Pahasti velkaantunut
Aion nyt kirjoittaan epätoivoni takia jotain, mikä varmasti jakaa mielipiteitä ja olen valmis vastaanottamaan myös ne haukkumiset. olen ne ansainnut.
Kaikki alkoi kun 2011 otin ensimmäisen pikavipin. olin raskaana ja minulla ei pienen palkkani takia ollut rahaa ostaa edes kirpputorilta lapselle tarvikkeita/vaatteita. En kehdannut pyytää keltään apua, koska kaikki lietsoivat minua ja miestäni siitä ettemme pärjää kun olemme nuoria ja silti pitäää tehdä vauva. Otin aina vaan lisää pikavippejä ja lainoja jotta saisin maksettua edellisiä pois.. sitten jäi se edellisten lainojen makselu pois ja otin lisää vain lainoja. Kaikki tämä salaa mieheltäni. Lopulta kun en enää saannut mistää mitää lainaa, kerroin äidilleni. Hän auttoi makselussa mutta itseäni hävetti niin paljon että valehtelin velka summaksi 2 000e vaikka todellisuudessa se oli 5 000. nyt korko on kasvanut ja velkaa on varmaan jo 10 000e.
mutta ei siinä vielä kaikki, nyt tänä vuonna aloin ottaa mieheni nimissä vippejä. Tiedän mieheni pankkitunnukset, joten homma oli liian helppoa.eli myös mieheni nimissä on paljon maksamatta ja hänen luottotiedot ovat myös menneet. Hän ei vielä tiedä asiasta, mutta kerran jäin hänelle omasta maksamattomasta vippilaskusta kiinni ja silloin hän jätti minut. Kun palasimme yhteen hän sanoi et yksikin vielä ja tätä suhdetta ei enää ole… joten voin vaan kuvitella mitä tapahtuu kun saa tietää että hanen nimissä on velkaa melkein 4 000e.
Toivon etä joku osaisi auttaa tai kertoa omaa kokemustaa.. odotan nyt toista lasta ja haluaisin selvittää kaiken ennen hänen syntymäänsä.😞