Opamoxin ja Diapamin vertailua

Opamoxin ja Diapamin vertailua

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 24.10.2011 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tweek kirjoittanut 24.10.2011 klo 20:51

Olen käyttänyt opamoxia n. kaksi vuotta. Lääke ei enää vaikuta ollenkaan vaikka olen kokeillut nostaa lääkitystä. Kärsin kovasta masennuksesta ja ahdistuksesta ja saan pahoja paniikkikohtauksia usein. Olisiko järkevää vaihtaa Diapamiin? Opamoxin vaikutus alkaa vasta yli tunnin kuluttua ja kun on kova paniikki, odotellessani Opamoxin vaikutusta olen jo ehtinyt viillellä. Mietin, että Diapam vaikuttaisi nopeasti ja en sitten ehtisi viillellä. Jos on kasvanut jo todella kova toleranssi toiseen bentsoon, voisiko Diapam kuitenkin vaikuttaa. Olen jo epätoivoinen, koska ilman toimivaa rauhoittavaa lääkitystä en kestä paniikkikohtauksia ja sen aiheuttamaa jatkuvaa viiltelyä! Onko muilla kokemuksia näistä lääkkeistä?

t: epätoivoinen 😭

Käyttäjä Ansku1966 kirjoittanut 25.10.2011 klo 14:55

Hei Tweek! Kurjaa, kun sinulla on niin ahdistunut olo, että viiltelet itseäsi! Se on varmasti hirveää! Minä en ole koskaan viillellyt, vaikka olenkin välillä todella ahdistunut. Olen myös syönyt Opamoxia 15 mg 3 x päivässä, n. 1,5 vuotta. Minulla se auttaa ahdistukseen melko hyvin. Söin aikoinaan Diapamia sama annostus päivässä, auttoi aivan samanlailla, en muista, alkoiko vaikutus nopeammin kuin Opamoxilla. Kannattaa varmaan kokeilla vaihtoa 🙂👍 ei siinä varmaan mitään ainakaan menetä! Jaksamista!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.10.2011 klo 02:22

Hei, Tweek.

Minulla vaihdettiin Opamox Temestaan. Temestan vaikutus alkaa nopeammin, noin 20-30 miuuttia. Lisäksi minulla on käytössä Neuroleptit eli psykoosilääkkeet, joista on ihan oikeasti apua! Vaikka et kokisi olevasi "hullu", sinun ehkä kannattaisi keskustella asiasta lääkärisi kanssa.

Tunnistan tuon sinun viiltelysi! On todella karmeaa, kun on niin paha olla, että on "pakko" vahingoittaa itseään, jotta olo helpottaisi!

Toivottavasti löydät lisäapua ahdistukseesi!

Käyttäjä Desper kirjoittanut 27.10.2011 klo 22:12

Diapamiin tottuu myös, samoin Temestaan ja kaikkiin bentsoihin. Masennuslääkkeisiin ei totu, ja ne vaikuttavat myös ahdistuneisuuteen. Ahdistuneisuuteen on myös lääke, johon ei synny riippuvuutta, buspironi. Kannattaisi varmaan mennä heti lääkäriin.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00059

Käyttäjä Tweek kirjoittanut 02.11.2011 klo 10:41

Kiitos vastauksista!
Kävinkin juuri psykiatrilla ja yritin vaihtaa toiseen rauhoittavaan, mutta Diapam kuulemma muuttuu maksassa oksatsepaamiksi ja Xanoriakaan en saanut. Hän selitti jostain vahvemmista rauhoittavista, joita käytetään sairaalassa, mutta niitäkään ei minulle määrätty. Täytyy vaan tyytyä Opamoxiin. Itse en käytä sitä päivittäin vaan tarvittaessa eli melko harvoin. Auttaisikohan parin kuukauden tauko tuohon lääkkeen vaikuttamistehoon? Bentsot on kyllä pahoja kun tulee riippuvuus ja toleranssi, mutta tuo moxi on ainoa, joka on olooni auttanut. Olen kokeillut erilaisia masennus- ja psykoosilääkkeitä eikä niistä ole ollut mitään hyötyä. Nyt syön Risperdalia ja Mirtazapiinia. Voisi ensi kerralla lääkäriltä kysyä tuosta buspironista. Ehkä ei ole järkeä vaihtaa toiseen bentsoon, koska toleranssi siihenkin sitten tulee 😞