Pakko saada alkoholinkäyttö hallintaan
Hei,
olen johtavassa asemassa oleva 45 v. kahden lapsen äiti, parisuhde on ahdistava koska tuntuu etten saa tilaa itselleni vaan mieheni vie kaiken hapen ympäriltäni. Ainoa keino tällä hetkellä tuntuu olevan alkoholi ja pillerit. Hoidan työni kyllä hyvin, vaikkakin olen päätynyt tekämään sitä etänä koska en pysty toimimaan arjessa enkä myöskään vapaalla ilman päihteitä. Koti on siisti, lapset voivat hyvin ja hoidan kaikki heidän harrastuskuljetukset sekä pidän heistä muutoinkin huolta. Salaa sitten kun on mahdollisuus, turrutan itseni alkoholilla ja lääkkeillä. Olen aivan lopussa ja haluan päästä tästä ”selviytymis” tavasta eroon. Miestä en halua jättää, rakastan häntä kuitenkin ja minulle tämä parisuhde on kuitenkin tärkeä, vain minun alkoholin käyttö on liiallista. Olen kärsinyt koko elämäni paniikkihäiriöstä, bulimiasta ja nyt vielä joudun suolistosairauden takia syömään lääkkeitä jotka lisäävät päihdeongelmaa. Anteeksi tämä sekava kirjoitus, en tiedä miten tämän keskustelun oikealla tavalla aloittoitaisi, onko täällä ketään muuta joka olisi samanlaisessa tilanteessa?