Opiskelukaverista ystävä - miten ihmeessä?
Hei! Tarvisin kipeästi teidän apua.
Olen kohta kolmekymppinen nainen, enkä osaa ystävystyä. Aloitin opiskelun viime syksynä, ja nyt olenkin tutustunut yhteen mukavaan, suunnilleen samanikäiseen naiseen. MUTTA: miten ihmeessä ystävystyä? Tarkoitan, että miten päästä pois siitä että puhutaan vaan koulujuttuja? Luulen, että menneisyydessä parhaan ystäväni tekemät temput ovat tehneet jonkinlaisen lukon, etten osaa tai uskalla alitajuntaisesti ystävystyä. Haluaisin kyllä.
Ihmettelen aina, miten toisista esim. koulun alussa tulee niin nopeasti ystäviä ja jakavat syvällisiä juttuja ja muodostavat tiiviin porukan. Itse en ole koskaan päässyt tällaiseen mukaan.
Tuntuu, että oon aluksi ihan pidetty ja mahdollisuuksia ystävystyä olisi jos vain osaisin sen tehdä, mutta en osaa. Olen ajatellut, että minussa varmaan on jotain, joka ärsyttää tai karkottaa muita ihmisiä, mutten tiedä mikä se voisi olla.
Kuitenkin, olen nyt sopinut että nähdään tämän mun opiskelukaverin kanssa vapaa-ajalla. Mutta miten ihmeessä alkaa rakentaa ystävyyssuhdetta? Millaisia asioita kerrotte? Mistä voi kysellä? Milloin kaveruus muuttuu ystävyydeksi? Pelkään myös sellaista fiilistä, että olisin tungetteleva tai jotain sinne päin. Miten alkaisin syventää opiskelukaveruutta ystävyydeksi?
Haluaisin todella ystävystyä, ja tuntuu että samanhenkinen tyyppi on löytynyt. En vain osaa viedä sitä opiskelujutuista ja kevyistä kuulumisien vaihdosta pois, sille tasolle että ystävyys olisi mahdollista. Kaipaisin todella ystävää, sillä tällä hetkellä minulla ei sellaista ole.
Olisin super kiitollinen avusta.