onneton

onneton

Käyttäjä muska100 aloittanut aikaan 22.11.2007 klo 12:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä muska100 kirjoittanut 22.11.2007 klo 12:08

kärsin yksinäisyydestä apua kaipaan miten pärjäät?

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 18.02.2008 klo 17:29

Mä vietän aikaani netissä, kaikenlaisissa paikoissa jossa voi purkaa mieltä. Mun kaikki sukulaiset asuu eri paikkakunnalla ja niitä tapaan harvoin. Muutava ystävä löytyy, mutta kaikki on töissä, joten heitä näkee myös harvoin. Ainoa on vuoden ikänen lapseni, mutta ois kivaa nähdä aikuisiakin. Mieheni on töissä ja salilla, joten hänestäkään ei kauheasti seuraa ole. Harrastus toisi ainakin vähän iloa elämään, kokeile sitä. Minulla ei ole mahdollista edes siihen...

Käyttäjä Erehtynyt rakastumaan kirjoittanut 19.02.2008 klo 09:04

Hei,

Kirjoitit olevasi yksinäinen. Yksinäinen voi olla monin tavoin. Mistä juuri sinun yksinäisyytesi johtuu?
Oletko todella yksin, vai yksin toisten joukossa?

Fyysinen yksinäisyys on lähes aina korjattavissa. Hakeudu ihmisten joukkoon, minne tahansa mikä sinua itseäsi kiinnostaa.

Henkinen yksinäisyys onkin kinkkisempi juttu. Saattaa olla hyvin yksinäinen, vaikka näennäisesti kulkee monissa paikoissa ja suurienkin ihmisjoukkojen keskellä. Monet ihmiset eivät edes tiedä, että tällaista yksinäisyyttä on olemassa. Heille elämä on näyttänyt onnelliset kasvonsa, koska heille on aina seuraa.

Ulkopuolisuuden tunteminen on asia, jota on vaikea kuvailla niille, jotka eivät sitä ole kokeneet. Tunne on lähtöisin omasta sisimmästä ja kyvystä kommunikoida ja ymmärtää muita ihmisiä. Vaikka olisi kuinka fiksu ihminen, henkisen yhteyden tunnetta ei pysty aivan kaikkien kanssa rakentamaan. Monet ihmiset eivät edes tavoittele sellaista. Syvästi tuntevat ja paljon ajattelevat ihmiset kaipaavat henkistä yhteyttä ehkä enemmän.Mahdollisesti ei ole kykyä tulla ulos kuoresta heti ensimmäisellä tapaamisella, ystävystymiseen vaaditaan todella pitkä aika

Itse koen myös yksinäisyyttä, vaikka minulla on suurperhe ympärillä. Kaipaan älyllistä keskustelua. Siksipä tulenkin usein tänne nettiin. Tämä on tavallaan sellaista omaa aikaa ja tilaa, jota ei voi konkreettisesti ottaa.

Sinulle ehkä käy paremmin hitaasti ystävystyminen, jossa tullaan tutuksi pitkän kaavan mukaan. Hakeudu johonkin kansanopiston ryhmään itseäsi kiinnostavalle tunnille. Tai tutustu netin keskusteluryhmissä samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Koulussa tai töissä kannattaa harrastaa pientä "small talkia", vaikka se tuntuukin niin (ainakin omasta mielestäni) typerältä. Sillä tavalla murretaan jää ja saadaan ensikosketus ihmisiin.

Voimia sinulle ja onnea yritykseen 🙂🌻

Terveisn ER