Opiskelun mahdollisuus loppuu?

Opiskelun mahdollisuus loppuu?

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 31.03.2017 klo 08:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 08:42

En voi enää opiskella. Ei mulla ole tuollaiseem rahaa😭

Eli yksi viimeisimpiä unelmia ja syitä elää meni pois ehkä😭😭

Itkettää…😭😭

http://yle.fi/uutiset/3-9538404

Ei enää tätäkään mahdollisuutta siis kohta ehkä😭😭

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2017 klo 08:56

Muistaakseni sinä vasta kerroit päässeesi johonkin kouluun muttet sinne mennyt??
Eli eikö sulle ole aivan sama onko koulutus ilmaista tai maksaa, kun et ota paikkaa vastaan.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 10:08

maanvaiva kirjoitti 31.3.2017 8:56

Muistaakseni sinä vasta kerroit päässeesi johonkin kouluun muttet sinne mennyt??
Eli eikö sulle ole aivan sama onko koulutus ilmaista tai maksaa, kun et ota paikkaa vastaan.

Tosiaan näin tein, syynä oli masennukseen sairastuminen ja äidin syövän uusiutuminen. Mitkä ovat molemmat yhä voimakkaasti mun elämää

Kirjoitin siksi, sillä tämän mahdollisuus on ollut jonkinlainen alitajuntainen voimavara, mitä se ei enää tuon muutoksen jälkeen olisi, sillä mulla ei olisi rahaa siihen, saati edes elinkustannuksiin nykyään☹️☹️

Yksi harvoja unelmia, mitä mulla enää jäljellä, on opiskelu tu.levaisuudessa, kun olen terve ja pystyn siihen. Mutta kuten kirjoitin, jos muutos tulee, se oli sitten minun syistä elää, yksi pois..😭

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2017 klo 10:37

Sinua kyllä silloin neuvottiin hakemaan sairauslomaa ja siirtämään opintojesi alkuja.
Sun elämääsihän sie elät. Ole sille tekemättä mitään, jos et halua. Ja varmaan tulee kohta aika, että esim. opiskelu tulee olemaan vaikeampaa ja kalliimpaa ja sitten sulla on taas yksi lisäsyy olla tekemättä mitään.

Sorry nyt vaan kirjoituksestani mutta juuri tällä hetkellä olen aika ärsyyntynyt sun näihin aloituksiisi, kun pidän niitä vain tekosyinä tehdä mitään.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 31.03.2017 klo 10:56

maanvaiva kirjoitti 31.3.2017 10:37

Sinua kyllä silloin neuvottiin hakemaan sairauslomaa ja siirtämään opintojesi alkuja.
Sun elämääsihän sie elät. Ole sille tekemättä mitään, jos et halua. Ja varmaan tulee kohta aika, että esim. opiskelu tulee olemaan vaikeampaa ja kalliimpaa ja sitten sulla on taas yksi lisäsyy olla tekemättä mitään.

Sorry nyt vaan kirjoituksestani mutta juuri tällä hetkellä olen aika ärsyyntynyt sun näihin aloituksiisi, kun pidän niitä vain tekosyinä tehdä mitään.

Joo, niin neuvottiin. Tein omat päätökseni sen hetkisen tilanteeni mukaan. Tehtyjä mitkä tehtyjä päätöksiä. Mä niiden kanssa kuitenkin elän. Uskon myös tuhon, että tulee aika se on vaikeaa ja kallista. Todella kallista. Niin, että mulla tuskin varaa siihen.

Saanko kysyä, mitä tarkoitat tuolla, että syy olla tekemättä mitään? Tarkoitatko itsensä niskasta kiinni ottamista, mitä?. Mitä mun pitäisi tehdä? ( aivot ei toimi oikein tällä hetkellä, kun päässä pyörii vaan tuo äidin sairaus ja se että on nyt päivystyksessä kun niin huono olo ja oksentelee
😭

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2017 klo 11:36

En tietenkään tarkoita itsensä niskasta kiinniottamista, koska sitä ei saa tällä foorumilla sanoa. Muuten kyllä sitä tarkoitan. Kyllä minäkin joudun ottamaan itseäni niskasta kiinni, että taas pääsen jalkeille. Eikä minusta masennus ole sen kummoisempi sairaus kuin sydänsairauskaan ja kummastakaan ei parane, jos itse myös tee mitään.
Minusta jo se, että jaksaa tänne kirjoittaa, on osoitus siitä, että jaksaisi jotain muutakin tehdä. Ainakin mulla on niin.

Munkin adoptioäidilläni oli rintasyöpä ja kaksi kertaa. Kirjoitin siitä tännekin silloin. Mutta ei äitiäni olisi mitenkään se auttanut, että olisin jäänyt kotiin makamaan.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 31.03.2017 klo 14:45

Lukukausimaksujen käyttöönotto ei missään tapauksessa olis semmonen poliittinen päätös, joka menisi heittämällä läpi. Siitä saisi tapella ankarasti, ja se puolue, joka sitä lähtisi ajamaan, saisi kyllä tarkkaan miettiä uskaltaako siihen lähteä. 😀 Tuskin on lähiaikoina odotettavissa.