Hei Pitkästä aikaan!
Rakkaat kanssa kulkijat. Kyllä elämää on vielä pahan masennuksen jälkeenkin ja minä voin sen varmasti sanoa. En ole vielä puolessa välissäkään, mutta nyt jaksan jo nousta sohvalta ja mennä ulos.
Olin vuosi sitten todella huonossa kunnossa.. Vein aamulla pojan tarhaan ja istahdin sohvalle ja siihen jäin. Viikonloppuisin en nousstu sängystä ja mikään ei tuntunut miltään. Ahdistuskohtaukset iskivät yllättäen monta kertaa päivässä ja en osannut ollenkaan hallita tunteitani. olin pelkkää kaaosta sisältä.
Nyt nousen aamulla ja vien lapseni tarhaan. Pakotan itseni sen jälkeen kävelylenkille tai pyöräilemään. Kotiin tullessa teen hieman kotitöitä ja otan puolen tunnin tirsat, kun taas herään ja käyn suihkussa. Ruoan tekoa ja sitten pitemmän kaavan kautta hakemaan poika tarhasta. Tätä rituaalia teen päivästä toiseen ja en uskalla poiketa, ettei vaan tule takapakkia. Ahdistuskohtaukset pysyvät hieman kurissa lääkkeiden ja terapian avulla. Nyt minun pitää vaan oppia antamaan itselleni lupa nauttia elämästä ja nauraa. Itsekontrolli on todella kovassa.
Kenellä muulla on menossa masennus parempaan suuntaan? Kertokaa tarinanne. On kiva lukea välillä positiivisia tarinoita vaikka pienistäkin edistys askeleista. Haluan tätä siksi, että tämä saattaa auttaa monia taistelemaan lujemmin tätä omituista sairautta vastaan.