pakkoajatukset vaivaa, vertaistukea?

pakkoajatukset vaivaa, vertaistukea?

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 07.05.2016 klo 09:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 07.05.2016 klo 09:25

Hei,
Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja OCD, lähinnä vaan pakkoajatuksia.
En nyt pääse psykologille juttelemaan vähään aikaan mutta ahdistaa tämäniin pakko tänne kirjottaa.

Mulla on nyt alkanut taas tulemaan pakkoajatuksia. Tiedostan että ne on ihan yliampuvia mutta silti ne ahdistaa.
Oltiin juomassa miehen kanssa keskiviikkona ja hänellä tuli riitaa joidenkin kanssa illasta ja sitten jotain sanallista ne siinä huutelivat puolin ja toisin sitten itse vaan seisoin siinä vieressä.
Hetken seisottuani minun selän taakse käveli joku mies ja sitten tönäisin häntä taaksepäin. En tiedä miksi tein niin mutta varmaan säikähdin. :/
Nyt mulle tulee pakkoajatuksia siitä että tämä mies on varmasti kaatunut maahan minun tönäisystä ja lyönyt päänsä ja kuollut yöllä nukkuessaan. Okei kuulostaa ihan älyttömältä. :/
Siinä sitten vähän matkan päässä oli poliisit ja he jututtivat miestäni ja kysyivät myös minulta mitä tapahtui kun heillä oli jotain ja sanoin etten tiedä mistä he alkoivat riidellä koska en oikeasti tiennyt.
Tuntuu että oon ihan sekopää kun tälläisiä ajatuksia tulee mulle. Mistä ne edes tulevat? Ihan älytöntä.

Käyttäjä DraamaTuuli kirjoittanut 09.05.2016 klo 21:18

> Nyt mulle tulee pakkoajatuksia siitä että tämä mies on varmasti kaatunut maahan minun tönäisystä ja lyönyt päänsä ja kuollut yöllä nukkuessaan. Okei kuulostaa ihan älyttömältä. :/

Kuulostaa aika lailla samalta, mitä minulle voi tulla. 😭😉😯🗯️

Tosin tämä on aika ajoittaista omalla kohdallani; näitä kausia tuleee ja menee. Ja ne liittyvät eri asioihin. Jotenkin, jos en ole 100-tarkka niin alan ajattelemaan, että olen unohtanut jotakin tärkeätä, josta seuraa jotain kamalaa. Viime viikolla starttasin pyykkikoneen ja lähdin kauppaan ja siellä muistin, että pussi oli "ehkä" auki ja mieleeni nousi jo kuva siitä kuinka saan häädön asunnostani, koska olen harjoittanut ilkivaltaa pyykkituvassa.😋 No, pussi oli kiinni ja tuskin ketään nyt sellaisesta edes häädettäisiin?

Ulos päin olen ihan normaalin oloinen ja pärjään ylipäätänsä hyvin: on työ, mies ja asunto yms. Mutta jostain syystä viime puolen vuoden aikana on vaan jotenkin mieli romahtanut. Muistan, että minulla oli tällaisia ajatuksia joskus aiemmin esim teini-iässä ja sitten jossain siinä 25-vuoden vaihtilla. SItten ne katosivat ja elelin iloisesti n. viis vuotta ja nyt sitten vaan pamahti.

Mulla yleensä nää ajottuu sellaisiin kausiin, jolloin koen olevani turvaton. Pelottaa vaan, että oon jotenkin ihan sairas ja jos ihmiset tietäs ne... aattelis tai sanois ilkeitä asioita jne. Ois kiva jutella tästä vaikka tässä viestiketjussa...

Miten sä hallitset näitä ajatuksia?

Mua auttaa eniten se, että soitan ja kysyn joltain kuinka hulluja mun pelot oikeesti on. Ikävä kyllä saatan kysyä useammin kuin kerran varmistuakseni.><
Nyt yritän opetella lykkäämään tätä, että teen vaikka tiskit ekaks ennenku kysyn tai siirrän sen huomiseen. Se auttaa joskus... Toivon vaan, et tästä pääsis irti. Mieluiten ilman terapiaa tai lääkkeitä.