Onnellinen onneton
En tiedä enään mitä tehdä elämällä. En tiedä mihin mennä tai missä olla. En tiedä jaksanko enään kauaa. Kuinka voi olla maailman onnellisin ja onnettomin ihminen samaan aikaan? Mikä minua vaivaa?
Nuo on ajatuksia jotka pyörivät päässäni päivittäin. En pääse eroon niistä. Olen siis päällisin puolin todella onnellinen.
Seurustelen aivan ihanan miehen kanssa, en voisi kuvitellakkaan parempaa. Hän ymmärtää minua, pitää huolta minusta. Voin olla oma itseni ilman että pelkäisin, jota minulle ei tapahdu juuri koskaan, perheeni on ainut hänen lisäkseen keiden seurassa uskallan olla ja elää vapaasti.
Perheeni kanssa minulla on todella hyvät välit ja kaikki on silläkin saraa kaikin puolin hyvin. Joskin perhetaustani ei ole ehkä kaikista parhaimmat mitä voisi olla mutta minulle silti parhaat.
Toisaalta, olen hyvin onneton.
Minulla ei ole juurikaan kavereita, ainakaan sellaisia keihin voisin luottaa tai keitä näkisin usein. Parasta kaveriani näen tuskin koskaan , yksi todella hyvä ystäväni asuu toisella puolella maapalloa. Ei se että olisi kavereita onnea välttämättä takaisi mutta olisi edes joku.
Koulutusta minulla ei ole muuta kuin peruskoulu, terveydentilani ei ole sallinut koulujen aloittamista. Josta stressaan joka päivä enemmän ja enemmän.
Kärsin masennuksesta ja monista muista sairauksista, niin psyykkisistä kuin fyysisistäkin.
Päiväni kuluvat joka päivä suunnilleen samaa rataa. Aamusta iltaan töissä, mieheni kanssa olemista, television katsomista ja nukkumaan. Omia kavereitani näen ehkä kerran kahteen viikkoon, jos sitäkään. Mieheni ystävien kanssa näen useammin mieheni kautta, ja olen siitä iloinen, he ottavat minut hyvin mukaan kaikkeen ja ovat kuin minunkin ystäviäni, mutta kuitenkin mieheni.
Muutama päivä sitten murruin totaalisesti. Olen pitkään jo ollut hyvin masentunut ja taiteillut kuin veitsen terällä elämäni kanssa ja ollut romahtamis pisteessä. Viimeinen niitti tuli muutama päivä takaperin kun olin mieheni ja hänen ystävänsä kanssa kahvilla ja kesken iltaa mieheni ystävä päätti vähän avautua ja haukkui minut aivan maanrakoon. En kyennyt muuhun kun vain purskahdin itkuun ja poistuin paikalta, mieheni seuratessa ja koittaessa rauhoitella minua.
En yleensä itke kenenkään nähden, paitsi mieheni ja nyt purskahdan itkuun keskellä kirkasta päivää kahvilassa jossa on muitakin ihmisiä. Tämä ystävä pyyteli kyllä kovasti anteeksi ja ettei tarkoittanut mitä sanoi, mutta oikeassahan hän oli kaiken suhteen mitä suustaan laukoi. Olen siis hyvin epävarma, liiankin pelokas ja arka, sellainen jota kukaan ei varmasti jaksa kauaa katsella juuri noiden piirteideni takia ja paljon muuta, paljon henkilökohtaisempaa jota en tässä viitsi mainita.
En vain enään jaksa, mietin joka päivä tapoja päästä pois tästä kaikesta, ilman että aiheuttaisin läheisilleni pahaa.
En edes tiedä miksi kirjoitin tämän tänne, on vain pakko purkaa jonnekkin ajatuksia.