pakkoajatukset

pakkoajatukset

Käyttäjä Pelästynyt aloittanut aikaan 01.10.2016 klo 17:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 01.10.2016 klo 17:32

Hei!

Olen uusi täällä, elämäni tuntuu tällä hetkellä aika lailla olevan sekaisin tai lähinnä nämä pakkoajatukset saavat elämän kulkemaan mutkaisia raiteita.

Pakkoajatukseni ovat seksuaalisia ja ne pelottavat minua kovasti. Pelkään tehneeni jotain seksuaalista tietämättäni ja tajuamattani toisille ihmisille. Eniten pelkään nykyään kohdata naisia tai lapsia. En edes osaa määritellä mitä olisin tehnyt vaan ajatus hyppää päähän entäs jos olen tehnyt jotain..sen jälkeen alkaa mielikuvitus laukata että mitä olisin voinut tehdä. Menen tosi ahdistuneeksi näistä ajatuksista.

Nykyään välttelen aika paljon erillaisia tapahtumia, kaupassa käyntiä, yleisillä kulkuneuvoilla kulkemista yms Ja jos olen jotain näistä tehnyt monta päivää pohdiskelen mitä on tapahtunut ja milloin minut tullaan pidättämään yms..

Mieheni ei tiedä näistä ajatuksista eikä kukaan muukaan. Miehen ei ymmärrä mielenterveys ongelmia, on sitä mieltä että ken niitä sairastaa on sama tappaa ihtensä joten ymmärrystä on turha häneltä hakea😭

Käyttäjä Scoopy kirjoittanut 01.10.2016 klo 20:35

Hmm siis mitä tarkoitat tarkalleen tuolla, että "tietämättäsi tehnyt"? Humalassa? Onko sinulla joskus päivissä/tilanteissa mustia aukkoja, että et muista vai miksi moisia murehdit? Hankala ottaa kantaa kun kuulostaa vielä niin erikoiselta tilanteelta..

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 02.10.2016 klo 08:42

Scoopy kirjoitti 1.10.2016 20:35

Hmm siis mitä tarkoitat tarkalleen tuolla, että "tietämättäsi tehnyt"? Humalassa? Onko sinulla joskus päivissä/tilanteissa mustia aukkoja, että et muista vai miksi moisia murehdit? Hankala ottaa kantaa kun kuulostaa vielä niin erikoiselta tilanteelta..

Ei minulla ole mustia aukkoja päivässä, vaan tulee tunne aivan yksi kaks että teinkö jotain, huomaamattani. Se voi tulla vaikka kauppajonossa seisomisen jälkeen aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Samoin eilen tuli ihan ykskaks sellainen tunne kun seisoin lähellä erästä henkilöä ihan vaan seisoin ja vilkaisin häneen. Sitten se jää vaivaamaan ja mielikuvitus alkaa kehittämään mitä on voinut tapahtua..ei siis mitään järjellistä muistikuvaa vaan alkaa rullaamaa ihan vaikka mitä. Esim jos teemme jotain käymme vaikka kävelyllä kyllähän me muistamme missä kävimme yms mutta tämä on jotain aivan erillaista, tiedän etten koskaan tekisi mitään mutta pakkoajatus vie mennessään ja sitten onkin erittäin ahdistavaa olla.. Anteeksi sekava teksti mutta ei tätä saa järkeväksi vaikka miten yrittäisi kun ei itsekkään ymmättä😟😭

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.10.2016 klo 13:32

Hei. sinuako vaivaa seksuaaliset teot joita et ole tehnyt vielä. Ajatusten hallinta on tahdon voimasta usein kiinni, itselläni on joskus ollut noita ehdottelevia henkiä, jotka keksivät kaikenlaista mitä en ole vielä tehnyt. Usein niihin liittyy myös, harhaluuloja, siitä että ihmiset
tietävät mitä ajattelen. Minusta se on lääkärissä käynnin paikka! Mitä pitempään asiaa lykkää
sitä hankalammaksi sen selvitteleminen tulee. 😑❓
Ehkä nämä harhaluulot helpoittavat jos hieman rentoutuu ihmisten edessä, muista ettei kukaan luule sinusta mitään.

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 02.10.2016 klo 17:11

Kyllä jotenkin näin se menee minun päässäni, tiedän etten ole mitään tehnyt mutta pelkään tehneeni😐 Pelottaa itseäni nuo ajatukset. Enkä osaa edes määritellä tarkkaan mitä olisin tehnyt mielikuvitukseni mukaan, vaikeata.

Minulla itselläni on huonoja kokemuksia lapsuudessa. Naapurin mies käski ottaa vehkeensä suuhun, eräs toinen lähenteli intiimialueelta ☹️ Olen vuosia, vuosia työntänyt asiat pois mielestäni kunnes noin vuosi sitten ne räjähti taas mieleen ja nämä pakkoajatukset pahenivat. Minun vanhemmat eivät koskaan suojelleet meitä lapsia, isä oli täysi alkoholisti ja hänen kavereitaan olivat nämä kyseiset miehet. Äiti on varmaan aina ollut masentunut ja heikko ihminen. Näillä elämän eväillä on kuitenkin jotenkin tullut selvittyä nämä lähes 40 vuotta

Käyttäjä Pelästynyt kirjoittanut 03.10.2016 klo 09:06

Huomenta!

Tämä aamu on alkanut taas ahdistavaasti..Joskus aina toivon kun joku aamu heräisi ja tämä painajainen olisi ohitse ☹️ Ehkä tämä kirjoittaminenkin voi olla yksi väylä päästä edes vähän lähemmäkis sitä hyvää päivää.

Käyttäjä black feather kirjoittanut 07.10.2016 klo 20:04

Hei Pelästynyt!

Tiedän millaista elämä pakkoajatusten kanssa on, joten pystyn samaistumaan kuvailemiisi asioihin. Minulla pakkoajatuksia on erilaisia, mutta usein ne ovat seksuaalisia, kuten sinullakin. Ihmisten ihmoilla liikkuminen on ahdistavaa, kun tietää että kuitenkin tulee jotain kummallista mieleen jossain vaiheessa. Kuulosti erittäin tutulta tuo mitä kirjoitit, ettet edes välttämättä osaa sanoa mitä olisit tehnyt vaan sinulle tulee mieleen, että mitä jos olet tehnyt jotain. Sitten tulee juuri niitä mielikuvia, mitä olisi voinut tapahtua. Ja ne tosiaan tuntuu siinä ahdistuneessa olotilassa niin todellisilta.

Nykyään yritän vaan olla välittämättä mieleen tulevista ajatuksista, mutta pahimmassa vaiheessa en ollut yhtään varma mikä on totta ja mikä ei, ja olinko todella tehnyt jotain. 😑❓
Syytä en ole keksinyt, miksi minulle näitä ajatuksia tulee. En jaksa nyt kirjoittaa enempää, mutta halusin sanoa, ettet ole pakkoajatusten kanssa yksin. 🙂🌻