänyt, vaan tykkäsivät pörrätä ympärillä koko ajan. Otin muutamia kuviakin matkalta.

TYttö tuli käymään tuomaan tavaroita ja kukkapurkkeja. HÄn oli tosi huono vointinen, naisten juttuja. Seurustelin sit tytön poikakaverin kanssa, kun tyttö oli vessas jasuihkus koko ajan. Olisin halunnu ottaa tytön syliin, mut en saanu oikee tilaisuutta.

HUomenna tyttö menee kattoo yhtä asuntoa. Täältä pääsee sinne suoraan linja-autolla, mutta se on kaupungin toisella puolen, kun taas mä asun toisella puolen.

Miettisin, jos joku päivä tekisin mokkapaloja. HUomenna yritän jaksaa mennä kauppaan. Olen kyl aamulenkistä niin väsynyt että ei tosikaan. Ehkä meen reilu tunniks sohvalle lepää ja sitten kattoo striimii.

Äiti laitto viime vuonna tyrnimehua jääpalapussiin. Eilen anto mulle. Laitoin sit 1.5 L vettä kannuun ja yhden tyrnimehupalan. Tuli ovelan väristä, ovelan makuista juotavaa. En ennen ole tietoisesti tyrniä syöny / juonu

Mun pitäis joku päivä soittaa tk:honki ja pyytää korvien putsaus aika. TOi oikea korva on koko ajan tukkeessa ja sit kun nenäliinalla koittaa, tulee sieltä koko ajan jotain nestettä. Et se olisi koko ajan märkä. Ja kutiaa.

Mut nyt pikku kakkonen ja lepoa, sit viiminen mukillinen tyrnimehua.