Pakkoloma, ero, asunnottomuus ja varattomuus

Pakkoloma, ero, asunnottomuus ja varattomuus

Käyttäjä Tuomas78 aloittanut aikaan 01.11.2009 klo 12:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tuomas78 kirjoittanut 01.11.2009 klo 12:34

Olen 32v mies. Takana hyvä työhistoria. 10vuotta ilman pakkolomia tai työttömyyttä. Pelkkää työtä siis ja 10vuotta kestänyt parisuhde, joista 2 viimistä vuotta naimisissa. Oli omakotitaloa, kissoja ja koiria. Vaimolla jopa hevonenkin. Kaiken pinnan alla silti kaikki ei ollut kunnossa. Loppupeleissä sain töistä pakkolomalapun kouraan, joka katkaisi normi rytmin, jossa en todellakaan ollut tyytyväinen. Nostin auton kyytiin vaatteeni, tietokoneen ja auton perään kärryn, jonne laitoin moottoripyörän ja polkupyörän. Keittiön pöydälle jätin lapun että olen päättänyt erota ja toivon kaiken sujuvan ihan sovussa, että en vain jaksa jatkaa enää.

Tämän asian vaimo otti hyvin rauhallisesti ja ihan sovussa erosimme, asunto jäi hänelle. Asuntohan on hankittu yhdessä ja on 50/50, josta enempi velkaa kuin arvo, joten käytännössä olen hyvin tyytyväinen että koko velka siirtyy hänen maksettavakseen. Teoriassa katseltuna olen siis asunnoton ja varaton. Sossussa kävin kyselemässä että mitä nyt tehdään ja heidän laskujen mukaan ex vaimon tulot vaikuttaa ja saavat laskettua hienosti ettei minulla ole asuinkustannuksia kun ei ole asuntoakaan, joten joskus kun saan työttömyyskorvauksen pakkolomilta, niin se kuulemma riittää minulle? Karenssin jälkeen sitäkin tuli ruhtinaallisesti 300 euroa.

Nyt siis päästään tilanteeseen, jossa olen teoriassa asunnoton, varaton ja vielä veloissa, koska autosta on maksettavaa ja joustoluottoja… Jokseenkin umpikujassa siis. Käytännössä asun nykyisen tyttöystävän luona, jota ilman olisin varmasti asustelemassa jossain lehtiroskiksessa.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 08.11.2009 klo 19:52

Onneksi sinulla joku katto sentään on. Aika radikaali tarina. Vaikea käsittää, miksi lähdit noin hätäisesti vaimosi luota. Toivottavasti asiat järjestyvät.