Onko toivoa?

Onko toivoa?

Käyttäjä pelokasnuori aloittanut aikaan 06.09.2017 klo 21:56 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pelokasnuori kirjoittanut 06.09.2017 klo 21:56

Hei

Päätin tulla tänne kirjoittamaan yhdestä tosi arasta ja vaikeasta aiheesta, koska muualla en pysty puhumaan siitä ( koulussa ja kotona). Olen juuri aloittanut 5 luokan. Olen siis nuori poika ja todella yksinäinen. Erityisesti kaipaisin naispuolisia ystäviä. Haaveilen perheestä ja vaimosta sitten kun joskus olen aikuinen.

Sitten siihen mun pelkoon. Pelkään nimittäin hirveästi että maahanmuuttajat vie miinulata mahdollisuudet saada vaimo. Ahdistusta lisää hirveästi melkein KAIKKI mainokset jossa on nuoria ja unelmista ja perheestä ja näin. Kaikissa on vaalea nuori nainen ja tummaihoinen nuori mies. Meille kerrottiin yksipäivä koulussa miten mainokset vaikuttaa mielipiteisiin ja näin. Vaikuttaako tässäkin? Se sai pelkäämään lisää

Mä en tarkoita tätä ketään syrjivänä enkä mitään muutakaan. Se on vain minun pelko suuri 😭😭😭

Haaveilen niin kovin kumppanista, mutta entä jos minulle ei riitä/ löydy tai kukaan ei halua minua kun näitä komeita ( kaverityttöjen mielestä) miehiä on niin paljon ja ovat kuulemma miehekkäitä ja niin. Onko haaveeni jo mennyt toivo?

Anteeksi jos huonosti kirjoitettu ja en halua tarkoittaa tätä yhtään loukkaavana enkä mitään. Toivon kuitenkin vastauksia teiltä, onko mulla toivoa?

Olen tosi peloissani ja en pysty keskittymään oikein miinkään kun pelkään vaan. en voi katsoa tv kun aina näen näitä mainoksiakin😭

Anteeksi vielä kaikki😭

Käyttäjä kirjoittanut 10.09.2017 klo 18:40

"Mitä tarkoitat tuolla "nuo lasit joiden läpi tilannettasi katsot, saavat näkymän jotenkin vääristymään" ?"

Jäi vastaamatta tähän... Tuo asenne, joka viesteistäsi välittyy sinua itseäs kohtaan antaa vaikutelman kuin katsoisit jollain epätoivon laseilla tätä elämääsi. Epätoivo on vaikea 'seuralainen'. Ne lasit kun voisitkin yksinkertaisesti riisua ohimolta, mutta kyse on syvemmästä asiasta.
Muinainen tarina kertoo intiaanin kertoneen kahteen suteen liittyen( Christopher K. Germerin kirja Myötätunnon tie (Basam Books 2010)) keskustelusta, jossa
vanha cherokee-intiaani kertoi eräänä iltana lapsenlapselleen ihmisten sisällä tapahtuvasta taistelusta. Hän sanoi: ”Poikani, meidän kaikkien sisällä taistelee kaksi ’sutta’.””Toinen on Paha. Se on kiukku, kateus, mustasukkaisuus, suru, katumus, ahneus, ylimielisyys, itsesääli, syyllisyys, inho, alemmuudentunne, valheet, väärä ylpeys, ylemmyydentunne ja epätoivo ja ego.””Toinen on Hyvä. Se on ilo, rauha, t o i v o, tyyneys, nöyryys, lempeys, hyvänsuopuus, empatia, anteliaisuus, totuus, myötätunto ja usko.”Lapsenlapsi ajatteli asiaa hetken ja kysyi sitten isoisältään:
”Kumpi susi voittaa?”
Vanha cherokee vastasi yksinkertaisesti:
”Se, jota ruokit.”
Ei ole helppo rasti tämä.

Käyttäjä pelokasnuori kirjoittanut 11.09.2017 klo 09:20

Pelottaa vaan onko mulla mahdollisuutta löytää ketään. Kaikki tutöt kun tunnen on ihastuneita näihin muihin " eksoottisiin ja miehekkäisiin" miehiin. Ahdistavaa pelkää kokoajan tätä😭