Ymmärrän hyvin tilanteesi. Minulla vähän samanlainen. Tai no, minulla on ammattiauttajia, mutta ei ystäviä, joiden kanssa puhua pahasta olostani. Masennuksestani johtuen ne vähätkin ovat kadonneet ( tai olen karkoittanut ne), koska en ole jaksanut pitää yhteyttä. Alkuun oli yhteydenottoja, mutta kun en koskaan jaksanut olla yhteyksissä tai lähteä mihinkään, niin se lopahti.
Minulla ei ole lapsia, vaikka niin kovasti haluaisinkin, mutta oletko ottanut selvää esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton ilmaisista lapsenkaitsijoista. Osaan kuvitella, että olisi tärkeää joskus saada aikaa ihan vain itselleen.
Mikä minä olen sanomaan, että itsemurha ei ole oikea ratkaisu, mutta sanon silti. Se on epätoivoisen ihmisen ratkaisu, ihmisen, joka ei pysty ajattelemaan selkeästi, koska voi niin huonosti ja tuntee niin suurta tuskaa, että mikä tahansa olisi parempi, kunhan se loppuisi. Ymmärrän...mutta silti...se ei ole totuus...se on harha, jota me, huonosti voivat ihiset pidämme hyvänä ratkaisuna, koska masennus ja muut mielenterveysongelmat vääristävät mieltämme ajattelemaan niin...varsinkin silloin, kun olo on tooodella paha. Silloin ei saa jäädä yksin!!! Ja, kukaan ei voi ennustaa tulevaisuuttasi tai kertoa etukäteen, miksi sinun edelleen kuuluu ja kannattaa elää. Halaus <3