Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2020 klo 00:06

Taas sai parin lääkkeen laittaa uusintaan, joka sunnuntainen homma melkein.

Nyt vähennän relaksantteja. Yritän pärjätä ilman niitä. En halua syä lääkkeitä.

2viikkoo sit oliko se et vaihoin kipulääkkeen miedommaksi. Nyt illalla tuntu selästä, ku yritti telkkaa kattoo ja nyt sängyllä maates tuntuu sellanen vyö tossa alaseläsä. Otin sit yölääkkeet joka sisälsi myös kipulääkkeen.

Sain hametta jonkun verta neulottuu tänään. Enemmän ehkä ku eilen. Yks syy voi olla se ettei mulla tänään ollu sitä vessarallia, ni ku eilen.

Huomen/tänään pitäisi siivotakki viel. Oikeastaan koko kämppä. Pelkään et äiti tulee, ni en saa rauhassa mennä ja siivota.

Pitäisikö men näil vaatteil suoraa nukkuu ja aamulla nousta ja alkaa tekee töitä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.11.2020 klo 14:50

saloka kirjoitti:
Pitäis varmaan mennä lämmittää grahampannaria. En o mitään vielä tänään syöny. Ei tosin tee yhtään mieli mitään laittaa suuhun. Muuta kun juotavaa.  Mut pakko se kai on... 🙁

Niinhän se tahtoo syömisen suhteen olla 🙂 Mutta uskon että selviät siitä kyllä, vähän kerrassaan ja omaan tahtiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2020 klo 16:23

Soroppi, pakottamalla.

Haluun pois täältä... en jaksa enää elää... sattuu sieltä, sattuu täältä.... mikä ei helpota...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.11.2020 klo 16:40

Olen pahoillani että tuntuu noin pahalta 😢

Käyttäjä kirjoittanut 30.11.2020 klo 17:04

Saloka... joskus on aiheellista kuunnella vaan omaa oloaan, kukaan toinen ie tiedä mikä juuri sinusta on sulle parasta, laittaa päälle, tehdä, hemmotella... sitä me jokainen välillä tarvitaan muuten päivät on kaikki samanlaisia. Milloin otat itselle aikaa? Kuulet vaan mikä sinusta tuntuu sulle oikealta; mielisyömistä ihan oikeaa ruokaa esim.ilman me ei kauaa jakseta. Voitko vaikka sanoa (sun läheisille) että huominen on sulle oma päivä, haluat levätä ja syödä jotain hyvää. Tehdä jotain aivan ittes takia?! - elämässä on niin monenlaisia aikoja elettynä, ja edessäpäi. Tarvitaan taukoja aina välillä tuntea hyvää oloakin, ei aina vaatimusten vuorta niskassa. 💗

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.11.2020 klo 21:47

Soroppi ja keskustelua ❤

Heräsin joskus 12.30 jälkeen n. 1min ennen ku äiti oli oven takana. Se toi mulle kurkkuu, leikkeleitä ja ruisleipää. En o pyytäny mitään. Sit se päätti et siivotaan vähän, munhan piti siivota. Mun selkä va ei tykännyt. Kun oltiin valmiit, oli nilkka ottanu osumaa ja sillä ei paljoo kävelty. Roskia me saatiin 2 jätesäkkiä ja 1 pieni kestokassi. Kun äiti lähti, lysähin tuolilleni ja olin loppu illan siinä.

Huomen aamul  äiti menee lääkäriin pyytää saikkua, joten jos hän saa, ni mul ei o isän juttuja loppu viikosta. Toivon että saan olla rauhassa.

Huomen on piikkipäivä, enkä tiiä mis piikit on. Aineet on tos pöytälaatikossa. Pitää sekin vielä ettiä

Oksensin tänään 😕

Mietin, ottaisko yölääkkeet jo nyt ja menis näin 22. Aikoihin nukkumaan. Sais rauhassa nukkuu siihen klo 13. Vaikka, ottais va lääkkeet klo 8. Ja jatkais unia. Ehkä teen niin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2020 klo 09:03

Selkä sattuu. Ei toi panadol mitään auta. Pitäiskö ottaa lisää, oonjo 3 ottanut tälle päivää.

En osaa enää kirjoittaakaan. Kädet on ihan jäässä.Varpaatihan jäässä. Nä näppäimetei taho toimia.Iltapalaa kun tein, tippu voi veitsi lattialle. Sit en saanu millään margariinirasiaa auka. Lopulta kun sain, se hajosi. Mehun sain sentään pulloon.

Sain sen hameen vaimiiksi,ainakin kun lopetin sen neulomisen.

Haluaisin heijastinrepun, mut en osaa tehdä päätöstä. En pysty tekemään.

Nyt rupee suontakin vetää jalasta.

Mä haluan kuolla. en jaksa enää. Sattuu liikaa, pelottaa liikaa...

• Muokattu moderaattoreiden toimesta 3 vuotta, 12 kuukautta sitten.
Käyttäjä kirjoittanut 02.12.2020 klo 10:51

Hei Saloka.. 💗 Nuo kipulääkkeet ei muuten ole irtokarkkeihin verrattavia... vaikka mielihyvää toimiessaan niistä kuten irtokarkeista saakin... Kipuun voi levittää sinne missä kipua on, esim.kipugeeleillä apu menee suoremmin siihen kohtaan mikä kipeä.

Lämpöpakkaus, jota voi joko viilentää pakastimessa pari tuntia tai lämpimässä vesihauteessa lämmittää jos lämpö paremmin tuntuu auttavan...

Sitten aivan yksinkertaiset verenkiertoa lisäävät liikkeet sormissa ja varpaissa on myös niitä, joilla saa lisää tuntua elävänsä eikä vaan kipuilevansa...

