Painajaiset ja pelko

Painajaiset ja pelko

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 30.06.2010 klo 20:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 30.06.2010 klo 20:35

Pelkään monasti nukkumaankäyntiä. Viime aikoina olen usein nähnyt painajaisia. Ne toistuvat usein eikä uskalla nukahtaa takaisin. 😟Äidistä näen usein unta, jossa hän on ensin hyvä ja sen jälkeen menee jotain pieleen ja suojelen itseäni hänen lyönniltä. Jos en itke jo unessa niin itken, kun herään. 😭Toinen painajaistyyppi on, että tuntematon mies hyökkää mun kimppuun. 🤕Siinä usein hakataan. Viimeksi unessa mua lyötiin veitsellä vasempaan kylkeen. Odotin kipua, mutta onneksi unessa ei satu. Muuten tuntuu pelottavan todelliselta. Tiedän, että ne on vaan unia. Mutta usein painajaisen jälkeen olen päivällä säikky. Pelottavaa on, kun ei voi vaikuttaa omaan reaktioon, kun iso mies tulee liian liki. En kai mä ole hulluksi tulossa. Haluaisin vain levolliset unet. 😴

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 30.06.2010 klo 22:49

Hei, pala lasia!

On ihan ymmärrettävää, että painajaiset ja huonosti nukutut yöt saavat sinut päivällä säikyksi. Itsekin olen masennuksen asteesta riippuen ja hyvin tai huonosti nukutusta yöstä riippuen säikky. Painajaiset sinänsä ovat ikäviä. Ne varmaankin kertovat jollain tavalla nyt käsittelemisistäsi asioista. Mieli tekee alitajuisesti työtä ja se tekee työtä myös unessa. Unen puute saa sitten itse kunkin käyttäytymään kuka mitenkin. Keksisitkö keinon, jolla saisit itsesi rauhoitettua ennen nukkumaan menoa? Ehkäpä se auttaisi, ettei painajaisia tulisi niin paljon uniin. Oletko kokeillut rentoutuskasetteja koskaan? Niitä saa lainattua kirjastosta kaikenlaisia. Jonkin hyvän kirjan lukeminen voisi myös viedä ajatuksia illalla muualle. Mitään täysin varmaa painajaisten karkotus metodia ei liene olekaan, mutta erilaisia keinoja voinee kokeilla.

Mukavampia unia! 😀

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 02.07.2010 klo 22:44

Hei!
Kiitos Pompula kannustavasta viestistä. Tekisi mieli kovastikin lukea, jos vaan pystyn keskittymään. Täytyypä yrittää. Unihiekkaa otan välillä. Painajaisten tuloa vaan ei tiedä etukäteen.