Paniikkihäiriö ihmiset..
Sairastuin tuohon erittäin ikävään sairauteen vuoden 2017 Lokakuussa jolloin kelan korvaama 3 vuotinen terapia loppui(eikä vieläkään ole uutta terapeuttia saatu.).
Se oli ensimmäinen kerta kun koin tuon hirviön voiman. Olin kuullut siitä yhdeltä ystävältä mutta en tajunnut kunnolla mitä se on ennen kuin se iski itteeni. En voi kun muuta sanoa että on yksi hriveimmistä tunteista mitä mulla on koskaan ollut!
Mutta nyt kysyisin teiltä muutamaa juttua. Netistä toki oon jotain lukenut, mutta aina parempi kysyä sellaisilta ihmisiltä joilla on asiasta jotain kokemusta.
Mulla on tällä hetkellä stressiä, mutta mulle on tullut outoja oireita ja en tiedä liittyvätkö paniikkiin.
Oon herännyt keskellä yötä järkyttävään pahan olon tunteeseen ja puristavaan tunteeseen päässä. Ihan kun joku painaisi aivoja kasaan. Mitään kipua ei ole ollut. Sitte se hetkeks lievenee ja tulee paha olo ja puristava tunne takaisin. En oksenna. Mitään muuta ei tapahdu. Ei tule muita tyypillisiä paniikkioireita.
Kysynkin että kuuluuko noi kans paniikkihäiriöön?
On pelottavaa kun oireita tulee yöllä ja kun asun yksin ja jos saan jonkun halavauksen niin en pysty soittamaan apua.
Otin pahoinvointilääkkeen joka ei auttanu ja sitten paniikkilääkkeen. En tiedä vaikuttiko se koska nukahdin jossain vaiheessa. Olen varannut lääkärille torstaille kuitenkin kaiken varalta ajan. Mun lääke tohon on loratzepam 1 mg. Pelkään että kun nyt melkein viikon joutunut ottamaan noita ettei ne kohta enää tehoa.
Sillon kun tää kaikki alkoi niin mulla on ollu paniikkikohtauksia parin kuukauden välein jos sitäkään ja yhtäkkiä niitä tulee melkein viikon putkeen. Mikään omassa elämän tilanteessa ei ole muuttunut. Noh stressiä ehkä enemmän, mutta kun se on aika normaali tila mulle.
Onko toi siis paniikkia vai jotain muuta???
Kiitoksia kaikille jotka jaksaa vastata🙂!
Hyviä vointeja myös kaikille täällä😎🙂🌻