Päätöksien tekemiseen voi joskus joutua kuluttamaan aikaa, mutta jos ne kaikki jättää auki, ei aika kulu ei sitten millään. Kipu vaan lisääntyy.

Suonenvetoon on haettavissa ihan lähikaupasta esim. Magnesia, pureskeltavia magnesiumtabl joista ainakin ite olen saanut helpotusta suonenvetoihin. Mulla kramppaa pohkeet ja välillä pitkät selkälihaksetkin.

Niin toivoisn, että joskus kirjoittaisit 'haluan elää'... juilii sopivasti... ei pelota mikään....

Usko tai älä, tässä samassa veneesä meitä on paljon!

Käyttäjä kirjoittanut 02.12.2020 klo 11:10

Hei, kun näin tämän mainoksen, tulit mieleen. Saloka.

Oisko tällä kirjalla mitään annettavaa sun elämään? saatko mieltä/ajatusta pysymään kirjan riveissä? siis tämän kirjan?

Perttu Pölönen: TULEVAISUUDEN IDENTITEETIT ("Mukaansatempaava kirja omien vahvuuksien tunnistamisesta ja niiden sanoittamisesta")

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2020 klo 12:02

Keskustelua 💖

Olen unessa vielä,vaikka hereillä joku tunnin.Kumpa vois mennä takas nukkuu.

Kuulin et tutun tytöllä on ehkä korona.En osaa oikeen reagoida siihen mitenkään.

Mun puhelin sekoilee. Mitä sitäkin vaivaa, koronako?

Pikku linnut käyvät etsimässä ruokaa parvekkaalta tai jotain.Olivat päälliset hajoittaneet joten vein ne roskiin.Nyt ne ettii niitä. Ihme että näinkin korkealla on pikku lintuja. Pari jäi eilen tai efellispäivänä kaiteelle näyttää itteensä,muuten niistä ei saaselvää.Onneksei olei  ei ole isoja lintuja.

Isän torstai kerhokin loppui. Isä ei päässyantaa ohjaajille lahjaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.12.2020 klo 21:23

Äiti toi jouluverhot ja pakotti mun laittamaan ne ikkunaan. Enemmän jouluahdistusta.

Sain valtakunnallisen (?) Tiedotteen kännykkään. Ilmeisesti harvat saa sen.

Mietin täs, jos lukis pitkästä aikaa ja sit rupeis nukkumaan.

Olo on huono, söin vissiin liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2020 klo 12:41

Nyt keksisin! Teen jämälangoista villapaidan itelleni. Yhen ohneen novitalta löysin,pitää illalla kirjoittaa muistiin. JES!!! Hiukan pelottaa kyl, et millainen siitä tulee.  Mut ei tä hamekaan mikään pöllömpi ole. Ekaa kertaa tänään hame päällä.

Luin eilen kirjaa. pääsin taas pari sivua eteenpäin, yli 500 sivullisesta kirjasta. luvussa 50 ollaan jo. Niin mieli tekis jättää seja alkaa lukee jotain lyhyempää, mut ei niin ei. En anna sitä itelleni periksi.

Tee oli vähän kuumaa kun tein.

Mietin mitä teen ton selän kanssa. Nytki istun puoliksi tälläsenä melkein sekasikiönä. Se kipu alko heti tulee, kun siirryin miedompaan kipulääkkeeseen. Eilen sängyssäkin sattu kun meni sinne,mut sit aloin tekee harjoituksia joitakin mitkä kykenin, ni se alko helpottaa Ja tietenkin särkylääke. Tiedän että pitäis venytellä, mut en mä aina sitä tee. Mun veden lämpenemistä ootellessa tulee tehtyä harjoituksia.

Tääl kämpässäkin on niin kylmä ku voi. Ei noi patterit lämmitä mitään. TOivottavasti kukat kestää tämän kylmyyden.

Kylmyydest puhenollen, eilen neiti prinsessa sai isomman purkin ja siitä otettiin yksi oksa ja poikanen eri purkkiin. Sit anooppi sai isomman purkin ja joulu (?)kaktus. Käsiteltiin varoen.

Puhuttiin tai tukari puhui mun syömisistä. Kysy ennemmin. Jotenkin tuntuu lämpimältä, kun joku kysyy.

Eilen oksensin taas.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2020 klo 21:12

Olen ohjetta jo jokusen matkaa kirjoittanu, nyt loppuun...

Villahame on ihana ❤

Kirjoitin muistiin noita chattejä. Saa nähä kuinka mones oon, ku pitäis sitä villapuseroo alkaa huomenna tekee.

Mut nyt kirjoittamaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.12.2020 klo 23:23

Käyn ylikierroksilla. Kädet syyhyy ja haluaisin aloittaa jo neulomisen. Unesta ei ole tietoakaan. Miten saan itteni uneen... apua....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.12.2020 klo 11:42

Laitoin lankoja valmiiksi. Pieni laatikollinen jämälankoja keritty. Pitäis ettii 5mm pyöröpuikko vaan. Sain eilen ihan tarpeeksi illalla kirjoittaa etu- että takareunasta.Mitähän mun ekassta villapaidasta tulee. Pelkään nyt jo,mut onneks siinä ei o ns.kalliita lankoja vaan töistä jääneitä lankoja.

Yö pisti korvanki umpeen taas vaihteeks. Se aukee sitten joskus sitten, jos aukee. Pitää laittaa sitä ainetta sinne, mut siinäkin on ristiriita, kun luulen sen aineen tehneen tämän.

Äiti hakee nyt 3a painopeittoa. Saa nähä millaisia ne on. Mulle ne ei ole, miks olisi?

Heräsin tunnin ennen kun kello soitti, ku äiti soitti. Olisin kyl kaemminki nukkunu. Huomen aamulla suihkuun naatiskelee.