Onko teillä yksinäiset jotain puhelinhuolia?

Onko teillä yksinäiset jotain puhelinhuolia?

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 11.01.2011 klo 21:48 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 11.01.2011 klo 21:48

Kun on yksin ja yksinäinen niin helpolla tulee soiteltua tutuille – halu saada seuraa ja rupatella on kova. Jos vain voitte ja teillä on tietsika (toisella osapuolella tarttee melkein olla kiinteä linja, jotta saa toimimaan) niin järkätkää itsellenne toimiva Skype – ilmainen tietsikapuhelin toisiin tietsikoihin. Minulla on kovasti ollut iloa siitä – rupattelen päivittäin muutaman kanssa ihan sovittuina kellonaikoina ja nyt tuntuu siltä kuin en enää osaisi olla ilman noita yhteyksiä. Kun joku on soittanut, niin yksinäisyydentunne on kummasti lieventynyt.

Silti välillä on tullut käytettyä kännykkää. Taas on tulossa iso puhelinlasku ja harmittaa ihan hirveästi, kun sitä laskua ei voi millään keinoilla tarkastaa. Jos operaattori lähettää listan numeroista, joihin on soitettu, niin ei siitä mitään hyötyä ole – ei sen Olen kyllä sellaisten kanssa paiskinut töitä. Naureskelivat vain puhelimeen. Seuraavaksi tuli sitten, että nuoret tarjosivat minulle ihan suoraa sanoen seksiä puhelimessa. Todella inhottavaa! Seuraavassa puhelussa, joku halusi ostaa minulta bootsini – se siis oli joku, joka tiesi, että minulla oli bootsit. Seuraavalla kerralla joku soitti ja kyseli, että tiedänkö mikä biblia on. Sen jälkeen en olekaan saanut mitään häiriöpuheluita pitkään aikaan, mutta numeroni olen muuttanut. Joku kuukausi sitten sain taas todella epämielyttävän soiton. Joku mies soitti tuntemattomasta numerosta ja kyseli, että miksi lähetän hänelle tekstiviestejä, joissa on tappauhkaus. En muista mitä vastaisin. Sama henkilö soitti sitten taas uudestaan tuntemattomasta numerosta ja kyseli taas, että miksi lähetän hänelle viestejä, jotka sisältävät tappouhkauksen. Sanoin, että en todellakaan ole mitään sellaisia lähettänyt, että hänellä tarttee jotenkin olla väärä numero. Intti, että numero on oikea. Sitten sanoin, että hän voi lähettää puhelimeeni jonkun sellaisen viestin näytille. Mutta hän sanoi, että ei ole mitään viestiä jäljellä, minkä voisi lähettää. Silloin sanoin hänelle, että jos hän vielä soittaa, niin teen hänestä ilmoituksen poliisille. Siihen loppuivat tämän miehen soitot. Mutta ihmettelen sitä, että kun joku soittaa tuntemattomasta numerosta, niin miksi ei puhelimeen todellakaan jää mitään jälkeä – vai enkö vain ole osannut katsoa? En todellakaan tiedä miten tällaisten puhelinsoittojen kanssa pitäisi menetellä. Jotenkin tuntuu siltä, että tällainen häiriköinti pitäisi ilmoittaa poliisille. Minä en kuitenkaan halua olla poliisin kanssa missään tekemisissä ja pelkään, että jos tekisin tällaisista ilmoituksia, niin alettaisiin epäillä, että olen ne vain itse keksinyt. Mutta en todellakaan ole näitä keksinyt. Sitten sain vielä yhden puhelun, joka oli niin paha, että äitini tuli pikavauhtia luokseni ja jäi luokseni yöksi ja oli vielä seuraavan päivänkin, mutta onneksi mitään ei tapahtunut. Ihan todellisia juttuja ovat – suoranaista häiriköintiä! Ja epämiellyttävää sellaista. Ja jos vielä vakavammaksi muuttuu, niin en todellakaan tiedä, mitä sellaisten puheluiden kanssa tekisin. Poliisille en soittaisi, vaikka poliisille tällaiset asiat varmaan kuuluisivat. Mutta, jos on joku mt-diagnoosi, niin on riski, että vakavatkin asiat laitetaan mt-ongelmien piikkiin, vaikka ne eivät niitä todellakaan olisi. Kun en siinä kiireessä keksinyt parempaa, niin soittelin muutamalle kaverille, äidilleni ja kirkon diakonissalle ja kerroin mitä minulle oli tapahtunut. Kun tuo viimeinen soitto tuli niin häivyin kodistani pikavauhtia ja menin erääseen kirkon tilaisuuteen. Ja kun se päättyi niin äitini oli jo ehtinyt tulla luokseni turvakseni.

Jos jotain vakavaa tapahtuu, niin tuskin mt-ongelmainen voi soittaa poliisille tai hätänumeroon. Siitä vasta asiat saattavatkin mennä sekaisin, sillä mt-ongelmainen ei ole uskottava. Joskus olen ajatellut, että onko poliisilla ehkä jopa tieto siitä, kenellä on joskus ollut joku mt-ongelma, jonka vuoksi poliisi on tunkeutunut heidän kotiinsa? Poliisin pitäisi olla ihmisten turva, mutta näin ei enää ole. Poliisi on menettänyt uskottavuutensa ainakin minun silmissäni, vaikka edesmenneen asianajajan tytär olenkin. Joillekin yhteiskuntamme on todella turvaton.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 12.01.2011 klo 11:02

Heippa
Jos on isot puhelin laskut niin kannattaa ottaa puheaika paketteja niitä on niin paljon
erilaisia että en edes niitä luettele mut kysyppä operaattorilta niin löytyy jokaiselle
sopiva vaikka 1. e voi puhua päivän eli 30.e kuukauden puhelin lasku ei tietysti sisällä
soittoa maksullisiin puhelimiin mut niihin kannattaa ottaa soiton estot niin ei tule
yllätyksiä laskuissa ja laskun pystyy tarkastamaan textarilla.
Kaunista alku vuotta sinulle